רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

העירייה הודיעה שלא תעלה את הארנונה ב-2021, אבל בכלל לא בטוח שזה מה שיהיה

העירייה הודיעה בחגיגיות כי הארנונה לא תעלה בשנת 2021. שאלנו האם העירייה מוותרת גם על העדכון האוטומטי בגובה של 1.1 אחוז, או שתהיה העלאה בשיעור הזה. למרות פניות רבות לא קיבלנו תשובה

פורסם בתאריך: 17.6.20 16:40

עיריית פתח תקווה הודיעה בשבוע שעבר שלא תעלה את תשלום הארנונה לשנת 2021 עבור משקי הבית והעסקים. כך הודיע ראש העירייה רמי גרינברג. עוד הודיעה העירייה כי צו הארנונה יובא לאישור מועצת העיר לקראת התכנסותה בסוף החודש. כמו כן, תעניק העירייה הנחה של אחוז בתשלום בחודשים יולי אוגוסט.

אבל האם הארנונה באמת לא תעלה? מסתבר שזה ממש לא בטוח. בכל שנה קובע משרד הפנים שיעור עדכון אוטומטי בארנונה. עיריות שרוצות להעלות ביותר, או בפחות מקבלות לכך אישור. כך למשל במיקרים קודמים, העלתה עירייה את הארנונה בפחות מהעדכון האוטומטי. השנה העדכון האוטומטי שיהיה בארנונה בשנת 2021 הוא העלאה של 1.1. אחוז בארנונה. מיד עם קבלת הודעת העירייה שאלנו את העירייה האם הם מוותרים גם על התוספת בשיעור של 1.1. אחוז, או שהכוונה בהודעה שלהם היא שהעלאת הארנונה תהיה רק בשיעור של 1.1. אחוז. עברו כמה ימים ובעירייה אמרו לנו שאין להם תשובה עדיין. כך שמי שבונה על כך שתשלומי הארנונה יישארו ב-2021 יישארו זהים לאלו של 2020, כדאי שימתין עד שנדע האם השמחה הייתה מוקדמת או לא. אנחנו ממתינים בסבלנות לתשובת העירייה, אותה לא קיבלנו למרות פניות רבות מאז יום שישי האחרון.

ללא קשר לכך הודיעה העירייה כי גרינברג החליט, על מנת להזמין עסקים חדשים לקבוע את מושבם בעיר ובכך להגדיל את הכנסות העירייה והיצע מקומות העבודה, לאפשר לעסקים מעל 25,000 מטר סיווג מיוחד ומקל. מדובר על חברות ענק וחברות פיננסים שיעתיקו את המטות שלהן לעיר. בנוסף, תתאפשר הטבה לחברות סטרטאפ הזנק, במטרה לקלוט אוכלוסיות צעירות ומבוססות בעיר. מנגד, החליט ראש העירייה כי עבור עסקים המטפלים בחומרים מסוכנים יעלה הסיווג של הארנונה. זאת כדי לאפשר פיקוח ובקרה אינטנסיביים על מפעלים אלו אשר העירייה משקיעה משאבים רבים בפיקוח על פעילותם.

גרינברג אמר: "החלטתי גם השנה לא להעלות את תשלום הארנונה לתושב וזאת בהמשך למגמה אותה הובלתי לטובת התושבים במהלך השנתיים האחרונות. ההחלטה התקבלה על אף משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות על הרשויות המקומיות ולאור צעדי ההתייעלות העמוקים שהרשות ביצעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב 30 שנים

    עירייה מחורבנת באמת….
    העלו את הארנונה שנה אחרי שנה ובטח בתקוםה כזו זה הזמן להתחשב ולהוריד אבל אנחנו מקבלים הבטחות סרק שלא יעלו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר