זוכרים את גסטון: בית המתנדב ייקרא על שמו של גסטון מלכה ז"ל

מלכה ז"ל היה יו"ר סניף הליכוד בעיר ואב הבית בבית המתנדב שייקרא על שמו. "אבא שלי עזר לאורך השנים להרבה אנשים ותרם לקהילה", מספר הבן, אלן מלכה

פורסם בתאריך: 13.9.20 14:16

היום (ראשון) יתקיים טקס הנצחה וקריאת בית המתנדב בעיר על שם גסטון מלכה ז"ל. הטקס יתקיים במעמד ראש העירייה רמי גרינברג, שר הבריאות יולי אדלשטיין והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל.
מלכה ז"ל נפטר בגיל 68, בדצמבר 2010 לאחר מחלה. הוא היה פעיל ליכוד ונחשב מקורב מאוד לדמויות מפתח בפוליטיקה הישראלית. עם הקמת מפלגת קדימה, החליט לעבור למפלגה החדשה יחד עם אריאל שרון, אבל חבריו תמיד סיפרו שהוא תמיד נשאר ליכודניק בליבו. "אבא שלי היה יו"ר סניף הליכוד בפתח תקוה, עזר לאורך השנים להרבה אנשים ותרם לקהילה", מספר הבן אלן מלכה. "הוא עשה המון פעילויות של חסד, דאג להרבה אנשים ומשפחות נזקקות, הוא תרם לחברה ולקהילה, וכל מי שפנה אליו לעזרה וסיוע הוא עזר לו. הוא עשה הרבה מאחורי הקלעים ואף פעם לא ביקש תמורה או קרדיט. בתפקידו כיו"ר סניף הליכוד בעיר, הוא היה סמל לאנשי הליכוד, כל המשרדים היו נפתחים בפניו ולא היה שר שהוא ביקש ממנו משהו ואמר לו לא. תמיד עזרו וסייעו לו".

מלכה מוסיף שנושא העזרה והתרומה לקהילה החל אצל אביו עוד לפני שעלה לישראל ממרוקו: "בעברו, הוא העלה את ההורים שלו לארץ ממרוקו ונשאר שם. הוא המשיך להבריח יהודים לישראל עד שהוא נתפס וישב בכלא. בשלב כלשהו הוא הצליח לברוח מהכלא לישראל והמשיך בארץ בפעילות העלאת היהודים ממרוקו לישראל. הוא היה חרותניק מהיום שעלה לארץ, הייתה לו תעודת חבר, עליה היה חתום מנחם בגין ז"ל ומי שהכיר היטב את אבי הוא ראש העירייה רמי גרינברג, שעבד איתו בצעירותו, עוד כשרמי היה בנוער הליכוד".

אלן מלכה צילום: דוברות איחוד הצלה פתח תקווה

אלן מלכה צילום: דוברות איחוד הצלה פתח תקווה

גסטון מלכה ז"ל עבד במשך 15 שנה כאב בית בבית המתנדב: "הוא נתן מענה לכולם, וכולם זוכרים אותו עד היום", אומר אלן שמבקש להודות לגרינברג על כך שיזם את ההנצחה במקום שהיה חושב מאוד לאביו: "אנחנו מבקשים להודות לראש העיר ולמנהלת ההנצחה שלומית אדלשטיין ולאגף אירועים על ארגון הטקס", הוא אומר.
בית המתנדבים בעיר ממוקם ברחוב ז'בוטינסקי 4 והוא מקום המרכז את כל הקשור בפעילות התנדבותית בעיר פתח תקוה. מדובר משכן בתוכו ארגונים רבים הקשורים בפעילות התנדבותית אשר פועל לטיפוח ערכי ההתנדבות בעיר. את הבית מנהל בפועל האגף לשירותים חברתיים, שגם מלווה ומסייע לפעילות השוטפת באמצעות היחידה להתנדבות.
הטקס יתקיים היום, יום ראשון, 13.9, בשעה 17:15 ברחוב  ז'בוטינסקי 4.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. .משה אפטר גמלאי משטרת פ"ת.

    אני היקרתי אישית את גסטון מלכה ע.ה. היה אדם משכמו ומעלה, אדם טוב + ישר, הגון עוזר לאנשים אפילו שלא הכיר, אי אפשר לומר עליו אפילו אות אחת לא לטובה, ושיבדל לחיים טובים, הלן מלכה בנו, שהולך בדרך של אביו, והרבה אנשים שהוא הציל בתור פרמדיק, וזה רק על קצה המזלג, חבר יקר שלי. משה אפטר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר