זיו כהן, שמנהלת את קאנטרי עמישב, מונתה היום להיות ראש מטה המאבק הארצי של בריכות השחייה בישראל. צילום פרטי

זיו כהן, מנהלת קאנטרי עמישב, מובילה את המאבק של בריכות השחייה: "הענף על סף קריסה"

"אני מרגישה שזו משימה לאומית על מנת לתת לתושבים טיפה אוויר ונשימה", אומרת כהן, שנמצאת בחל"ת

פורסם בתאריך: 5.5.20 08:22

זיו כהן, שמנהלת את קאנטרי עמישב, מונתה אתמול להיות ראש מטה המאבק הארצי של בריכות השחייה בישראל. כהן, שיצאה לחל"ת יחד עם עובדי עירייה רבים, החליטה שהיא לא יכולה לשבת בבית והחלה לחקור את נושא הקורונה וההשפעה על בריכות השחייה. "לאחר שלמדתי היטב את החומר", אומרת כהן, "אני מבינה שאם אנחנו לא פותחים את עונת הרחצה בזמן, הדבר מעמיד בסכנת פשיטת רגל את כל הענף. כל ההכנסות של הענף מסתמכות על הקיץ. כרטיסיות, אימוני שחיה, קייטנות שחייה ועוד. בחורף זה יותר חוגים ונבחרות ולכן אנחנו נמצאים בזמן קריטי. בשיחת זום שקיימנו, הסברתי למנהלים שאם אנחנו לא נקים מטה פעולה עם קמפיין ומסרים ברורים ונגיע לשולחן הדיונים ונשתמש בקשרים הפוליטיים שלנו, העונה לא תפתח. יש למעלה מ-120 אלף עובדים שנמצאים בחל"ת ואחרי בדיקה מעמיקה, הגענו למסקנה שכן ניתן לפתוח את הבריכות תוך כדי הקפדה מלאה על הנהלים והתו הסגול, ללא הגבלת מספר מתרחצים במים" היא אומרת.

אתמול הודיעה הממשלה כי הבריכות ייפתחו לשחיה טיפולית ולשחיינים תחרותיים, אבל המאבק הוא על פתיחה לציבור הרחב כמובן. כהן מדגישה: "פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בכמה ראיונות שנתן שאין סכנת הידבקות בבריכות שחייה, שהנגיף רגיש מאוד לכלור שבבריכה ושהחום של הסאונות והג'קוזי הורג את הנגיף. לכן לא אמורה להיות מגבלה על מספר המתרחצים ולכן אנחנו מבינים שאם לא נגיע לשולחן הדיונים במשרד הבריאות בריכות השחייה יגיעו לקריסה. אני מרגישה שזו משימה לאומית על מנת לתת לתושבים טיפה אוויר ונשימה. בארץ יש את שיטת הסלמי, מי שצועק יותר חזק מגיע לשולחן הדיונים ואנחנו מתכוונים להגיע לשולחן ובהקדם".

היא מציינת שאתמול נשלח מכתב לפרופ' גרוטו ובו הם מבקשים לקיים פגישה דחופה בנושא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לייה

    בבריכות לא מחליפים את המים והג'קוזי מלא בחיידקים.
    האמת שאותנו קצת מפחיד להכנס לבריכות .ונעדיף את הים.
    מקווה שיצא גם חוק להחלפת מים בבריכות בתדירות יותר גבוהה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המים בבריכות השחייה מוחלפים 5 עד 6 פעמים ביממה, עוברים סינון וחיטוי ובטוחים יותר ממי שתיה בברזים שלנו. מעבדות דוגמות אחת לשבועיים את מי הבריכות ומפעילי הבריכות מתחזקים אותם ברמה נאותה. לראייה- מעטים השוחים שחולים באלו שהן מחלות עקב שחייה. רבים יותר חולים עקב אי פעילות וישיבה רציפה מול הטלוויזיה.
    הכותב: מנהל בריכת שחייה מעל 30 שנה ומציל מעל 40 שנה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר