אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן
הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

החוק הנורבגי עבר: אוריאל בוסו ייכנס לכנסת

אליהו גינת יחליף אותו כסגן ראש העירייה, חבר המועצה החדש מש"ס יהיה אליהו דמלאש

פורסם בתאריך: 18.6.20 16:57

מ"מ וסגן ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס בפתח תקווה, הרב אוריאל בוסו, יצטרף לכנסת ה-23 במסגרת "החוק הנורבגי" אשר עבר ביום שני בכנסת בקריאה שלישית. לגבי חבר המועצה הרב אליהו ברוכי מסיעת יהדות התורה שממוקם במקום ברשימת מפלגתו במקום העשירי, בשלב הזה מסתמן שהוא לא יצטרף לכנסת וייתכן שבהמשך יעשה שינוי פנימי בתוך הסיעה ואז יתפנה מקום עבורו. ברוכי הוא במקום החמישי בדגל התורה ושובץ במקום העשירי ברשימה המשותפת של "יהדות התורה" ואגודת ישראל. לפי ההסכם בין הסיעות ייכנס קודם נציג של אגודת ישראל.

החוק הנורווגי מאפשר להפסיק את חברותו בבית המחוקקים של חבר כנסת המכהן כשר או כסגן שר, ולהכניס במקומו למשכן חבר כנסת נוסף מהסיעה. אישור החוק מאפשר ל-12 שרים וסגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת לטובת הבאים אחריהם ברשימה והם יכהנו רק כשרים ולא כחברי כנסת.

בבחירות האחרונות קיבלה ש"ס תשעה מנדטים ובוסו הוצב במקום העשירי, כיום  לש"ס יש בממשלה שני שרים ושלושה סגני שרים. שלושה מהם אמורים להתפטר במסגרת החוק הנורבגי ובמקומם צפויים להיכנס אוריאל בוסו, יעקב זכריהו ויוסי טייב. "אני סוגר 14 שנה במועצת העיר פתח תקווה, בהם הייתי חבר מועצה, ממלא מקום ראש העיר וראש סיעת ש"ס ועבורי זו הייתה תקופה מאוד משמעותית. פתח תקווה היא יקרה וקרובה לליבי ומבחינתי חלק מהדברים שעשיתי הם סוג של מפעל חיים. אני לא מתכוון לנטוש את העיר ונמשיך לעשות עבורה גם מהארצי. אני חושב ש-14 שנה זה זמן שהוא תקופת למידה מאוד טובה ומספקת וזה הזמן להמשיך הלאה ולעשות דברים במגרש הארצי. הייתה לי זכות לכהן בעיר פתח תקווה בתחום המוניציפלי ואני חושב שכל מי שהולך לארצי צריך לעבור דרך המקומי, זה בית ספר הכי טוב שיכול להיות. אתה מרגיש את התושבים, את הדברים היומיומיים ואני מאמין שהנגיעה האישית עם האזרחים קצת תחסר לי".

את בוסו יחליף כממלא מקום ראש העיר הרב אליהו גינת, מספר שתיים ברשימה, ובמקומו ייכנס למועצה אליהו דמלאש. "אני שמח שחבר המועצה הראשון מקרב בני הקהילה האתיופית שייכנס למועצת העיר פתח תקווה מגיע מסיעת ש"ס וזו זכות גדולה", אמר בוסו, "התנועה שלנו היא תנועה חברתית במהות שלה והקהילה היא חלק בלתי נפרד מאתנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    חשבתי שגרינברג יוותר על סגן ומשכורת – לטובת העיר חבל עד עכשיו אף סגן עירנלא הוכיח עשיה . רק לקחו משכורת .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר