דמלאש בלאיי חבר מועצה בפתח תקווה
דמלאש בלאיי חבר מועצה בפתח תקווה

חבר מועצה חדש | "זה היה חלום של הקהילה במשך שנים, שיהיה להם נציג"

את אוריאל בוסו שנכנס לכנסת יחליף במועצת העיר דמלאש בלאיי, שעלה מאתיופיה ב-2006, ואומר: "סוף סוף יהיה ייצוג אמיתי לקהילה שלנו"

פורסם בתאריך: 26.6.20 08:51

חבר חדש מצטרף למועצת העיר פתח תקוה, כחלק מסיעת ש"ס במקומו של אוריאל בוסו, שנכנס לכנסת לאחר העברת החוק הנורבגי. הכירו את דמלאש בלאיי בן ה-45, שאומר: "זה כבוד גדול עבורי ואני מאוד מתרגש. סוף סוף יהיה ייצוג אמיתי לקהילה שלנו, קהילת יוצאי אתיופיה. זה החלום של הקהילה שבמשך שנים רבות, שיהיה נציג שיכול לדאוג באמת לקהילה ולצרכים שלה. עדיין לא כולם יודעים וזו תהיה סוג של הפתעה עבורם".
דמלאש בלאיי עלה לישראל מהכפר גוז'ם באתיופיה בשנת 2006. "אני חיכיתי לעלות לישראל במשך שמונה שנים. לארץ עלינו שני ילדים, אני ואשתי". כיום לבלאיי חמשה ילדים. בתו הגדולה בת 21 והבן הצעיר בן שבעה חודשים. הוא עובד בבית החולים תל השומר במרכז חלוקת מזון. "הקליטה שלי בארץ הייתה בסדר גמור", הוא מספר, "הייתי במרכז קליטה ובמשך ארבעה חודשים למדתי עברית באולפן. היום אני עושה תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה. עברנו לגור בפתח תקווה כי יש בה הרבה אפשרויות ומקומות עבודה".
למה הכי חשוב לך להיות במועצה, מה הסיבה המרכזית?
"מאז שהייתי צעיר האידאולוגיה שלי הייתה לעזור לאנשים. גם כשהייתי באתיופיה שימשתי כיו"ר וריכזתי את הנושא של כל מי שהמתין לעליה לארץ. לכן זו לא פעם ראשונה שאני משרת את הקהילה ולכן החלטתי להצטרף למועצה, על מנת לעשות שינוי אמיתי לחברי הקהילה ולצרכים שלהם".
יש בעיות שאתה יודע עליהן בעיר?
"יש לא מעט בעיות בתחום החינוך בהקשר של הקהילה, אנשים שלא יכולים לבחור את בית הספר או מוסדות החינוך שהם רוצים עבור הילדים שלהם, כשאנשים אחרים מחליטים עבורם ולא פעם שולחים ילדים למסגרות לא מתאימות ולחינוך המיוחד, למרות שהילד צריך רק עזרה והכוונה. זה קורה כי ההורים לא יודעים להביע את עצמם, לא יודעים טוב עברית ומתקשים. כמו כן לפעמים יש קצר בתקשורת בין ההורים לילדים. ולכן מאוד חשוב לי לעזור להם ולתת פתרון יחד עם החברים הנוספים במועצה. לשמחתי, הקהילה בעיר בחרה בי ויש לה אמונה גדולה בי וזה היה החלום של חברי הקהילה, שיהיה נציג שלהם למען העתיד של הדור הצעיר. מבחינתי זו זכות גדולה להיכנס למועצה".
למה הצטרפת לש"ס?
"בני העדה האתיופית הם דתיים ושומרים שבת וש"ס מקפידה על האמונה ושמירת המצוות, וזה משהו שמתאים לנו כקהילה לערכים ולאמונה שלנו. ולכן החלטתי להצטרף לש"ס ולשמחתי הקהילה לא נשארה בבית ויצאה לבחור".
במשך שנים דובר על כך שיש בעיר גזענות וחוסר שוויוניות, אתה מרגיש כך?
"אני לא חושב שיש כיום גזענות בפתח תקווה ואני לא מרגיש שהופליתי בגלל צבע העור שלי. גם כשהייתי עולה חדש והתקשיתי בעברית, קיבלתי יחס טוב ותומך ולא התייחסו אלי בזווית ראיה שונה. אני כן זוכר את ההפגנות שהיו בעיר, באותה תקופה הייתי פחות מעורב, כי הייתי חדש בעיר, מה שכן, הייתי מגיע להפגנות ומשתתף על מנת להביע הערכה לבני הקהילה שלי. כל הזמן ביקשתי לדעת על מה מפגינים ותמכתי בהם. מה שכן, אני לא חושב שצריך לקחת את החוק בידיים, צריך לנהוג על פי חוק. כל בנאדם יש לו זכות לצאת ולהפגין ולדרוש שיפתחו דלתות, אבל רק בצורה חוקית ומי שלא מציית לחוקים, לא מתנהג בסדר".
מה אומרת המשפחה על כך שנכנסת למועצה?
"לפני שהחלטתי להצטרף לש"ס או להיכנס למפלגה אחרת, התייעצתי עם אחי הגדול, אשתי והילדים הגדולים שלי שמאוד תמכו בי. הם אמרו שאני המודל של המשפחה ושאני נותן להם מוטיבציה על מנת לעשות את הדברים נכון ולהתקדם בחיים".
מה הדבר הראשון שהייתי רוצה להשיג או לשנות כחבר מועצה?
"כיוון שנולדתי בתוך הקהילה, יש הרבה דברים שצריכים לשנות ולעשות עבורה. אבל אני מעדיף בשלב הראשון לפני שאני יוצא בהצהרות, להיכנס וללמוד את העבודה, להכיר את עבודת המועצה ולאחר מכן אשמח לשפר ולשנות. אני מעדיף לא לצאת בהצהרות לפני שאני מתחיל".
היו דיבורים על כך שבש"ס העדיפו שחבר סיעה אחר ייכנס במקומך. זה נכון?
"אף אחד לא ניסה לבקש ממני לא להצטרף או להכניס מישהו אחר במקומי. להפך, הרב גינת אמר לי שהמקום שלי שמור ושהוא יודע שהקהילה רוצה שאני אהיה שם, שאף אחד לא ייקח את התפקיד שלי ושהוא לא משנה את המילה שלו. הוא אמר שאין שום חרטה ולהפך, התפקיד מיועד לי. היו אנשים שניסו להגיד בשמי כל מיני דברים שהם ממש לא היו נכונים, המקום היה מובטח לי מהרגע הראשון".
הרב אליהו גינת הוסיף: " אני מאחל לבלאיי הצלחה רבה. הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא נאמן וישר דרך, מוכשר ביותר ואהוד על כולם. יהי רצון שיזכה לייצג את הקהילה המפוארת, לטפל בצרכיה ולקדם את השתלבותה בחברה באופן מיטבי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בתיה

    איך אתה טוען שאין גזענות??????? פ"ת זאת העיר הכי גזענית שיש!!!! כנראה שהתפקיד החדש גורם לך לשנות גירסה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר