ישיבת לומזה בפתח תקוה שנסגרה עקב חשש לקורונה
ישיבת לומזה בפתח תקוה שנסגרה עקב חשש לקורונה

"התנהלות בריונית". כעס גדול על סגירת בתי כנסת בהם היה חולה קורונה

הרב אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן פנו במכתב חריף לשר הפנים אריה דרעי. לשכת ראש העירייה: "פופוליזם זול של חברי מועצה מתוסכלים"

פורסם בתאריך: 9.6.20 16:47

כעס גדול בקרב מתפללים בפתח תקווה, על כך שראש העירייה רמי גרינברג סגר בתי כנסת בהם היו חולי קורונה, בעוד סופרים, קניונים ומקומות ציבוריים אחרים, בהם היו חולי קורונה, נשארים פתוחים. יצוין כי מאז שנסגרו החליטו בחלק מבתי הכנסת לפתוח על דעת עצמם.
ראשי סיעת יהדות התורה בפתח תקוה הרב אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן, פנו במכתב חריף לשר הפנים וראש סיעת ש"ס השר אריה דרעי וזאת לאור התנהלות של גרינברג כלפי בתי הכנסת ומוסדות דת. "אנו פונים אליכם בזאת לאחר שבשבוע האחרון, עם התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, בני הציבור החרדי בעיר עדים למרבה הצער להתנהלות בריונית בוטה ומקוממת במיוחד של ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד רמי גרינברג, כלפי בתי הכנסת ומוסדות הדת בעיר", הם כותבים במכתבם. "בשבוע האחרון סבב גרינברג בין בתי כנסת ומוסדות נוספים המשרתים את הציבור החרדי במרכז העיר פתח תקווה והורה על סגירתם המיידית, לאחר שהתברר כי שהה בהם תושב חולה קורונה. זאת בעוד בנוגע למוסדות אחרים, קניונים ועוד, המשרתים את הציבור הכללי, שאף לגביהם פורסם כי שהו בהם חולי קורונה, לא נעשה דבר. נוסף על כך, בפתחי המוסדות נקבעו שלטים בולטים המודיעים כי "המקום סגור עקב חשש לקורונה" – דבר שלא נעשה כמוהו במקומות אחרים או בערים אחרות. בפתח הגימנסיה העברית בירושלים למשל, שם התגלו כ-100 תלמידים חולים, לא העלה איש בדעתו להציב שלט כזה".

השניים מבקשים לברר האם בסמכות ראש העיר או מי מטעמו לנהוג כך. בסיום מכתבם הם מוסיפים "לצערנו, המגמה הפסולה ברורה וזועקת, ומשרה בקרב התושבים תחושה קשה של רדיפה, השפלה והתנכלות, זאת נוסף לעצם הפגיעה הקשה שבסגירת מוסדות החיוניים כל כך לאורחות חייהם".

רב שהיה במדרשה ובבתי כנסת אובחן כחולה בקורונה, מוסדות רבים בהם ישיבה ומקווה ייסגרו

מלשכת ראש העיר נמסר: "בפ"ת יש למעלה מ-500 בתי כנסת ולמעט שני בתי כנסת שבהם נתגלו חולי קורונה, אף אחד מהם לא נסגר. לצערנו, הנוכחים בבתי הכנסת המדוברים שבאו במגע עם חולים, לא נכנסו לבידוד כפי שמורות ההנחיות בנושא. בתוך כך, כדי למנוע התפרצות והדבקה נוספת, מנהלי בתי הכנסת התבקשו לסגור את המקומות ולוודא כי אלו שבאו במגע עם החולים נבדקים בהתאם. זאת בדומה לפעילות שנעשית מול בתי ספר שבהם מתגלים חולים ובמוסדות ציבור אחרים. נציין כי בסמוך לאותם בתי כנסת שנסגרו, ישנם בתי כנסת נוספים אשר משתייכים גם הם למגזר הליטאי ונשארו פתוחים. כך, שרק בתי הכנסת שבהם ביקרו חולי הקורונה נסגרו. כל ניסיון להציג את פעולות הרשות בנושא זה באופן בררני, הינו פופוליזם זול של חברי מועצה מתוסכלים אשר נמצאים באופוזיציה העירונית. בתי הכנסת לא באמת מעניינים את אותם חברי מועצה, שכן, אם נפרק את הדברים נגלה כי הקרבה האישית לעמותות השונות, הן אלו שמניעים את אותם חברי מועצה לפעול על חשבון בריאות הציבור. מדובר בעמותות שבעבר היו מקבלות כספים רבים מהעירייה והיום סדרי העדיפויות השתנו – העירייה משקיעה בנושאים חיוניים לכלל התושבים ולא למקורב כזה או אחר כמו שהיה נהוג בעבר. בניגוד לעסקנים אשר דואגים למקורבים, ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד דואג לכל הציבור באופן שוויוני ונותן מענה מתאים לכל צורך שעולה. עובדה זו מוציאה את אותם חברי מועצה משלוותם ומביאה אותם לנגח את ראש העיר בכל הזדמנות. אם באמת בריאות הציבור היה מעניינם, הם היו דורשים את סגירת המוסדות כפי שקורה בערים באחרות. בניגוד לתסכול של חברי המועצה מהאופוזיציה, הציבור אכן מבין את המהלכים שנעשים בנושא ומברך על כך. נציין בהקשר זה, כי בחלק מן המקומות שנסגרו, התגלו במוצאי השבת האחרון חולים נוספים אשר ככל הנראה נדבקו באותם מקומות. כך, אלמלא פעולת העירייה בנושא, ייתכן שהיום היינו מתמודדים מול גל התפרצות מקומי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רות

    לכמה זמן סגרו את טיחון אחד העם 48 שעות
    לכמה זמן סגרו את אושר עד
    לכמה זמן סגרו אתהקונסרבטוריון
    לכמה זמן סגרו את חדר הכושר הולמס פלייס- לא סגרו
    ופתאום בצדיקות מירבית סגרו
    את ישיבה לומזה
    בית כנסת דגל ראובן -סגור כבר שבועיים- כמו כן המדרשה,
    2 בתי כנסת שחצר זכר חיים כשבאחד מהם לא היה ואף לא חולה קורונה אחד
    שקרנים ..פופולסטים….דברו אמת תסתכלו בעיניים
    בכלל לא חשבתם גם לא באמת בררתם (מתפללי שבת וחג הם לא מתפללי יום חול)
    כוחניות וגחמות ראש העיר זה מה שהוביל למהלכים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר