שיקום נחל שילה פתח תקווה- קרדיט לתמונה ולהדמיות למשרדים - ADD אדריכלות, Habitat Pro.

שבילי אופניים ושבילי הליכה: העירייה פועלת לשיקום נחל שילה

חברת ADD הציגה בפני גורמים בעירייה הצעה לשיקום הנחל, הכוללת בין היתר את שיקום הנחל עצמו, הכשרת שבילי אופניים ושבילי הליכה ופיתוח נופי

פורסם בתאריך: 19.10.20 08:41

עיריית פתח תקווה פועלת בימים אלה, לשיקום נחל שילה. מדובר בשיקום נופי-אקולוגי של הנחל וסביבתו וכן יצירת אזורי בילוי ופנאי. לאחרונה התכנסו אנשי המקצוע, יחד עם ראש העירייה רמי גרינברג וחברת ADD, אשר הציגה ההצעה לשיקום הנחל והעלתה מספר נקודות לשיקום האקולוגי של הנחל וסביבתו, תוך התייחסות לשיקום הנחל עצמו, הכשרת שבילי אופניים ושבילי הליכה ופיתוח נופי. בין הנקודות שהועלו: שיקום אקולוגי של נחל שילה לשיפור תפקוד בית הגידול בנחל וסביבותיו להעשרת המגוון הביולוגי המתקיים בו; הכשרת שביל אופניים סלול לאורך הגדה הימנית של נחל שילה והנגשה לטיולים משולי העיר לשטחים פתוחים לאורך ציר הנחל ופיתוח נופי לאורך שבילי האופניים שיכלול אזורי מנוחה מוצלים ופעילויות פנאי במספר מוקדים לאורך הנחל.
ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "נחל שילה הוא פנינת טבע שהוזנחה במשך שנים. לקחנו על עצמנו לטפל ולשקם את הנחל וסביבתו – להסיר מפגעים נופיים אקולוגיים, לבצע עבודות עפר מוגבלות למיתון שיפועים, לסלק מינים פולשים, לזרוע פרחי בר וליצור אזורים לפעילויות פנאי ונופש לצד פיתוח נופי אקולוגי ושתילת עצי בוסתן. אני סמוך ובטוח כי בסיום הפרויקט ייהנו תושבי העיר והסביבה כולה ממשאב טבע איכותי, מעשיר ומהנה".

שיקום נחל שילה פתח תקווה- קרדיט לתמונה ולהדמיות למשרדים – ADD אדריכלות, Habitat Pro.

שיקום נחל שילה פתח תקווה- קרדיט לתמונה ולהדמיות למשרדים – ADD אדריכלות, Habitat Pro.

נחל שילה מחולק לשלושה מקטעים: מקטע ראשון – נחל בשולי העיר (900 מטר), בקטע זה מתחלף הנוף העירוני ומראה אזורי התעשייה, ומתחילים נופי המרחבים הפתוחים. מקטע שני – גשר בין הולכי הרגל עד "הר הפסולת" (כ-400 מטר). אזור זה אמור להוות מקטע לפעילויות פנאי ונופש בסמוך להר הפסולת המשוקם. ההליכה לאורך הנחל במקטע זה היא בשביל עפר לצד הגדה הימנית (מזרחית), ממנה נשקף נוף של האפיק הירוק לכל אורך המקטע. המקטע השלישי הוא נחל במופע טבעי (כ-900 מטר), אזור זה כולל מספר נפתולים, שיפועים מתונים וצמחייה, וקרקע טבעית האופיינית לבתי גידול לחים. במקטע זה האפיק רטוב וזורם כל השנה. בדומה למקטע השני גם במקטע זה ההליכה היא בשביל עפר לצד הגדה הימנית (המזרחית) ממנה נשקף נוף של האפיק לכל אורך המקטע, ואילו הגדה השמאלית מכוסה בצמחיית גדות. את הפרויקט מלווים האגף לאיכות הסביבה ומינהל הנדסה. טרם הוחלט על לוחות זמנים.

ראשיתו של נחל שילה במזרח עמק שילה, והוא זורם מערבה צפונית לאלעד, עד להתחברותו עם נחל הירקון כשלושה קילומטר מזרחית למחלף מורשה. אורכו מגיע לכ-50 קילומטר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר