נעצרה חוליית גנבי רכב. צילום דוברות המשטרה

צפו בתיעוד: בת 29 מפתח תקוה חברה מרכזית בחוליה שגנבה 14 רכבים

חלק מהגניבות היו בפתח תקוה. לתושבת העיר היה תפקיד מרכזי: היא לקחה את הגנבים למקום הגניבה ולאחר מכן הובילה אותם למחסום שם עברו לשטחי הרשות הפלסטינית

פורסם בתאריך: 10.9.20 16:48

משטרת ישראל עצרה חוליית גנבי רכב שפעלה במשך כחודש באזור המרכז וגם בעיר פתח תקוה. השבוע הוגשו נגד חברי החולייה כתבי אישום ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. נהגת הרכב שלקחה את הגנבים ולאחר מכן הובילה את השיירה היא תושבת פתח תקוה בת 29. חברי החוליה גנבו 14 רכבים בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים.

לאחרונה התקבלו במשטרת ישראל מספר תלונות על גניבות רכבים ממרכז הארץ. חקירה מאומצת ומורכבת של משטרת ישראל, הביאה לגילוי וחשיפת חוליית גנבי הרכב שכללו מארגן ומתכנן תושב טייבה, נהגת הרכב המוביל תושבת פתח תקוה ושני תושבי שטחים ששימשו כנהגי הרכבים הגנובים ושהו בישראל ללא אישורים ובניגוד לחוק. עוד מצאו חוקרי המשטרה, כי החולייה פעלה במרכז הארץ במשך כחודש, במהלכו החשודים גנבו מספר כלי רכב מפתח תקוה, כפר סבא, בת ים ותל אביב כשהחשודים מגיעים מדי לילה למספר ערים במרכז הארץ, גונבים רכבים ומעבירים אותם לשטחי הרשות הפלסטינית.

נעצרה חוליית גנבי רכב. צילום דוברות המשטרה

חקירת המשטרה חשפה את השיטה המאורגנת והמתוכננת היטב של החולייה ואת מסלול ההובלה הברור של הרכב המוביל, מנקודת הגניבה ועד מעבר הרכבים הגנובים לשטחי הרשות דרך מחסום שילה-רנתיס. נהגת הרכב המוביל ונהגי הרכבים הגנובים קיבלו ממארגן הגניבות סך של 500 שקלים עבור גניבת והובלת כל אחד מהרכבים הגנובים. החשודים היו מתפרצים לרכבים באמצעות ניפוץ חלון משולש אחורי, פירוק מנגנון ההנעה והם גנבו את הרכבים על ידי הנעה באמצעות מחשב רכב.
חקירת המשטרה העלתה כי החשודים גנבו רכבים שחונים סמוך אחד לשני ותוך שעשו שימוש בציוד ייעודי. החשודים בחרו את הרכבים בקפדנות, חילקו ביניהם תפקידים ועבדו עם ציוד ייעודי, תוך שהם גונבים רכב מסוג מסוים, מה שמעיד על סיכום של החשוד המארגן עם גורמים ברשות הפלסטינית וקיומו של מודל כלכלי על פיו פעלה החוליה. נהגת הרכב המוביל אספה והסיעה את חברי החוליה ליעד ולאחר מכן הובילה את שיירת הרכבים הגנובים למחסום המעבר לשטחי הרשות הפלשתינית. כאמור, החשודים גנבו סך הכול 14 רכבים בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים וכן חיבלו ברכבים ועלות שווי תיקון הרכבים עמד על אלפי שקלים.

2 נהגי הרכבים הגנובים, תושבי השטחים (20, 26 מ-ענבתא) ונהגת הרכב המוביל, בת 29 מפתח תקווה נעצרו על חם ע"י השוטרים במחסום שילה-רנתיס ביום 30.8.20 והובאו לחקירה בתחנת המשטרה. החשוד המארגן, בן 32 מטייבה, נעצר למחרת כשהגיע לדיון בהארכת מעצרה של החשודה.
במשטרה מציינים שמעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בפתח תקווה והשבוע הוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות של גניבת רכב בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע, פריצה לרכב בצוותא, חבלה במזיד ברכב בצוותא, הסעה ברכב של שב"ח, כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק, נהיגה ללא רישיון נהיגה ואיסור שימוש ברכב ללא ביטוח. יחד עם כתבי האישום הוגשו נגד החשודים גם בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שלומי

    מתי יצא חוק שכל אחד שרוצה לעבור את הגבול לרשות חייב להראות תעודת זהות שהרכב שלו,אם לא אין סיכוי לעבור.לגבי הבחורה מפתח תקווה מקווה שתהיה בכלא לשנים טובות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשאין הרתעה וענישה למרות שמנסים לישם אכיפה לא יעזור הגנבות השודים האינוסים המצב רק יתרבה תעשו שינוי כמו עם השלום ההזוי.

  3. דיןדין

    היא נעצרה …אבל הכסף אצלה וככה זה עם כל הגניבות..אין מנגנון פיצוי עי הגנב ..לכן משתלם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר