השטח שעליו אמור לקום הדיפו- שכונת חן הצפון פתח תקוה. צילום באדיבות התושבים

תושבי חן הצפון יוצאים למאבק נגד הקמת הדיפו בסמוך לשכונה. ואיזה חלופות הוצעו?

צפונית לרחוב שמעון ויזנטל אמור לקום הדיפו - מרכז התחזוקה של הרכבת. "מדובר בבנייה של מפלצת ענקית, שיוצרת רעש אימים, זיהום אוויר, ותאורה שתהיה דלוקה 24/7", אומר מוטי אפרתי, אחד הפעילים בשכונה

פורסם בתאריך: 22.9.20 14:26

תושבי שכונת חן הצפון בפתח תקווה יוצאים למאבק למאבק נגד הקמת הדיפו – מרכז התחזוקה של הרכבת, שאמור לקום צפונית לרחוב שמעון ויזנטל לכיוון צומת ירקון. לטענתם, בעוד מספר שבועות אמורים להפקיד את התוכנית והם מבקשים לשנות את המיקום לפני שיהיה מאוחר מידי. עוד הם מסבירים שההקמה של הדיפו במיקום הנוכחי, תגרום סבל רב ורעש לתושבים במשך שעות היום והלילה והם רוצים למנוע זאת מראש.

"הצענו לעירייה שתי חלופות, אחת בין מסילת הרכבת הכבדה לנחל שילה, והשנייה במתחם הפאוור סנטר – צמוד לתחנת הרכבת הכבדה", אומר מוטי אפרתי, תושב השכונה וממובילי המאבק. "הסיבה העיקרית שאנחנו מבקשים להזיז את המיקום, היא שמדובר בבנייה של מפלצת ענקית, שיוצרת רעש אימים, זיהום אוויר, תאורה שתהיה דלוקה 24/7, זאת מכיון שהמקום יהיה פעיל לאורך כל שעות היממה כולל שבתות וחגים".

הוא מציין שהבנייה אמורה להתחיל בעוד שלוש שנים וחצי, ותימשך שנים רבות תוך הפרעה גדולה לחיים השוטפים.  "נפגשנו עם ראש העירייה רמי גרינברג והעלינו בפניו את החששות שלנו", אומר אפרתי, "והוא אמר שהוא הגיש חלופות והבטיח שהוא יסייע לנו. אנחנו מבקשים ממנו שיעשה את המהלך וידאג לשנות את התוכנית לפני שהיא תופקד, מאחר ואז יהיה הרבה יותר בעייתי ומורכב לעשות שינויים. לצד זה הוצאנו מכתב גם לוועדה לתשתיות לאומיות, הצגנו להם את החלופות ואנו מקווים שיענו לנו במקביל לפניית ראש העירייה".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מנהלת דיונים מול הוועדות התכנוניות השונות לגבי המיקום של הדיפו כבר למעלה משנה. במהלך הדיונים גורמי הרשות הציגו אלטרנטיבות אחרות, נכונות יותר, באזור התעשייה סגולה. על כן, אנחנו שותפים לעמדה שטוענת כי יש לקבוע מיקום אחר לדיפו אך לצד זאת, חשוב להדגיש כי חלק מהאינפורמציה המוצגת לתושבים בנושא זה אינה נכונה. זאת בין היתר משום שהדיפו לא גובל עם בתי התושבים, כפי שטוענים גורמים שונים. נדגיש בנוסף כי גורמי הרשות סוברים כי יש להעתיק את מיקום הדיפו לאלטרנטיבות האחרות שהוצגו ואנחנו נמשיך להתעקש על גישה זו אל מול גורמי התכנון הרלוונטיים מטעם המדינה".

מנת"ע נמסר: "נת"ע ממתינה לקבלת נוסח פרסום מהות"ל להפקדת התכנית. לכשיתקבל אישור לפרסום התכנית, יוכלו נציגי השכונה להגיש השגות לתכנית שיבחנו לגופו של עניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר