יוסי שפרבר, רמי גרינרג. צילום פרטי, זאב שטרן

גרינברג בתגובה לפוסט אישי של מנהל בית ספר: "מסית בשקרים … מצקצק שטויות"

מנהל אנקורי בפתח תקוה, יוסי שפרבר, העלה פוסט בו יצא נגד אופן קבלת ההחלטה על הסגר וזכה לתגובה זועמת של רמי גרינברג. שפרבר ענה לו: "מכיוון שאתה חושב אחרת ממני כך אתה נוהג? היכן תרבות הקשב והשיח?"

פורסם בתאריך: 24.9.20 13:30

דין ודברים בפייסבוק, בין מנהל בית הספר אנקורי בפתח תקוה יוסי שפרבר, לבין ראש העירייה רמי גרינברג. הבוקר העלה שפרבר פוסט בדף הפייסבוק האישי שלו  ובו כתב

"למי שעדיין לא הבין – הכל פוליטי! ההחלטות על הסגר התקבלו בפורום מצומצם בשיחה שהתקיימה בין ראש הממשלה  בנימין נתניהו שר הביטחון בני גנץ שר הפנים אריה מכלוף דרעי שר החוץ גבי אשכנזי שר המשפטים אבי ניסנקורן  … שרי קבינט הקורונה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא עודכנו בפרטים בזמן ההחלטה, שעברה ישירות להכרעת הממשלה – ללא הצבעה בקבינט הקורונה! נראה שחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון יו"ר וועדת הקורונה – כבר לא ממש בלופ וגם  הכנסת פחות בתפקיד בקרה ופיקוח את/על עבודת הממשלה. כאשר הממונה על המאבק בנגיף הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר בישיבת הממשלה שהוא תמך בסגר מתון יותר התערב נתניהו בדבריו ואמר: "סליחה, האחריות עלינו".

הפוסט של שפרבר הביא ללא מעט תגובות, אך התגובה המפתיעה הייתה של ראש העירייה רמי גרינברג, תגובה שהפתיעה גם בתוכנה. כך כתב גרינברג: "מספיק להסית בשקרים את הציבור. המצב קשה והוא ככה בכל העולם וכולם נוקטים באותם אמצעים לבלום את התפשטות המגיפה. ומה אתה תורם לנושא? יושב בבית מצקצק שטויות ומבלבל אנשים בכזב. והכל למה? כי פוליטית אתה לא מזדהה עם ראש הממשלה. אין מקום לפוליטיקה על חשבון הבריאות. אם אתה לא מסוגל לעזור למצב אל תפריע. תגלה אחריות".
שפרבר ענה לגרינברג וכתב: "רמי גרינברג ראש העיר היקר: א. היכן השקרים? אני לא מסית לדבר – אני מציג את עמדותיי ודעתי. שמח לראות שאתה עוקב". עוד הוא כותב לגרינברג שהוא משתדל להתבסס על מקורות מידע רציניים: "אני מממש בכתיבתי זכות וחובה אזרחית (חשובה מאוד מאוד בעיני) להגביל את השלטון. זהו עקרון דמוקרטי יסודי – חייבים להגביל את השלטון אחרת החירויות והזכויות שלנו עשויות להיפגע. עקרון הגבלת השלטון הכרחי להמשך קיומם של משטרים דמוקרטים, רשתות חברתיות פועלות כמנגנון פיקוח ובקרה בלתי פורמלי על מנגנוני השלטון. על כן, כתיבתי חשובה מאוד כמו גם כתיבתך. בכתיבתנו אנו יכולים לממש עיקרון דמוקרטי חשוב ולהדגים אחריות ומעורבות אזרחית". עוד הוא מוסיף: "מכיוון שאתה חושב אחרת ממני כך אתה מתייחס לדברי? כך אתה נוהג בי? היכן תרבות הקשב והשיח לה אנו מחנכים, היכן היכולת להתמודד עם שיח מאתגר ומורכב. היכן קבלת האחר ודעותיו והיכולת לנהל מחלוקת באופן מכובד?. עמדתי הפוליטית אינה רלוונטית! בכתיבתי אני מממש את חירות הביטוי שלי, מגלה אחריות אזרחית ובתגובה זוכה מראש העיר להאשמות הבאות: "הסטה לשקרים, ציקצוק שטויות ובילבול אנשים בכזב והפרעה למצב…" – לא נראה לי ראוי במיוחד מנבחר ציבור בעל שיעור קומה כשלך. יש שיגידו שדבריך גובלים בהוצאת דיבתי רעה ובפגיעה בשמי הטוב".

שפרבר גם מחמיא לגרינברג ומציין: "לעניות דעתי אתה עושה עבודה מצוינת בניהול משבר הקורונה בעיריית פתח תקוה מקווה שנצליח ביחד לעשות לכדי טוב. מסכים איתך לחלוטין שאין מקום לפוליטיקה על חשבון בריאות הציבור – הפוסט שלי בא להציג את דעתי ולהראות שהרבה מהמהלכים האחרונים בניהול המשבר יסודם יסוד פוליטי ולא יסוד של דאגה לבריאות הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. אישה

    רמי צודק. דברים בעייתיים מאד שמשפיעים על דעת הקהל להקל דעתבסגר. אותו מנהל בעצמו לא יודע בעמת איך הדברים נקבעו אבל כדמות ציבורית חייב לשמור על דיבור שמחזק ושומר ולא שמפלג. צודק רמי

  2. שולי

    יוסי היקר, המשך לכתוב את דעותיך, אתה איש ומחנך מדהים התלמידים וההורים של אנקורי מוקירים ומעריכים ומעריצים אותך על מי שאתה, והלוואי וראש העיר של פ"ת ילמד ממך קצת דרך ארץ וכבוד לאדם באשר הוא.

  3. מיכליס אהוד

    רמי גרינברג ראש עיר מעולה…חבל שהוא מעריץ עטור של סמרטיטיהו

  4. דליה

    יוסי, אינני מכירה אותך אישית, אך עוקבת אחרי פועלך כמנהל וכאיש חינוך בעיר. תודה לך על ההתמדה בדרכך כמחנך. אתה תמיד כותב דברי טעם היוצאים מן השכל והלב וגם נכנסים. גאה בך. הלוואי ירבו כמוך מחנכים בארץ. ראויים ואמיצים.
    רמי, אינני מפתח תקווה, אך גם אתה, המוביל את העיר ראוי שתנהג כמי שראוי לחיקוי. גם אתה מחנך ועיני האזרחים בעיר , נעריה וילדיה נשואות אליך.
    שניכם יחד וכל אחד לחוד- תנו דוגמא לשיח מכבד, לסובלנות ולערבות. דווקא כשלא מסכימים באה לידי ביטוי העוצמה של השלם. שנה טובה

  5. תקווה

    שפו למנהל ב"ס ענקורי⁦⁩⁦⁩
    כל החודשים האלה אני שומעת את ההנחיות אצלנו הם עתק של ההחלטות של למעלה.
    אין משהו ייחודי לעיר שלנו.

  6. ענת

    אנקורי זכו במנהל איש משיכמו ומעלה
    שיודע לגשת לכל תלמיד ולגרום לו להצליח
    במדינה דמוקרטית כל אחד רשאי להביע את דעתו

  7. ארז

    לא שר ביטחון לא שר הבריאות וגם לא ראש הממשלה מי שקובע אם יהיה סגר זה אם הבית בבלפור

  8. תושב נווה גן

    רמי לא מסוגל לשמוע אף אחד בעירו שחולק על דעתו וזה בא גם על חשבון התושבים… ממש מאכזב…

  9. נתן

    דרך ארץ קודמת… ישר כח למנהל ביהס. אם לא יהיה שיח מכובד נהפוך להיות כנופיה.

  10. יהודה גולדוייץ

    כל הכבוד !
    טוב שיש לנו אנשי חינוך כמו יוסי שפרבר, ששומרים על שיח מכובד כמו גם על חירויות הפרט והמדינה מפני דיקטטורה.
    רמי היקר, על פי רוב אני מעריך את פועלך. נא למד שיח מכבד מהו, וכן את זכויות האזרח במדינה חופשית ודמוקרטית, למען ילמדו ילדינו כי יש מי ששומר על זכויותיהם ומשמש מודל לחיקוי, כאשר ההנהגה לצערנו לא עושה זאת.

  11. רינת שאשא

    מגיפה קשה מבלבלת יוצרת המון תסכול צריך לעשות הכל וביחד במטרה לצאת מהצרה הזאת ולשמור על שפיות סכה"כ ראש העיר שלנו עושה הרבה בימים אלה לא פשוט וכמובן יש הרבה תחושות קשות בנוגע לתפקוד הממשלה. אולי רמי תיתן שם כמה אסטרטגיות להצלת עם ישראל מהצרה צרורה הזאת ששמה קורונה .לפחות אתה לא עושה דברים ממניעים פוליטים אלה מהמקום של באמת לעזור ולעצור. אין עלייך יישר כוח.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר