נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה

עורך דין אורי דרשן הכהן מספר על על פרשת השבוע, פרשת ראה

פורסם בתאריך: 14.8.20 09:21

כניסת השבת: 19:03
יציאת השבת: 20:06

עורך דין אורי דרשן הכהן על פרשת השבוע, פרשת ראה

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר"הפרשה עוסקת בקיום המצוות החלות על העם בארץ ישראל, על אפשרויות הבחירה שניתן לעם בין הברכה – לצד המצוות, לבין הקללה – בגין העדר קיום המצוות, ובפירוט המצוות שיזכו את המקיים אותן, לברכה.

"בנים אתם לה' אלהכם לא תתגודדו"

דרכו של עולם שיש חילוקי דיעות בין בני האדם ואין תמימות דעים בכל הנושאים. אם זאת, חרף כל המחלוקות בקרב העם, וריבוי הדיעות והמחנות / המפלגות – אשר לרוב יוזמות וגורמות 'למלחמה' ולפילוג בעם ממניעים אישיים, אידיאולוגים או פוליטיים צרים – "אל תתגודדו", אל תיגררו לאיבה, שינאה ושטנה ביניכם, על ידי אגודות אגודות בעם למען מלחמות עזות ומרות זה עם זה. אל תגרמו לפילוג בעם, למרות השוני בהשקפות. תתווכחו אבל תאהבו ולפחות אל תשנאו.
זיכרו, כולנו בני אלוקים המצויים תחת חסותו והשגחתו – "כי עם קדוש אתה לה' אלקיך" – תשמרו על דרך ארץ, כבוד הדדי, אחווה ואהבה. תנו דוגמה לכל האומות.

"… ולא תקפץ את ידך מאחיך האביון" – לא אחת אנו מתוודעים, לבעלי ההון והממון שידם פתוחה לזרים, אחרים, עמותות וכדו' – תורמים, מסייעים ונותנים. זה טוב לנפש ולרגש, מצד שני גם לעסק – הדבר עושה פרסום ומביא לתורם כבוד בקהילה.

לעומת זאת, לקרובכם אפילו אחיהם ידכם קפוצה – "לא תקפוץ ידך מאחיך", למרות שהנתינה לאח לא תתן ביטוי ופירסום. הדאגה והמחשבה על האח נדחקת אם בכלל, כי איש לא יתפעל מהנדיבות שניתן לאחיך מלידה, איש לא ישבח ולא יהלל את המעשה המובן מאליו.

מכאן גם נובעת ההדגשה בתורה, "ולא תפקוץ ידך מאחיך..", אל תתקמצן עליו, אל תדאג רק לעני הזר, תחשוב גם על אחיך על דם מדמך – קודם לגביו יהיו ידיך פתוחות, עינך פקוחות ואזניך אליו קשובות.

בדומה לזה נאמר במשנה: "יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר, יהי ביתך פתוח לרוחה, ויהיו עניים בני ביתך…" –
לא מספיק שביתך פתוח לאורחיך, אלא, תקפיד שגם אלה היושבים בשקט ומחרישים – אחיך ששותקים, מתביישים, אינם אומרים דבר ולא מבקשים, קרב אותם אליך במיוחד, דאג למחסורם, תעניק להם אוזן קשבת וסיוע ככל שניתן.

נאחל לכולנו אריכות ימים, בריאות הגוף והנפש, חיים טובים, שמחים ומאושרים".

# דרשן הכהן הוא עו"ד המתמחה בייצוג בוועדת ערר לנהיגה – מרב"ד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר