עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

מאות מיליוני שקלים: למה מבקשת העירייה את אישור מועצת העיר להלוואה נוספת?

חבר המועצה איציק ישראל טוען שביקש ולא קיבל פרטים על נחיצות ההלוואה, ועל השימוש בהלוואה שלקיחתה אושרה במועצת העיר לפני כשנה וחצי. לשכת ראש העירייה: "גרינברג מגשר על הפער שנוצר אחרי שנים שהעיר הוזנחה"

פורסם בתאריך: 6.5.20 08:34

חבר סיעת הביצועיסטים במועצת העיר, איציק ישראל, שלח מכתב לראש העיר רמי ברינברג ולממונה על המחוז במשרד הפנים יונתן בר סימנטוב בבקשה לקבל נתונים על סכומי ההלוואות אותם לקחה ומבקשת לקבל עיריית פתח תקווה והעומד בראשה. על פי ישראל דווקא עכשיו, כשהעירייה עומדת בפני משבר כלכלי חמור, גרינברג מתכוון ליטול עוד הלוואה של מאה מיליון שקלים וזאת בנוסף להלוואה שנטלה העירייה לפני פחות משנה וחצי בסך של 220 מיליון שקלים. לטענתו, כל הפניות לעירייה להבין על מה הוצאו בקצת יותר משנה  220 מיליון שקלים ומה הדחיפות לקחת הלוואה נוספת, לא נענו.
"בישיבת מועצת העיר הבאה, מבקש רמי גרינברג כי מועצת העיר תאשר נטילת הלוואה של מאה מיליון שקלים, כנגד שיעבוד הכנסות הארנונה", כותב במכתבו ישראל. "מדובר בנטילת הלוואה נוספת, זאת בנוסף להלוואה בסך של מאתיים עשרים מיליון שקלים אותה אישרה מועצת העיר בינואר 2019. בסך הכל מבקש רמי גרינברג ליטול בטווח זמן של פחות מ- 16 חודשים הלוואות בסך של 320 מיליון שקלים", כותב ישראל. הוא מוסיף שלמרות שביקש מספר פעמים לקבל פירוט מסודר של נתונים בהתאם לחוק עדיין לא קיבל מענה וזאת בניגוד לחוק הקובע כי כלל הנתונים יוגשו באופן מפורט טרם ישיבת המועצה. "חמור מכך", כותב ישראל, "בישיבת ועדת הכספים מסרה הגזברית כי הצפי של אנשי המקצוע הוא גירעון חצי שנתי של עשרות מיליונים (לא ננקב סכום) וכי העירייה עשויה למצוא עצמה במשבר כלכלי חמור וקשה שיחייב היערכות מחודשת".
ישראל מבקש לדעת האם זו העת ליטול הלוואה נוספת של 100 מיליון שקלים ומבקש על מנת להיערך כראוי לישיבה לקבל את פירוט ההוצאות של ההלוואה שאושרה בינואר 2019 על סך 220 מיליון שקלים. וכן הוא מבקש לקבל את פירוט ההוצאות לפי כל תב"ר, מה סטטוס כל פרויקט ופרויקט, מה הייתה החלופה וכיצד התקבלה, מה האומדן הראשוני ומה הסופי של כל פרויקט, העתק של הזמנת העבודה, האם התבצע החזר, מה מקור ההחזר להלוואה. בנוסף מציין ישראל, שקיימת הלוואה על סך 300 מיליון שקלים משנים קודמות והוא מבקש לדעת מה יתרת החוב, מה ההחזר השנתי , מאיזה תקציב ולמשך כמה שנים. בנוסף מבקש ישראל לדעת האם קיימת לעירייה תוכנית רב שנתית מפורטת לפי שנים והאם יש פירוט של החלופות לכל פרויקט ומה מקור החזר להלוואה זו.

איציק ישראל צילום גדי אהד

איציק ישראל צילום גדי אהד

"לאור הנתונים הבסיסיים, במידה ותאושר ההלוואה, לעירייה יהיו הלוואות בהיקף של 620 מיליון שקלים וזה לצד נכסים שהיא מימשה בסך 67 מיליון שקלים, ניצול דיבידנדים בהיקף של 60 מיליון שקלים, התחייבות נוספות של החברה העירונית לפיתוח, ניצול דיבידנדים של חברת מיתב על חשבון הכסף לציבור וגרעון צפוי לרבעון השני של עשרות מיליונים", הוא אומר ומבקש לקבל תוך פרק של 72 שעות את הנתונים.
מלשכת ראש העירייה נמסר: "בניגוד לנוהג שהיה קיים בעבר, ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, פועל כדי להפנות את משאבי הרשות לתושבים ולגשר על הפער שנוצר אחרי שנים שהעיר הוזנחה. כך, בין היתר, הופחתו תשלומי הארנונה בשנתיים האחרונות וכן הושקעו כספים בהיקף חסר תקדים בתשתיות חדשות, פיתוח, מבני תנועות נוער ומבני ציבור, הוקמו כיכרות וגינות חדשות ועוד. לצד ההשקעה האדירה, ניתן לראות את ההתייעלות שהרשות ביצעה בשנתיים האחרונות בדו"ח תקציב העירייה לשנת 2020 אשר מתעדכן בתוספות של מיליוני שקלים שנחסכו בשנת 2019. בתוך כך, אוחדו אגפים, אוגמו משאבים, הופסקו הבזבוזים וצומצמו תקנים שאינם חיוניים. ראש העיר ימשיך להפנות את המשאבים והכספים עבור התושבים וימשיך לנהוג בכסף הציבורי בחרדת קודש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר