עיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן

חולה קורונה היה בישיבת וועדת תכנון. מי מהנוכחים נכנס לבידוד ומי לא?

אורי אהד: העירייה הייתה צריכה להחמיר בנוגע לישיבה זו כפי שהיא מחמירה במקומות אחרים" | יצוין כי רק מי שישב במרחק של פחות משני מטרים לפחות רבע שעה ליד החולה צריך להיכנס לבידוד. | העירייה: "אנו פועלים על פי ההנחיות"

פורסם בתאריך: 26.7.20 15:36

האופוזיציה במועצת העיר מעלה טענות נגד כך שחברי מועצה שהשתתפו בישיבה של וועדת תכנון ובנייה שהשתתפו בישיבה בה נכח חולה קורונה מאומת, לא נכנסו לבידוד, ורק חלק מהנוכחים נכנסו לבידוד. יצוין כי בעירייה מצטטים בתגובה את הנחיות משרד הבריאות, לפיהן חשיפה לחולה קורונה היא נוכחות בקרבתו במרחק של פחות משני מטרים ובמשך לפחות רבע שעה, ולכן אותם חברים לא צריכים להיות בבידוד משום שישבו שמרחק גדול יותר. חבר המועצה אורי אהד כועס על כך שהעירייה לא מחמירה במקרה זה, כפי שהיא מחמירה במיקרים אחרים של מוסדות חינוך ועוד. בין אלו שלא היו צריכים להיכנס לבידוד: רון כץ ורפי דהן.

ב-16/7 התקיימה ישיבת וועדת תכנון ובנייה ובה היה חולה מאומת. בישיבה שהתקיימה בחדר הישיבות של המועצה, נכחו 16 אנשים ובינהם מספר חברי מועצה, פקידות בכירה, בעלי תפקידים בכירים בעירייה ועוד. אך למרות שכולם ישבו באותו חדר, לבידוד שמסתיים ביום חמישי ה-30/7/20 נכנסו רק שישה עובדים וזאת על פי סיכום ממצאי תחקיר אפידמיולוגי שעשה אגף הביטחון בעירייה.
אדם שנכח בישיבה ציין: "ישבנו כסא כן כסא לא, ורק מי שישב ליד החולה נכנס לבידוד או מישהו שכנראה התקרב אליו. התקשרו אלינו לשאול פרטים, איפה ישבנו וביום רביעי הודיעו מי צריך להיכנס לבידוד ומי לא. מדובר היה בישיבה של כשעתיים, שכולם נכחו בה, מה שכן חלק מחברי המועצה נכנסו ויצאו תוך כדי ישיבה".

מי שכועס על התנהלות ראש העירייה רמי גרינברג בעניין ישיבה זו, הוא חבר המועצה אורי אהד שטוען שהעירייה עושה איפה ואיפה, מצד אחד מכניסה בתי ספר שלמים לבידוד ומצד שני, חברי מועצה ששהו בחדר אחד עם חולה מאומת לא נכנסים לבידוד. "המקרה מטיל ספק גדול בדרך ההחלטות בעירייה, ובשיקולים האמיתיים שמניעים את גרינברג", אומר אהד. "מצד אחד הוא זורע פאניקה בציבור, שולח רכבי הגברה שמשמיעים את ההקלטות שלו בכל מקום, מחייב הורים להישאר עם ילדים קטנים בבית, בגלל שהם היו באיזה מרחב עם חולה מאומת כדי לייצר דעת קהל שיש מישהו שמנהל את העסק, אבל באותה נשימה, יש הוכחה ברורה במסמך עירוני, שעובדים וחברי מועצה שהו באותו חדר, לא באותו מרחב, באותו חדר עם חולה מאומת, אבל בעוד שהעובדים חויבו בבידוד, ראה זה פלא, חברי מועצת העיר פטורים מבידוד. מדובר באכיפה בררנית, הנובעת מפופוליזם מסוכן וקלות דעת בניהול המשבר, בין החיוב להיכנס לבידוד של עובדי עירייה, לבין ההחלטה שחברי מועצה שישבו כיסא או שניים ליד לא צריכים להיכנס לבידוד".

עוד אומר אהד: "הזיג זג הזה, השיטה חסרת הכיוון של הכנסה והוצאה מבידוד שגם כשזה הגיע אליו, רמי נתן לעצמו הקלות הרבה יותר מהותיות מאשר הוא דורש מהתושבים בעיר, מעיד על חוסר שיקול דעת, על חוסר ההבנה של המשמעות של בידוד שהוא מטיל על משפחות שלמות בלי שום הצדקה בריאותית ,תוך פגיעה כלכלית קשה בניגוד הנחיות משרד הבריאות. הדבר מעיד מעל לכל על כישלון מנהיגותי של גרינברג, חוסר דוגמא אישית ברמה הכי גבוהה שלו, שמעיד על ציניות חמורה בטיפול במשבר. והעובדה היא שמספר החולים בעיר רק עולה ועולה".
ממשרד הבריאות צוין בתשובה לשאלה למשרד הבריאות האם לא כל מי שנמצא בחדר אחד עם חולה מאומת צריך להיכנס לבידוד: "לאו דווקא. למשל, במקום עבודה שאינו חדר משרד רגיל – כגון בחדר ישיבות או אולם גדולים – תופסת אז ההגדרה העיקרית של מגע הדוק – כל מי ששהה במרחק סמוך של פחות משני מטרים ליד המאומת ומעל רבע שעה ברצף – שני התנאים ביחד".

רון כץ הפנה אותנו לדוברות העירייה. רפי דהן מסר: "לגבי נושא זה כמו נושאים אחרים – אני סומך על החלטת אנשי המקצוע".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "אנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות אשר מגדירות "מגע הדוק" – לאדם אשר נדרש בבידוד ואילו שאינם. יתירה מזו, הקב"ט העירוני החמיר בנושא והנחה על כניסה לבידוד גם למספר אנשים שלא היו חייבים על פי ההנחיות וזאת בשל העבודה שישבו בקרבת החולה. בניגוד למתרחש בבתי הספר, החקירות שנעשות בישיבות מקצועיות הן הרבה יותר פשוטות וניתנות לגילוי מהיר ומדוייק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר