מחסומים בשוק פתח תקוה. צילום זאב שטרן
מחסומים בשוק פתח תקוה. צילום זאב שטרן

"אין לי אוכל להביא הביתה". סוחרי השוק ייצאו להפגין אם השווקים לא ייפתחו בשבוע הבא

סוחרי השוק בפתח תקוה נערכים לפתיחתו בשבוע הבא תחת מגבלות בתקווה שכך אכן יוחלט. ואם זה לא יקרה? "נעשה הפגנה ענקית בירושלים, עד עכשיו ישבנו בשקט, אבל המצב הנוכחי לא יכול להימשך, אנשים כאן מרגישים שלא רואים אותם ממטר"

פורסם בתאריך: 1.5.20 08:20

בשוק פתח תקוה מקווים שהממשלה תחליט לפתוח את השווקים. במסגרת החזרה ההדרגתית לשגרה, הממשלה אמורה לדון על אישור המתווה להחזרת פעילותם של השווקים ברחבי הארץ ופתיחת הקניונים, תחת מגבלות. בשוק בפתח תקוה כעסו אתמול לאחר ששמעו שהדיון על כך נדחה ממוצאי שבת ליום ראשון ואומרים: "אנחנו דורשים שהממשלה תפתח את השווקים כמו שמבטיחים לנו כבר שבועיים. אם זה לא יקרה, נצא להפגין".

על פי המתווה מסתמן שכלל הכניסות והיציאות בשווקים יתוחמו, תוגדר מגבלה של מספר מבקרים, והקונים והמוכרים יחויבו לשים מסיכות. "אנחנו כבר שבועיים עובדים על פתיחת השוק", אומר רפי פריינטה, יו"ר ועד סוחרי השוק, "יש סיכוי גדול שהוא ייפתח בשבוע הבא. יש כל מיני תנאים שצריך לעמוד בהם. העירייה תצטרך להציב בכניסה וביציאה לשוק שומרים. כל היציאות הצדדיות צריכות להיות סגורות וצריך לוודא שלא תהיה התקהלות. על כל לקוח שיוצא, לקוח יוכל להיכנס. אנחנו בקשר עם כל הגורמים בעירייה בשביל שזה יתבצע בצורה הטובה ביותר. אם לא יוחלט לפתוח אנחנו מתכוונים לעשות הפגנה ענקית בירושלים. עד עכשיו ישבנו בשקט, אבל המצב הנוכחי לא יכול להמשיך כך וכל בעלי הבסטות יעלו להפגין. זה כבר ‏מוגזם וכולם רותחים. אנחנו מרגישים שמזלזלים בנו, לא מכבדים אותנו, אנשים כאן מרגישים שלא רואים אותם ממטר. עובדים עלינו ולוקחים אותנו כמובן מאליו ואנחנו לא נסכים. כולם עצבנים, כבר שבועיים משחקים איתנו, הסכמנו לכל התנאים שביקשו".

רוצים להיות מעודכנים? רוצים לשתף אותנו בחוויות שלכם? עקבו אחרי דף הפייסבוק של מלאבס

פריינטה מוסיף: "צריך להבין שהיום מעל ל-70 אחוז מבעלי הבסטות יושבים בבית ולא עובדים. אנשים אין להם כסף ופרנסה להביא הביתה, אני שומע מאנשים על הקשיים שלהם, על כך הפרנסה שלהם נמחקה. פותחים את החנויות, את המרכזים הפתוחים, מדברים על הקניונים, העיר מלאה אנשים והגיע הזמן שגם השוק ייפתח. ברחוב גוטמן יש מספר חנויות של העירייה ופניתי בבקשה לאפשר למספר בעלי דוכנים קשיי יום לפתוח במקום דוכן באופן זמני", אומר פריינטה.

רפי פריינטה. צילום זאב שטרן

בעל דוכן אחר אומר: "אנשים הלך להם הביטחון, אין להם חשק לצאת מהבית, יש אנשים שאין להם כסף לקנות אוכל. לא מעט מהעובדים בשוק מגיעים ממשפחות ממצב כלכלי בינוני ומטה ואין להם איך להחזיק את הראש למעלה. אני באופן אישי לא יכול לסיים את החודש, אין לי אוכל להביא הביתה. אין לנו עבודה ואין הכנסה ויש הרבה הוצאות ואני חי מהיד לפה. השוק הוא לא מה שהיה פעם ואנחנו חיים על החסכונות שגם הם כבר נגמרים".

פריינטה מבקש להודות לראש העירייה, רמי גרינברג, ואומר: "במשך זמן הכביש שעובר בתוך השוק היה הרוס, סוף סוף ראש העיר שיפץ אותו בצורה מקצועית ועכשיו אנשים יוכלו ללכת בבטחה ולא להיפצע".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה הציבה שומרים על חשבונה בכניסות לשוק עוד לפני שהתקבלה החלטה על סגירת השוק. וזאת כדי לווסת את תנועת הקונים ולמנוע צפיפות. ככל שהמדינה תחליט לפתוח את השווקים מחדש, הרשות תתן מענה מיטבי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. נציין כי ראש העיר רמי גרינברג פנה בנושא לראש הממשלה ולשרים הרלוונטיים כדי שיקדמו בהקדם מתווה שיאפשר את פתיחת השוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלי לוי

    אם חלילה הגל השני של המחלה יתפשט כאש שדה קוצים…לא יהיה מי שיביא בעתיד אוכל הבייתה. אין שום צל של ספק כי ממשלת ישראל רוצה למגר כמה שיותר מהר את המגפה והממשלה פועלת נכון ובשכל. נכון… לפעמים צריך להפעיל יותר רגש… אבל בשום אופן לא לשבור את הכלים ולהרוס הכל . זה לא !!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הממשלה פועלת נכון ובאחריות כדי למנוע אסון יותר גדול !
    אם אנשים ישמרו על הכללים ב10 ימים הקרובים הכל יפתח אבל אם ישימו פס על החלטות הממשלה הנכונות יהיה סגר יותר קשה וארוך מקודם. ובצדק ! הכל תלוי בל בי ובכולנו .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר