יהושע קנז ז"ל. צילום מוטי מילרוד

הסופר הפתח תקוואי יהושע קנז נפטר מקורונה

קנז היה בן 83 במותו. נשיא המדינה רובי ריבלין ספד לו: "זוהי פרידה כה קשה לתרבות הישראלית. הוא היה מתרגם נפלא, עורך חכם וסופר גדול של הפרטים הקטנים, של אנושיות פשוטה"

פורסם בתאריך: 13.10.20 16:19

הסופר, המתרגם והעורך, תושב העיר פתח תקוה יהושע קנז, הלך אתמול יום שני לעולמו בגיל 83 ממחלת הקורונה. קנז הוא זוכה פרסי ביאליק, עגנון, אלתרמן ואקו"ם ובין ספריו המוכרים "התגנבות יחידים", "אחרי החגים" ו"מחזיר אהבות קודמות". הוא הובא למנוחות אתמול בערב בבית העלמין ירקון בחוג מצומצם.
קנז נולד בפתח תקוה ב–1937 בשם יהושע גלס ובנעוריו הושפע מהכנענים, ובעקבות זאת שינה את שם משפחתו לשם המקראי "קנז". הוא למד פילוסופיה ושפות רומאניות באוניברסיטה העברית בירושלים וספרות צרפתית בסורבון. היה ידוע בעיקר בזכות הרומנים והסיפורים הקצרים שפרסם, אך הרבה מהשפעתו נזקפת גם לעבודתו כעורך: בשנות השישים והשבעים היה מעורכי הרבעון הספרותי "קשת" ובשנות השמונים ערך עם יורם ברונובסקי את הירחון "מחברות לספרות". כמו כן ערך את מוסף הספרות של עיתון "הארץ", עמו היה קשור שנים רבות. במשך מספר שנים הוא חי בפריז וספריו תורגמו למספר שפות. ב-1997 זכה בפרס ביאליק.
נשיא המדינה, רובי ריבלין, ספד לו: "יהושע קנז הלך מאיתנו וזוהי פרידה כה קשה לתרבות הישראלית. מתרגם נפלא, עורך חכם וסופר גדול של הפרטים הקטנים, של אנושיות פשוטה. 'זה נכון שהעסק הזה של בני אדם הוא יותר מדי קשה לי. אני צריך שקט', אמר פעם. נוח בשלום ובשקט מר קנז, אוצרות הרוח שהותרת לנו ידברו אותך אחרי לכתך, תמיד".
שר התרבות, חילי טרופר, הספיד אותו גם הוא וציין: "הצטערתי צער עמוק למשמע הבשורה על מותו של הסופר יהושע קנז. קנז תרם רבות לעולם הספרות, בין השאר בספר המופת 'התגנבות יחידים' שכתב וכן באמצעות עבודות התרגום והעריכה שלו. אני משתתף בצער המשפחה על לכתו. יהי זכרו ברוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר