צילום אילוסטרציה: ניר קידר
צילום אילוסטרציה: ניר קידר

אירוע חמור במחלקת הרווחה: נערה שלפה סכין לעבר עובדת סוציאלית ואיימה עליה

אנשי הצוות במקום השתלטו על הנערה. היום תתקיים ישיבת חירום. יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "אנחנו חוששות לחיים שלנו ואיננו מוכנות לעבוד עוד ללא הגנה"

פורסם בתאריך: 1.6.20 08:12

נערה שהגיעה אתמול (ראשון) לטיפול של עובדת סוציאלית של העירייה, במחלקת הרווחה ברחוב שפיגל, שלפה לעברה סכין ואיימה עליה. בעקבות כך אנשי הצוות במקום השתלטו על הנערה והיא הועברה לטיפול המשטרה. הנערה נעצרה והוגשה תלונה למשטרה. עו"ס ענבל חרמוני, יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים בישראל, אמרה: ״אנו נמצאות תחת מתקפה מתמשכת כלפינו. מספר אירועי האלימות כלפינו הולך וגובר, באופן שלא מאפשר לנו לבצע את עבודתנו. דמנו אינו הפקר, אנו סופגות אלימות קשה מצד מטופלים, לעיתים עד כדי אשפוז בבית חולים. אנחנו חוששות לחיים שלנו ואיננו מוכנות לעבוד עוד ללא הגנה, ללא שמירה, ללא תנאים ותגמול הולם. במידה והמצב לא יטופל במיידית, מדינת ישראל תמצא את עצמה ללא עובדות סוציאליות״.

חרמוני הוסיפה הבוקר, שהיום האגף יהיה סגור למספר שעות ולא תהיה קבלת קהל. "איגוד העובדים הסוציאליים הניח כבר לפני למעלה משנה על שולחן משרד האוצר תוכנית מוגנות ארצית לעובדות ועובדים סוציאליים. בימים אלה מוקמת יחידת האבטחה הארצית, תחת משרד הרווחה. זה מעט מידי ומאוחר מידי. אנחנו דורשים תקצוב מלא להפעלת התוכנית כולה לפני שמישהי חס וחלילה תירצח. בימים אלה אנחנו מחדשים את המאבק שלנו, על תנאי העבודה שבייחוד כעת אחרי הקורונה, או בין הגלים, הם בלתי אפשריים: עומס קיצוני, מחסור בעובדים בגלל שכר נמוך, והמון פניוות חדשות. המערכת זקוקה לעוד תקציבים וזו דרישתנו וכל המצב הזה, מביא גם למצבי אלימות רבים וקיצוניים".
עיריית פתח תקווה הוציאה אמש הודעה בעקבות האירוע: "מדובר באירוע חמור שבו נערה אשר הגיעה לטיפול, ככל הנראה תחת השפעת סמים, שלפה סכין יפנית על אחת העובדות הסוציאליות באגף הרווחה וצעקה לעברה. בעקבות כך אנשי הצוות במקום השתלטו על הנערה והיא הועברה לטיפול המשטרה. לאור המקרה, ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הנחה את הגורמים הרלוונטיים לעשות כל הנדרש כדי לקדם את נושא מוגנות העובדים הסוציאליים".

היום אמורה להתקיים ישיבה בהשתתפות גורמי האגף, נציגי איגוד העו"ס, מפקחת הנפה ומפקחת משפחה וילד בקהילה. בתוך כך, יתקיימו גם ישיבות הסברה וריענון נהלים במחלקות אגף הרווחה בעירייה בהשתתפות העו"סים במחלקות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירה

    גברת חרמוני היקרה
    חייבים לקחת את הנושא ברצינות יתרה, להשבית את כל משרדי הרווחה ולא לקבל קהל עד שלעו"סי/יות תהיה הגנה מקסימלית ומערכתית, עד שהם ירגישו בטוחים להגיע לעבודתם ולהבטיח את שלומם. חייהם של העו"סים אינו הפקר!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר