רמי גרינברג, איתי שונשיין, אורי אהד, ישראל פרידמן
רמי גרינברג, איתי שונשיין, אורי אהד, ישראל פרידמן. צילום זאב שטרן, מיקי סוויסה, ראובן קופולינסקי

טורפדה העברת הקצבות לספורט, שונשיין: "המהלך של פרידמן איום ונורא" | כל סכומי ההקצבות בכתבה

הקואליציה בראשות ראש העירייה רמי גרינברג ביקשה לאשר העברת מחצית מההקצבות לעמותות הספורט. כדי להעלות את הנושא הייתה דרושה הסכמה פה אחד, חבר המועצה ישראל פרידמן טירפד את המהלך. מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי לא קיבלו ולו שקל אחד", הוא אמר

פורסם בתאריך: 27.7.20 14:56

בצל משבר הקורונה והקושי לקיים ישיבות רבות משתתפים, התקיימה ישיבת מועצת העיר פתח תקוה ביום ראשון בהיכל התרבות. מספר עניינים היו על סדר היום. בישיבה אושרה הצעה שקבלנים יחויבו בתשלום הוצאות הניקיון שמתבצעות על ידי אגף התברואה בסביבת העבודה. בהצעה שהעלו ראש העירייה רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה אושר לחייב את הקבלנים בהוצאות הניקיון שאגף התברואה בעירייה מבצע במקומם. הקבלנים מחויבים בניקיון המדרכה והכביש מסביב לאתר הבנייה בו הם פעילים. כאשר הקבלן בוחר שלא לנקות את הרחוב, הדבר נעשה על ידי עובדי התברואה של העירייה. מטרת ההצעה היא לחייב את הקבלן בגין תשלום עבור עבודות אלו. מדובר בהסדר אשר יופיע בהסכם העבודה בין העירייה לבין הקבלנים בטרם תחילת העבודות. כמו כן, ההצעה כוללת גם את קבלני העבודות השוטפות ושאר גופי התשתיות.
מחלוקת התעוררה בין האופוזיציה לקואליציה סביב היקף הסיוע לאמנים מקומיים. בישיבה אושרה הצעה שהועלתה על ידי גרינברג ובן משה, שהעירייה תפעל לקדם אמנים מקומיים במסגרת האירועים העירוניים השונים. ההצעה תהיה כפופה כמובן למגבלות הקורונה ותהיה תקפה גם ביום שאחרי. מטרת ההצעה היא לשלב את האמנים המקומיים בפעילויות התרבות ובאירועים הגדולים, כמו אירועי יום העצמאות והעדלאידע, לצד הופעות רחוב במסגרת קידום מרכז העיר והאירועים לכל המשפחה בגינות הציבוריות.
מי שביקשו להעלות הצעה נגדית, הם חברי האופוזיציה, שדרשו שההחלטה תהיה התחייבות שבאירועים הגדולים לפחות 60 אחוז מהאמנים יהיו מקומיים. אבל הצעת האופוזיציה נדחתה, והצעת הקואליציה התקבלה. באופוזיציה טענו גם שהקואליציה העירונית הכשילה הצעה לרכוש למוסדות העירוניים יצירות אומנות מאת חברי עמותת אמני פתח תקווה.
בישיבה אושרה הקצאת מבנה לעמותת אנוש. מדובר בחלק ממבנה עירוני ברח' בר כוכבא 70, שיוקצה לעמותת "אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש". ההקצאה שאושרה ברוב קולות תשמש מרכז חברתי לכ-50 חברים לצורך שיקום מיומנויות חברתיות למתמודדים עם מוגבלויות נפשיות ומתן שירותי ייעוץ בעניין שיקום לדיור ל-70 מתמודדים העוברים תהליך שיקום עצמאי בקהילה.

טבלת התמיכות

טבלת התמיכות (50 אחוז מהתמיכה השנתית) שאמורה הייתה להיות מאושרת בישיבת המועצה

סערה גדולה עורר ניסיון של רמי גרינברג לאשר את העברת תמיכות לעמותות הספורט. גרינברג רצה לסייע לעמותות המצויות במצוקה גדולה. מדובר ב-50 אחוז מסך התמיכה השנתית (ראו טבלה), כאשר זה מה שאמורות לקבל העמותות בשלב זה נוכח מצב הכספי של העירייה. בסוף הישיבה טען גרינברג שהאופוזיציה טרפדה את אישור העברת התמיכות בספורט בסך 4.5 מיליון שקלים ולכן הנושא ירד מסדר היום. מי שטירפד את העברת התמיכות היה חבר המועצה ישראל פרידמן, שטען משובר היה בניסיון לעשות מחטף ולהעביר רק את תמיכות הספורט ללא החינוך ולקצץ ב-50 אחוז בשניהם. פרידמן ציין שעל פי החוק נושא כספי שלא הובא לחברי המועצה עשרה ימים קודם לדיון, צריך לעלות על סדר היום פה אחד.
בסוף הישיבה העלה חבר המועצה איתי שונשיין פוסט ובו כתב שהייתה כוונה טובה להעביר תקציב דחוף לעמותת הספורט, אך מאחר ולא הייתה הודעה מוקדמת הם היו צריכים הסכמה של כלל חברי המועצה שהשתתפו וישראל פרידמן, למרות ההפצרות שלו, ביקש להצביע נגד, כי לא הביאו להצבעה גם את עמותות החינוך של המגזרים (בשל אי השלמת חומרים מצדן בהתאם לדיווח של גזברית העירייה). שונשיין כתב: "ישראל חברי היקר פגעת היום בהחלטתך בעשרות אלפי ספורטאים ובני נוער שהספורט הוא הבית השני שלהם. גם ספורט זה חינוך".

פרידמן הגיב: "ראש העיריה מעונין שהציבור לא יידע שתקציבי הספורט והחינוך מקוצצים השנה ב-50% ולכן מסיט את האש כנגדי. אני בהחלט מסכים שהספורט הוא חינוך, אבל חינוך הוא בוודאי חינוך. בכל השנים תקציבי החינוך והספורט היו מגיעים לאישור המועצה יחדיו, הן במקדמות בתחילת השנה והן באישור טבלאות התמיכות. רמי גרינברג בשנת 2018 קיצץ את תקציבי מוסדות החינוך ב-30% וכך גם ב-2019. ערב פתיחת שנת הלימודים טרם הועברו למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי המתמודדים עם משבר הקורונה ופתיחת שנה"ל תשפ"א ולו שקל אחד, כתוצאה מעיכוב של העירייה לתת להם להשלים את תיקי התמיכה. במצב שנוצר ביקשתי למנוע מחטף בלתי חוקי ולהצמיד את אישור התמיכות לחינוך ולספורט יחד כפי שמקובל כל השנים. להפתעת כולם הסכימה היועצת המשפטית עמי ואמרה שכדי להוסיף נושא כספי לסדר היום נדרשים 10 ימי עידכון לחברי המועצה, מה שלא נעשה".
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה לדברי פרידמן: "בתחילת שנת 2018 (בקדנציה העירונית הקודמת), חבר המועצה פרידמן אישר שהתמיכות בחינוך לא יופיעו בבסיס התקציב, אלא באופן מותנה. כשראש העיר רמי גרינברג נכנס לתפקיד בסוף שנת 2018, לא היה תקציב. לכן, האשמה בנושא היא על פרידמן ולא על אף אחד אחר. בניגוד לנטען, בשנת 2019 התמיכות לא קוצצו אלא להפך – נעשה תיקון לטובת תושבי העיר: אחרי שנים של קומבינות פוליטיות ויחס מועדף למקורבים שהביאו לעיר ישיבות מערים אחרות אשר שרתו בעיקר את תושבי חוץ על חשבון משלם הארנונה בפ"ת, ראש העיר פעל כדי לתקן את העוולה. בהמשך לכך, ראש העיר פעל להפחית באופן משמעותי את התקציב שהגיע עד כה לתלמידים שאינם תושבי העיר כאשר היתרה הופנה לטובת המוסדות שבאמת משרתים את תושבי פ"ת. לכן, מוסדות אלו כמעט שאינם נפגעו. בעקבות משבר הקורונה, כלל הרשויות בישראל לא מחלקות את התמיכות באופן מלא. כפי שניתן לראות, ראש העיר עושה את מרב המאמצים כדי להגדיל את הכנסות הרשות מתקציבים ממשלתיים וכדומה ולא על חשבון השירות לתושבים. לכן, כשלב ראשון, ראש העיר פועל כדי לחלק 50% מהתמיכות ובהמשך, בהתאם למצב וליכולות הכלכליות הנגזרות, יוחלט האם לאפשר תקציבים נוספים. נושא זה לא סותר את העובדה כי חבר המועצה פרידמן משיקוליו הפוליטיים יחד עם חברי "הפורום המשותף" של האופוזיציה, טירפד את חלוקת התמיכות כפי שהובאו למועצה אמש. מדובר בפורום שמנסה כל הזמן לשדר אחידות בפעילות שלהם ובמקרה המדובר לא טרחו לשכנע את חברם להצטרף להחלטת ראש העיר ולאפשר את התמיכות. יתירה מזו, היה נראה שהם מרוצים מהתוצאה שהושגה לאור התנגדותו של פרידמן".
חבר המועצה איתי שונשיין נשמע כעוס מאוד על ההתנהלות של פרידמן ואמר: "זו קדנציה שלישית שלי בשולחן מועצת העיר וקידמתי מספיק דברים לאורך כל השנים ודאגתי לכל המגזרים, כולל המגזר החרדי. לכן מה שעשה פרידמן זה מהלך איום ונורא מבחינתי. לקחת שבי ילדים ומחלקות נוער, רק כדי לקבל משהו בשביל ציבור אחר, זו התנהגות שראויה לגינוי. זה דבר איום ונורא ולכן החלטתי לעזוב את הישיבה, במיוחד בימים האלה שהם הימים הנוראים שצריך לעזור אחד לשני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. צוקי

    שאלה גרינברג , מדוע אלו שאוספים את האשפה דוחפים את כפיים הירוקים באכזריות על הרכבים שלנו ואין תגובה מהעירייה ?

  2. יוסף

    כמו בשלטון המרכזי, הביביהו מעביר מיליארדים דמי אתנן לחרדים ולדתיים לקנות שלטון, כך גם ברמה המקומית, אוכלי החינם החרדים, משתמטים הגיוס הצבאי, הם זוכים לתקציבים, צ'ופרים

  3. מעוכב משכורת

    פוליטיקה בגרוש.למה לקצץ?למה להפיל את ההחלטה לתשלום מחצית מהתמיכה.
    תעבירו את כל הכסף למה חצי?
    יש מקבלי משכורות בענף הספורט שלא מקבלים משכורת בגלל זה.עם כולכם נבוא בחשבון בבחחרות.
    רמי הבטחות צריך לקיים יש לי הקלטות של ההבטחות שלך בפני הקהל.
    אתה מקגם דברים בעיר אבל בנושא הספורט פגעתה וזה יעלה לך.

  4. מירי

    כל הכבוד לך ישראל פרידמן היקר
    הציבור החרדי מופלא לרעה מכל המוסדות הכלליים בעיר
    אתם מוזמנים להכנס למוסדות החרדיים ולראות את האבדל בעיניכם פשוט בושה!!!!חזק. ואמץ….

  5. אני

    כל הכבוד פרידמן! שמחה לראות שאתה פועל לטובת המיעוט בעיר. בעידן קורונה הספורט מעניין אותנו כמו שלג דאשתקד… צריך לראות איך עוזרים לחרדים שיהיה להם מרווח לנשימה במוסדות שלהם ואז לא יצטרכו להאשים אותם בהפצת הנגיף… אני גרה מעל מבנה של גני ילדים חרדיים. איזה תנאים עלובים שיש להם! ואתם מדברים על ספורט! תתביישו לכם! קודם רווחה בסיסית של תושבים משלמי מיסים אחק'כ תתפנו לספורט ולשטויות!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר