ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנה בפתח תקוה צילום זאב שטרן
ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנה בפתח תקוה צילום זאב שטרן

חדשות טובות: עוכב הליך גירושם מהארץ של הורי הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

עורך דינם של ולדימיר בוטוק ודורינה וינטה, שבתם נחנקה למוות באכזריות על ידי סייעת בגן בפתח תקוה, ערער על ההחלטה לגרש אותם מהארץ והערעור התקבל

פורסם בתאריך: 13.6.20 17:36

בית הדין לעררים בירושלים הוציא ביום חמישי צו ארעי לפיו יעוכבו הליכי ההרחקה מישראל נגד ולדימיר בוטוק ודורינה וינטה, הורי התינוקת יסמין וינטה שנחנקה למוות על ידי הסייעת אינה סקיבנקו בגן מאשה והדב בפתח תקוה. כזכור, בחודש פברואר השנה, פנה עורך דינם של ולדימיר ודורינה, יעקב שקלאר, אל רשות האוכלוסין, בבקשה להאריך את אשרת שהייתם בארץ. לפני כחודש קיבל עורך הדין מכתב ממנהל האוכלוסין שבו צויין, שמנכ"ל רשות האוכלוסין, החליט שאין מקום להארכה נוספת והזוג יצטרך לעזוב את הארץ. לאור כך, הוחלט להגיש ערעור לבית הדין לעררים בירושלים וכאמור, בחמישי הגיעה תשובה שההליכים להרחקתם מהארץ יעוכבו.

דורינה וינטה בעקבות ההחלטה לגרש אותה מהארץ: "איך הם יכולים לעשות לי את זה? הילדה שלי נרצחה כאן"

דורינה וינטה בראיון מיוחד: "אם גבר יופיע בחיי, כמובן ארצה ילדים, זו הברכה הגדולה ביותר מאלוהים"

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הטרגדיה הגדולה התרחשה ב-16 במאי 2018. יסמין וינטה הפעוטה נחנקה למוות בגן הילדים מאשה והדוב ברחוב הפורצים בפתח תקוה, על ידי הסייעת אינה סקיבנקו. בתחילה חשבה המשטרה שמדובר במוות בעריסה. הדיווח הראשוני היה שפעוטה נמצאה ללא רוח חיים והיא פונתה לבית החולים תוך ניסיונות החייאה. מאוחר יותר באותו יום נקבע מותה. הוריה של יסמין, דורינה ו-ולדימיר, טענו מהרגע הראשון שיסמין הייתה ילדה בריאה. חקירת המשטרה, שהסתייעה בצילומי מצלמות האבטחה של הגן, גילתה את האמת הנוראה: סקיבנקו כיסתה את יסמין הפעוטה בשמיכה והידקה אותה, היא גם ישבה עליה, עד שהפעוטה הפסיקה לנשום. על סקיבנקו נגזרו 17 שנות מאסר. בחודש ינואר, הוגש כתב אישום על ריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי נגד סייעת נוספת בגן, ילנה סטרובינסקי.

דורינה וינטה. צילום זאב שטרן

בעקבות דחיית הבקשה לפני כחודש, אמרה דורינה בכאב: "אני לא יכולה להאמין לזה, איך הם יכולים לעשות לי את זה, הילדה שלי נרצחה כאן בישראל, בפתח תקווה, ולאף אחד לא אכפת ממני. מה לא בסדר עם האנשים האלה? נתתי את כל מה שהיה לי. זה הכבוד היחיד שהם יכולים לתת לי כאן בישראל. כל חיי נחרבו בגלל האישה המשוגעת הזו. איבדתי את הילדה שלי. היא לא נהרגה, היא נרצחה. אני לא יכולה להאמין לזה. נלחמתי עבור הילדה שלי, ובשביל ילדים אחרים כאן בישראל. נתתי את האישור לכך שכל האנשים בארץ יוכלו לראות את הרגעים האחרונים של הילדה שלי, כדי להציל ילדים אחרים שמתעללים בהם. זו בושה".
עורך הדין שקלאר מסר בסוף השבוע בעקבות החלטת בית הדין: "צר לנו שנאלצנו להגיש עתירה כדי לחייב את משרד הפנים להוציא ויזה הומניטרית. לא ברור מדוע מקרה מזעזע שכזה, ייחודי וטראגי, לא בא במסגרת שיקולי משרד הפנים ושר הפנים האטומים והאכזריים וחסרי הרגש, כאשר ברור לכל כי אם כאן לא תתקבל ויזה הומניטרית – היא לא תתקבל לעולם !!. בית הדין הוציא צו מניעה מלגרש את בני הזוג ללא ערבות בצידו, בניגוד למקובל, מה שמדגים את עוצמת הצורך לעכב את הגירוש. אני משוכנע שהלחץ הציבורי והפוליטי יעשו את שלהם, כיוון שכל הציבור הפרטי והפוליטי התגייסו לעזור להורי הפעוטה המנוחה, חוץ מאנשי משרד הפנים האטומים. הגיעה הזמן לעשות רביזיה יסודית במשרד חשוך זה״

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "כפי שמסרנו בתגובותינו הקודמות, מדובר בזוג ששהה באופן בלתי חוקי בישראל עת קרתה טרגדיה למשפחתם. הם טסו לקבור את בתם בחו״ל ושבו לישראל כדי להיות כאן במהלך המשפט, שכבר הסתיים והפוגעת הורשעה. על אף זאת, הוארכה להם שוב האשרה. כעת, שהותם הארוכה של השניים, שכבר אינם מקיימים תא משפחתי משותף, הסתיימה ועליהם לשוב למולדתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שירלי

    כל הכבוד ככה צריך להשאיר אותם בארץ כאן המקום הבית שלהם .

  2. רוני

    בשעה טובה. לפחות החלטה אחת מושכל. ומוסרית קיבלו במצב הנוראי הזה.
    לא ייאמן שזה בכלל היה פתוח לדיון

  3. שלום

    למה קבעתם שזה חדשות טובות?
    אתם עיתונאים? או יוצרי דעת קהל?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר