"מדובר על פיקוח נפש". התושב שנאבק באש שפרצה בשבת ברחוב פיק"א מתאר את הדרמה

אליהו פנחסי, מתנדב באיחוד הצלה, הבחין בשבת בעשן שעולה מבניין מגורים ומיהר למקום. בראיון מיוחד הוא מתאר כיצד עבר בין הדירות לסייע לדיירים וכיצד גילה לבסוף שהשריפה פרצה בגג הבניין

פורסם בתאריך: 25.8.20 12:24

ביום שבת בשעות אחר הצהריים, התפתחה שריפה ברחוב פיקא 9 על הגג. מי שהגיע למקום ודאג לפנות את הדיירים והתחיל בתהליכי הכיבוי עד שהגיעו למקום כוחות ההצלה הוא אליהו פנחסי, אשר מתגורר מספר רחובות משם וביום יום הוא מתנדב באיחוד הצלה. "ישבנו במרפסת בקומה רביעית, ברחוב טרומפלדור שזה שני רחובות מפיקא וראיתי עשן ולהבות של אש על גג בניין, לא שמעתי כבאיות וכוחות הצלה ואמרתי שאני ארוץ לראות מה זה", מספר פנחסי. הגעתי לרחוב פרנקפורטר וראיתי שזה לא שם והמשכתי לרחוב הבא, פיקא, ואז ראיתי עשן מעל המבנה, בניין של שש קומות עם גג ואף אחד עוד לא היה שם. החלטתי לא לחכות לכוחות ההצלה ועליתי קומה קומה ובכל קומה דפקתי על הדלתות, חיכיתי דקה וביקשתי מהם לרדת למטה. עד שהגעתי לקומה השישית. בדרך בדקתי שאין אש בחדר המדרגות שלא אסכן גם את עצמי. בקומה השישית, פתחה לי את הדלת אישה יחסית מבוגרת שהחזיקה ביד כלב והיא אמרה לי שהיא מצטערת, אבל היא חושבת שהאש מגיעה מהגג שלה, כי היא מריחה ריח של עשן. היא אמרה שהדלת תקועה והיא לא מצליחה לצאת לגג לראות מה קורה שם. עליתי לגג, הצלחתי לפתוח את הדלת שהייתה תקועה וראיתי את האש מצד ימין במתחם של הגג שבוער. היא אמרה לי שיש צינור של כיבוי אש, פתחתי את הברז והתחלתי לנסות למנוע את ההתפשטות של האש ואז התחיל עשן לבן. היא נתנה לי בד והנחתי על הפנים והמשכתי לכבות, עד שראיתי שזה לא אפשרי, אז השארתי את הברז פתוח וירדנו למטה. למטה כבר ראיתי את כיבוי אש, המשטרה ואיחוד הצלה ואמרתי להם שזה נראה לי בשליטה, אחד הכבאים עלה ברגל והשתלט על האש והרגשתי סיפוק גדול ויכול להיות שזה היה מתפשט לכל הבניין".

כוחות כיבוי על הגג ברחוב פיק"א צילום כיבוי אש

שריפה פרצה על גג של בית, נער נפצע בתאונה: סיכום האירועים החריגים בפתח תקוה בסופ"ש

פנחסי, שהוא חרדי, מוסיף: "תוך כדאי זה שאני פועל אני חושב מה מותר ומה אסור וכמובן שמדובר על פיקוח נפש ועשיתי הכל שלא יהיה אסון. הייתי עם בגדי שבת ועניבה, הגעתי הביתה כולי מסריח מעשן וישר התקלחתי והחלפתי בגדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר