כריתת עץ דקל וואשינגטוניה ברחוב אלטר מיהוד 2 .צילום צביה לבובי
כריתת עץ דקל וואשינגטוניה ברחוב אלטר מיהוד 2 .צילום צביה לבובי

אחרי 80 שנה: נכרת עץ הדקל המפורסם

מוניקה כהן: "על כל כריתת עץ צריך לבכות". בעירייה מסבירים שהעץ היווה מפגע בטיחותי להולכי הרגל וכן שהיה בסכנת קריסה לאחר הסערות האחרונות

פורסם בתאריך: 23.4.20 10:20

אתמול ציינו בעולם 50 שנה 'ליום כדור הארץ הבינלאומי' שהוכרז בשנת 1970 ומטרתו להעלות את המודעות להגנה על כדור הארץ ולהגנת הסביבה. לטענת מוניקה כהן, יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני ופעילה בנושא איכות הסביבה ושימור, דווקא ביום הזה, החליטה עיריית פתח תקווה לכרות עץ דקל וואשינגטוניה ברחוב אלטר מיהוד 2. כהן כועסת, ובעירייה מסבירים שהע. היה בסכנת קריסה.

"על כל כריתת עץ צריך לבכות, במיוחד כשכורתים אותו ביום המציין 50 שנה להגנה על כדור הארץ", היא אומרת. "קיבלתי טלפון מצביה לבובי שהייתה בעבר חברת מועצת העיר וממונה על שימור אתרים. היא סיפרה לי שכורתים את העץ. צריך להבין שמדובר בעץ דקל שגילו למעלה מ-80 שנה. דיברתי עם פקיד היערות, שידע על כך וציין שזה נעשה על פי הנהלים ואף פורסם ברשימות, בנוסף הוא ציין שהעץ נכרת מאחר והיו תלונות של תושבים שלא יכלו לעבור על המדרכה עם העגלה, 50 שנה אנשים עברו ולא הייתה לעם בעיה, עכשיו היא צצה?", שואלת מוניקה. "הפקיד אמר לי שהיה פתרון נוסף להגדיל את המדרכה על חשבון חניה, אך בעירייה לא הסכימו, אבל להקריב את העץ כן הסכימו. היד קלה על הגרזן וזה עצוב לי".

צביה לבובי מוסיפה: "אני גרה ברחוב משנת 1966 והדקל היה פה עוד לפני. אני גידלתי ילדים והעץ מעולם לא הפריע לנו לעבור במקום. היו צריכים לעצור ולחשוב לפני שמורידים את העץ ולא לגזום עץ כזה גבוה".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בעץ שהיווה מפגע בטיחותי לעוברי הדרך במקום וכן בעקבות החורף הסוער הוא גם נמצא בסכנת קריסה. בעקבות תלונות רבות שהגיעו בנושא, נבחנו מגוון דרכי טיפול ולאחר שנמצאו כלא יעילים או לא ישימים, נאלצנו, כמוצא אחרון, לפנות אל פקיד היערות אשר נתן הרשאה לכריתת העץ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאיה

    נכרתו כל כך הרבה עצים, איפה כל מי שצעקו את זעקת העצים בקדנציה הקודמת? מקווה שהכיסא עליו הם יושבים עכשיו עשוי עץ משובח

  2. איציק

    בושה וחרפה לעיריית פתח תקווה.
    מתבייש שאני תושב פתח תקווה
    להוריד עץ בן 80 שנה והכל בגלל שטות פשוט איוולת.
    מתבייש מתבייש מתבייש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר