פסל האסטרונאוט לאחר הסרתו. צילום דורון קורן

פסל האסטרונאוט המפורסם הוסר ממקומו. העירייה: הוא נפגע בתאונת דרכים והיווה סכנה

צביקה קנטור, האמן שעיצב את הפסל, כועס ואומר: "הסרת הפסל מבלי שפנו אליי מעלה שאלות. אני מצפה לקבל מהעירייה צילום ותיעוד של התאונה ושל הפסל כשהוא מהווה סכנה"

פורסם בתאריך: 16.7.20 20:05

תושבים ואנשי אמנות כועסים על כך שעיריית פתח תקווה פירקה את פסל האסטרונאוט של האמן צביקה קנטור שהיה ממוקם בכיכר ארלוזורוב – צה"ל. מנגד טוענים בעירייה שבשל תאונה שארעה במקום, הפסל נפגע ועל מנת להגן על העוברים בדרך הוא הוסר. הפרסום על כך היה לראשונה במוסף גלריה של עיתון הארץ.
'פסל האסטרונאוט', הוצב במקום בשנת 2008. הרעיון היה של מנהלת מוזיאון פתח תקוה אז דרורית גור אריה. לימים הפכה הכיכר באופן לא רשמי ל-'כיכר האסטרונאוט'.

האמן צביקה קנטור אמר: "הפסל הוזמן ומומן בשנת 2008 על ידי עיריית פתח תקווה וזכה לאחר הצבתו לשבחים רבים. הכיכר כונתה ״כיכר האסטרונאוט״ על ידי תושבי המקום, המקום היווה ציון דרך עירוני ומבקרי המוזיאון בדרכם לתערוכות חוו את הפסל. על הריסת הפסל נודע לי מכתבתו של רועי ציקי ארד בעיתון הארץ במוסף גלריה מיום חמישי האחרון. אין ספק שהריסת הפסל מבלי שפנו אלי על מנת לבדוק את הטענה שאכן היתה פגיעה שמסכנת את התנועה מעלה שאלות. חוסר הידיעה וחוסר השיתוף המקצועי האמנותי שלי מעלה חשד שלא כך הדברים. אני רואה את עצמי נפגע מוסרית מעצם הסרת הפסל והשמדתו המוחלטת ומצפה מעיריית פתח תקוה לקבל בהקדם המידי צילום של הנזק והתאונה, גורם התאונה, הליך קבלת ההחלטה להשמדת הפסל וכן מידע מהגורמים המקצועיים שהחליטו על הסרתו והשמדתו".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "כאמור, הצבת הפסל קודמה ע"י ראש העיר רמי גרינברג עוד כששימש בעבר עוזר מנכ"ל העירייה. בשל תאונה שארעה במקום, הפסל נפגע והיה חשש לנפילתו, מה שהביא להסרת הפסל ולמניעת הסכנה לעוברים בדרך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביעד

    ואני חשבתי שהפסל הזה של צמיגי מישלן

    משתתף בצערו של האומן

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר