עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

עיריית פתח תקוה מחפשת מגייסי תרומות. מעניין אתכם?

העירייה פרסמה קול קורא לגיוס אנשים פרטיים וגורמים נוספים שיגייסו עבורה תרומות. אורי אהד: "זה מציג את העירייה כפושטת יד, זה גם פתח לבקשת טובות הנאה של התורמים". העירייה: "יש חשש שמשרדי ממשלה יקפיאו תקציבים"

פורסם בתאריך: 25.5.20 19:28

עיריית פתח תקווה הוציאה קול קורא להגשת הצעה למתן שירותי גיוס תרומות עבור העירייה. הקול הקורא פונה לגורמים פרטיים לרבות עמותות וחברות לתועלת הציבור. לטענת חבר המועצה אורי אהד, לא נהוג בעירייה שהתקציב שלה עומד על שני מיליארד שקלים, לבקש תרומות, מה עוד שזה יכול להיות פתח לדברים בעייתיים.
עוד על פי הקול הקורא, כל המעוניין להגיש הצעה, צריך להעביר את כל המסמכים הנדרשים לתיבת המכרזים בבניין העירייה וניתן להגיש הצעות בכל מועד ועד להודעה חדשה. המציעים אשר הצעותיהם יימצאו ככשרות, יוכרזו כזוכים וייחתם איתם חוזה התקשרות בהתאם להוראות. בפרסום העירייה, נכתב שבכוונת העירייה להקים מפעלים ולערוך פעילויות בתחומים שונים, כגון בתחומי התרבות, חינוך, ספורט, בריאות, מדע, צדקה, דת, עזרה לזולת ועוד, למען רווחת תושבי העיר פתח תקווה. עוד על פי תנאי הסף, למציע צריך להיות ניסיון מוכח במהלך השנים 2017-2020 בגיוס תרומות משני גורמים שונים לפחות בארץ או בחו"ל עבור שני לקוחות לפחות בהיקף של 10 אלף שקלים.
אורי אהד אמר: "עירייה שהתקציב שלה עומד על שני מיליארד שקלים ומבקשת תרומות כפושטת יד, מתנהלת באופן חריג הדורש הסבר. לא רק שזה לא נראה טוב ומציג את העירייה באופן מביש, ככושלת. יש כאן בעיה חוקית שכן לא הוקמה ועדת תרומות שאמורה לאשר זאת או פירוט נקודתי לצורך מה נעשות התרומות. כמו כן, הדבר יכול להוביל לבקשת טובות הנאה של התורמים וכן פתח לג'ובים פוליטיים בכסות העסקה של "מגייסי תרומות" שיעבדו באופן עצמאי".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בעקבות משבר הקורונה, ראש העיר הנחה את גורמי הרשות להיערך לאפשרות שמשרדי הממשלה יקפיאו תקציבים ופחות ישתתפו בפרוייקטים עירוניים כפי שהיה בעבר. נציין כי כחלק ממדיניותו של ראש העיר, הרשות משקיעה מידי שנה סכומי עתק בפרוייקטים שונים לרווחת התושבים – מעבר לתקציב העירוני השוטף. על כן, עיריית פתח תקוה פנתה לאפיק גיוס כספים נוסף ופרסמה קול קורא למגייסי תרומות. העובדה כי הרשות בחרה לפעול בנושא זה מול מגייסי תרומות חיצוניים ולא ישירות מול התורמים, הינה, בין היתר, כדי להסיר חשש לניגוד עניינים. על פי סדר הדברים בנושא זה, ככל שתתקבל בעתיד הצעה לתרומה מהמגייסים שיבחרו, היא תופנה לגורמי הרשות הרלוונטיים, לרבות לחברי ועדת המכרזים אשר ייבחנו האם קיים כשל כלשהו בקבלת התרומה האמורה. ככל שהדבר יאושר ויעמוד בקריטריונים המחמירים שנקבעו ע"י הרשות, המגייס יקבל אישור עקרוני להמשך התהליך מול התורם. כאמור, מטרת המהלך היא למקסם את משאבי הרשות וזאת לצד התקציבים שהעירייה מצליחה מידי שנה לגייס מהמשרדים הממשלתיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר