אלון שבתאי- מפקד תחנת כיבוי פתח תקווה. צילום פרטי

אביו היה כבאי ונפטר לפני שנתיים: אלון שבתאי הוא המפקד החדש של תחנת הכיבוי וההצלה

שבתאי התחיל את דרכו ככבאי צעיר בתחנה. "מדובר בפיקוד על תחנה מאוד פעילה ומאתגרת", הוא אומר

פורסם בתאריך: 27.5.20 08:06

סגן טפסר אלון שבתאי, שהיה בחצי השנה האחרונה ממלא מקום מפקד תחנת כיבוי והצלה פתח תקווה, מונה השבוע למפקד התחנה. שבתאי התחיל את דרכו בשנת 1993 ככבאי צעיר בתחנת פתח תקוה, לאחר שירות סדיר בשייטת 3 בחיל הים. "אני דור שני בכבאות. אבי יהודה ז"ל, היה כבאי בתחנת פתח תקווה עד שנת 1987 ונפטר לפני כשנתיים", הוא מספר.
שבתאי עלה בסולם הדרגות ובין השנים 2014-2019 שימש סגן מפקד התחנה ובספטמבר האחרון החליף כממלא מקום את מפקד התחנה טפסר איציק עוז, שעבר לתפקיד ראש חטיבת המבצעים הארצית. "מדובר בפיקוד על תחנה מאוד פעילה ומאתגרת שכוללת את כל המרחב, ואת המושבים והקיבוצים בסביבה. כמו כן, כוללת התחנה שתי תחנות משנה, אחת בראש העין והשנייה באלעד", מוסיף שבתאי. "למעשה, תחנת פתח תקווה היא בין התחנות הגדולות במחוז מרכז אם לא הפעילה בהן וכוללת המון אתגרים ותרחישים. יש בעיר שבעה אזורי תעשיה גדולים, מפעלים מסוכנים באזורי התעשייה והתחנה נותנת מענה גם לאירועי חומ"ס (חומרים מסוכנים) לכל מחוז מרכז. לצד זה העיר מתפתחת, יש בעיר גורדי שחקים ורבי קומות. פתח תקוה היא התחנה הראשונה של הקו האדום של הרכבת הקלה שתצא בעוד כשנה מתחנה מרכזית פתח תקווה לכיוון גוש דן וגם פה אנחנו נדרשים לתת מענה מבצעי. מרחב פתח תקווה כולל את האזור המזרחי והיערות מסביב ורק בשבוע שעבר היה לנו אירוע גדול במזרח העיר אלעד, שריפה של 15 אלף דונם שכילתה 300 דונם של עצי אורן ועבדנו בשיתוף פעולה עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וטייסת הכיבוי אלעד. כמובן יש לנו כוח אדם מקצועי והמטרה לשמור ולטפח את ההון האנושי – את הכבאים ולהעצים אותם".
לפני כשנה ביקר בתחנה השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן שדיבר על הקמת תחנת משנה באזור כביש 471 שתיתן מענה מבצעי טוב יותר לאזור הדרום מערבי של העיר, באזור גת רימון. "אני מקווה שבקדנציה הנוכחית של הממשלה, ועם השר החדש במשרד לביטחון פנים אמיר אוחנה, נוכל להמשיך עם התהליך של בניית תחנה באזור הזה, כמובן בסיוע הראשות המקומית וראש עיריית פתח תקווה במידה ויקצו לנו שטח חום לטובת התחנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. Mani

    תיקון..אביו של אלון שבתאי יהודה שבתאי ז"ל עבד בתחנת כיבוי פתח תקוה עד שנת 1987 ולא כמו שהוזכר בכתבה עד 1978.

  2. איתן

    מזל טוב ובהצלחה . זכיתי להכיר את אביו ,אדם מיוחד ,גם אלון אדם מדהים !!!!,זכתה פתח תקוה בתחנה בפיקודו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר