כריתת עצי בורש עתיקים ברחוב ריינס בכפר אברהם צילום באדיבות התושבים
רחוב ריינס כפר אברהם

התושבים זועמים: לפתע נכרתו עצים בני כתשעים שנה לטובת שיפוץ מדרכה

כעס גדול של תושבים בכפר אברהם שגילו לפתע כי שלושה עצי ברוש, הקיימים כתשעים שנה ומתנשאים לגובה של כחמש קומות, נכרתו לטובת שיפוץ מדרכה

פורסם בתאריך: 14.10.20 13:02

תושבים מרחוב ריינס 21 בכפר אברהם, מתלוננים שהעירייה נתנה אישור לכריתת שלושה עצי ברוש עתיקים בשכונה. לטענת התושבים, הם לא קיבלו כל עדכון, לא היה פרסום להתנגדות לכריתת העצים והם ראו זאת במקרה. לטענתם הם פנו לפקיד היערות שנתן הוראה לעצור את הכריתה על מנת לבדוק האם היא חוקית. עוד הם מציינים כי בהמך נשלח למקום נציג העירייה, שאמר לתושבים שהכריתה היא באישור ולכן העבודות יימשכו.

"אני לא מצליח להבין מדוע מורידים את העצים", אומר אחד התושבים, "מדובר בשלושה עצים מאוד ותיקים, הם נמצאים במקום לפני שהשכונה בכלל הוקמה, הם בני 88 שנה ואולי יותר ובגובה של כמעט חמש קומות. אסור לכרות עצים, אלא צריך לשמר אותם ולדאוג שיהיה כמה שיותר ירוק".

תושב אחר מוסיף: "לא ראינו בשום מקום פרסום של התנגדות לכריתת עצים, הבנתי שיש במקום בנייה של אחד התושבים ובנוסף העירייה רוצה להרחיב את המדרכה. הכל בסדר, אבל למה על חשבון העצים והסביבה הירוקה? ברגע שהבנו שכורתים, פנינו לעירייה והעבודות הופסקו, אבל זה אחרי שכבר כרתו שני עצים. יש כעס מאוד גדול אצל ותיקי השכונה שממש כועסים ולא מבינים איך ניתן האישור, במיוחד שלפני מספר שנים טענו בעירייה שמדובר בעצים לשימור".
מוניקה כהן, יו"ר הוועדה לשימור אתרים בעיר, פרסמה בפייסבוק את ההתיחסות שלה. כהן כתבה: "ברחוב ריינס 21 בכפר אברהם כרתו הבוקר שלושה עצי ברוש עתיקים על פי בקשת אגף דרכים. שלושה עצי ברוש שגובהם מגיע לארבע קומות, שהיו כאן הרבה לפנינו. כל הכבוד על הרצון לשפץ מדרכה, אבל זה לא צריך להיות על חשבון עצים. ניתן לשדרג מדרכה מסביב לעצים. מתי ילמדו מוסדותינו שלא כורתים עצים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו זאת במדינה חמה, בתהליך התחממות גלובלית. ובמיוחד עצים השייכים להיסטוריה שלנו. לא פוגעים בשורשים. כריתה זה רצח של עץ. ליבי בוכה עם מותו של כל עץ.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "העצים נכרתו ברישיון פקיד היערות לטובת עבודות פיתוח, בטיחות ובדגש על הנגשה, לרווחת התושבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בררתי את הנושא כי גם לי כאב על העצים הוותיקים…ובכן יש היתר בניה ויש אישור של פקיד יערות וכן של אגרונום…שני עצים היו רקובים והשלישי מפריע לחניה…נשארו שניים ובמקום העצים שנכרתו ישתלו עצים יפים עם צל…יום טוב ורק בריאות ונחת.

  2. איציק

    בושה!
    אבל זה לא חדש ברחוב שגרתי היה עץ אלון מאוד עתיק עם גזע גדול ובריא
    והפלא ופלא העירייה החליטה להוריד אותו
    אין ערך לכלום ממש עצוב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כי בישראל לא מבינים מה זה היסטוריה מה זה עץ מה סה מבנה ישן מדינה של קומבינות

  4. יורם

    עיר בהזיה.
    כנראה בעריה לא אוהבים טבע
    כל חודש מורידים עצים עתיקים בעיר הזאת.
    למישהו שם בעיריה יש משהו נגד עצים?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עברתי מתל אביב להתגורר כאן וגיליתי עיר מזוהמת שלא משאירה ריאות ירוקות. חבל מאוד שהורסים את העיר ופוגעים בבריאות שלנו.

  6. יוני

    השם גרינברג זה "הר ירוק", וזה בדיוק מה שרואים בתמונה שבכתבה. מה שבחרתם זה מה שקיבלתם.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היחס לעצים בכל בפ״ת מביש ומאכזב. גוזמים עצים יתר על המידה, פוגעים בהם ואז כשהם נחלשים בעקבות זאת, זו עילה לכריתה. מתעללים בעצים. אישור של פקיד היערות זו חותמת גומי שאין לה שום משמעות סביבתית או בדיקה של חלופות אחרות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר