אסיסקוביץ ז"ל עם בנימין נתניהו ואופיר אקוניס צילום באדיבות אריה ימיני

הלך לעולמו יקיר העיר, גיבור האצ"ל יאיר אסיסקוביץ, שבגיל 12 היה צעיר הלוחמים

הנשיא ראובן ריבלין: "צעיר לוחמי האצ"ל, מופת המאבק לחירות ישראל, יאיר אסיסקוביץ, הלך מאיתנו וקשה עלינו הבשורה מאוד". ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הוא התגאה בכך שגם צאצאיו חדורים אהבה עזה לעם ולארץ"

פורסם בתאריך: 28.8.20 05:54

יאיר אסיסקוביץ, יקיר העיר פתח תקווה ונצר למייסדי העיר, הלך הערב (חמישי) לעולמו בגיל 88. אסיסקוביץ ז"ל, הוכתר בגיל 12 כ"צעיר הלוחמים באצ"ל". בגיל 14 העביר נשק בלילות והדביק כרוזים כנגד השלטון הבריטי הזר. הוא נחטף ועונה קשות בתקופת ה"סזון". בגיל 15 ליווה שיירות מזון לירושלים הנצורה.

אסיסקוביץ' ז"ל שימש שדרן בתחנת השידור של האצ"ל "קול ציון הלוחמת", ובמלחמת השחרור סייע לכוחות האצ"ל בכיבוש יפו. בשנת 1950 התגייס לצה"ל והיה לאחד ממקימי מערך ההדרכה בכל בתי הספר בצה"ל ברוח ישראלית מתחדשת. הוא היה ממקימי אגף הנפגעים בצה"ל ושירת בהתנדבות עד לגיל 55 בדרגת רב סרן. בחיים האזרחיים עסק בפיתוח ענף ההדרים והאבוקדו ובהדרכת גידול עצי פרי ויצואם.

למעלה מ-50 שנה הרצה בהתנדבות בבתי הספר ברחבי הארץ על פתח תקוה כאם המושבות. הוא נהג לצאת עם תלמידים לסיורים מודרכים בעיר ובאתריה ההסטוריים. כמו כן הדריך את האורחים אשר הגיעו לפתח תקווה תחת הכותרת "המושבה פ"ת-עבר הווה עתיד".

אסיסקוביץ ז"ל, שימש כיושב ראש בני האצ"ל בפתח תקוה, וכן היה מפקד מעו"ז פתח תקוה של בית"ר. בשנות השישים של המאה הקודמת היה ממקימי סיעת "תכלת לבן" בהסתדרות העובדים. הוא היה חבר הנהלת ברית חיילי האצ"ל ויו"ר ועד ברית חיילי האצ"ל בפתח תקוה וכן יו"ר העמותה להנצחת מורשת האצ"ל בפתח תקוה. כחבר בארגון "אמפ"ת – אזרחים מוקירי פתח תקוה", תעד אירועים ופעולות שהתרחשו בהסטורי של העיר ובד בבד הוא פעל להנצחת אתרים ושימורם.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לו: "צעיר לוחמי האצ"ל, איש הדר ותגר, מופת המאבק לחירות ישראל, יאיר אסיסקוביץ, הלך מאיתנו הלילה וקשה עלינו הבשורה מאוד. יאיר נחטף ועונה קשות בימי ה"סזון" הקשים ולימים, כאחד ממייסדי מחלקת הנפגעים בצה"ל, לקח על עצמו את הטיפול בפצועים ובבני משפחותיהם, ואת הנצחת לוחמי המחתרות ומורשתם. שנה אחר שנה הוא נשא על לוח ליבו את זכר הלוחמים, ועשה כל שביכולתו כדי לתת להם יד ושם, לבל יהיו ל"חיילים אלמונים". בערב העצוב הזה של פרידה ממי שהיה לי כאח גדול, אני נפרד גם מאחד הנפילים האחרונים שעוד חיו בינינו. נציגו של דור שייסד ונשא את לפיד האמונה והתקווה אשר לאורו קמה מדינת ישראל, ולאורו אנו ממשיכים לצעוד גם היום. דור שהמנון חייו היה ״עֲלֵי בָּרִיקָדוֹת נִפָּגֵשׁ, נִפְגָּשׁ! עֲלֵי בָּרִיקָדוֹת חֵרוּת נִשָּׂא בְּדָם וָאֵשׁ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "רעייתי שרה ואני דואבים מעומק לבנו על פטירתו של יושב ראש ברית חיילי האצ"ל, יאיר אסיסקוביץ ז"ל. לאורך השנים פגשנו את יאיר באזכרות הממלכתיות לחיילי האצ"ל ולמפקדיו. הלהט הייחודי שבער בו, כמי שתרם במו ידיו להשגת עצמאות ישראל, לא דעך עד אחרית ימיו. הוא התגאה בכך שגם צאצאיו חדורים אהבה עזה לעם ולארץ, ואוחזים בידיהם את הלפיד הציוני".

ההלוויה תתקיים ביום שישי בשעה 11:30 בבית העלמין סגולה. המשפחה תשב שבעה בביתו ברחוב הרב קוק 17, פתח תקוה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר