בנין יחידת להב 433. צילום ניר קידר

תושב פתח תקוה נחקר במשטרה: חשוד שהתחזה לנציג משרד הבריאות והפיץ פייק ניוז

לפי החשד, החשוד יחד עם חשודים נוספים עשה שימוש במספר לא מזוהה והפיץ הודעות לפיהן חובה על מקבלי ההודעות להמצא בבידוד עם התראה על הטלת קנסות עליהם, לכאורה. המשטרה: "הפצת הודעות שווא עשויות להגיע לכדי עבירה פלילית"

פורסם בתאריך: 5.4.20 14:18

תושב פתח תקוה נחקר במשטרה בחשד שהתחזה לנציגי שירות משרד הבריאות והפיץ הודעות פייק ניוז לפיהן חובה על מקבלי ההודעות להמצא בבידוד והטלת קנסות עליהם, לכאורה. המשטרה חקרה חשודים נוספים בעבירות דומות, בהם תושבי כפר סבא, תל אביב וחיפה. מהמשטרה נמסר כי החקירה התבצעה באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433.

"על פי החשד, החשודים עשו שימוש במספר לא מזוהה ושלחו את ההודעות תוך שהם מתחזים לנציגי שירות משרד הבריאות ובכך גרמו לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם. בימים הקרובים יועברו התיקים לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי", מסרה המשטרה.

עוד נמסר: "אנו עדים בימים האחרונים להפצת הודעות כזב הנשלחות על ידי אזרחים לקרובי משפחתם, מכרים נוספים ואזרחים שונים, הודעות הנחזות להודעות רשמיות מטעם הגורמים הרלוונטיים. מדובר במעשה שגורם ללחץ, בלבול וחרדה בקרב מקבלי ההודעות עד שאלה פונים לרשויות לברור, דבר המכביד גם כך על הרשויות השונות בפעילות השוטפת בתקופה כה רגישה. הגופים השונים נאלצים לתת מענה לעשרות פניות של אזרחים מודאגים שלא לצורך. נבהיר כי הפצת הודעות שווא עשויות להעלות לכדי עבירה פלילית ואף משום ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת. אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות 'פייק ניוז'. הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר