פינוי אסבסט רחוב ה- 93 פינת פנקס פתח תקווה

צפו: אף אחד לא סיפר לשכנים שמפנים אסבסט מהבית הסמוך

בעירייה אומרים שמבירור שנערך עולה כי קבלן משנה התרשל לכאורה, והנושא הועבר למשטרה הירוקה. אחד השכנים: "פינו את האסבסט עם פטיש, ללא מיגון ואף אחד לא עדכן אותנו מראש, כדי שנוכל לפחות לסגור את החלונות"

פורסם בתאריך: 24.8.20 13:33

תושבים שמתגוררים בסמוך לפינת הרחובות ה-93 ופנקס, מתלוננים שבסמוך אליהם בוצע מאחד המבנים פינוי אסבסט שלא לפי הנהלים. לטענתם, ביום ראשון השבוע, פינו אסבסט מבית פרטי ברחוב, אך הפינוי לא נעשה בצורה מסודרת וללא כל אמצעי מיגון, ובעיקר לא עדכנו את השכנים המתגוררים בסמיכות לסגור את החלונות על מנת להגן על עצמם. "אסבסט הוא חומר מאוד מסוכן ויש כללים לפינוי", אומר אחד התושבים שמתגורר בסמוך, "ברחוב יש בית פרטי שכבר תקפה ארוכה אף אחד לא מתגורר בו וכנראה הוא מיועד להריסה ולבניה מחדש. ביום ראשון השבוע הגיע למקום קבלן והתחיל לפנות את הגג. הוא פינה את האסבסט עם פטיש ואף אחד לא עדכן אותנו מראש, כדי שנוכל לסגור את החלונות ולהגן על עצמנו".

התושב פנה למוקד העירוני ועדכן אותם על כך. "התקשרתי לעירייה בזמן אמת וסיפרתי להם על כך שמפנים וביקשתי מהם לשלוח מישהו לבדוק זאת", הוא מציין. "עד שהם הגיעו כבר הכל היה מפונה ואז הם כתבו לי שהם העבירו את הטיפול למשטרה הירוקה. צריך להעניש את הקבלן בצורה משמעותית, על מנת שלקבלנים לא יהיה אינטרס לפעול בצורה מנוגדת לחוק וכמובן לדאוג לאכיפה הרבה יותר משמעותית".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם קבלת התלונה, גורמים מטעם האגף לאיכות הסביבה יצאו לשטח ותשאלו את העובדים במקום אשר טענו כי האסבסט כבר לא שם. במקביל נעשתה פנייה לקבלן המבצע ונמצא כי הייתה בקשה להריסה שכללה גם סקר אסבסט לגג המדובר. על פי תחקיר האירוע עולה כי הקבלן ביקש מקבלן המשנה לטפל באסבסט בהתאם לחוק, אך לצערו קבלן המשנה ככל הנראה התרשל. הנושא כרגע נמצא בבדיקתו האישית של מנהל החברה וכן יועבר להמשך חקירה למשטרה הירוקה על ידי האגף לאיכות הסביבה בעירייה. יצויין כי עיריית פתח תקוה מקפידה על ביצוע הוראות החוק בנושא אסבסט ולצערנו במקרה זה, הדבר נעשה באופן פיראטי והוא יטופל בהתאם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נו באמת, הקומבינה הכי עתיקה בספר

    "הקבלן ביקש מקבלן המשנה לטפל באסבסט בהתאם לחוק, אך לצערו קבלן המשנה ככל הנראה התרשל"

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר