גשר המיתרים, רחוב חובבי ציון. צילום עזרא לוי,זאב שטרן

תגידו מזל טוב: "פתח תקוה בת 142, אבל נראית טוב לגילה"

פתח תקוה חוגגת היום 142 שנים להקמתה כמושבה, ולכבוד התאריך החשוב, שוחחנו עם תושבים ותיקים וחדשים ועם בני נוער שסיפרו לנו על פתח תקוה שלהם

פורסם בתאריך: 25.10.20 15:23

היום, יום ראשון, ז' בחשוון, מציינת פתח תקוה 142 שנה להיווסדה. פתח תקווה שמכונה אם המושבות, נוסדה כמושבה בשנת 1878 והוכרזה כעיר בשנת 1937. המתיישבים הראשונים של פתח תקוה התכוונו להתיישב בשנת 1872 בסביבות העיר יריחו, ובכך להגשים את הנבואה המוזכרת בספר הושע בהקשר לעמק עכור הנמצא באזור זה. השם אותו בחרו המייסדים היה ביטוי לתקווה כי ניתן להפוך מקום מקולל ליישוב פורח. בסופו של דבר רכישת הקרקע בעמק עכור לא התבצעה. המתיישבים הגיעו לשפלה, רכשו את אדמות הכפר הערבי אוּמְלָבָּס וקראו למושבה החדשה בשם שתוכנן למושבה ביריחו – "פתח־תקווה". חורף שנת תרל"ט, ז' בחשוון תרל"ט, באוקטובר 1878, מצוין כתאריך העלייה על הקרקע וחפירת הבאר הראשונה. זהו גם יום ההולדת של פתח תקוה. כיום מונה העיר פתח תקווה 272,069 תושבים.
לכבוד יום ההולדת, שאלנו תושבים ותיקים וחדשים, מבוגרים יותר וצעירים, מהי פתח תקוה עבורם.

אופירה גלוסקא צילום זאב שטרן

אופירה גלוסקא צילום זאב שטרן

אופירה גלוסקא – זמרת ויוצרת, בת פתח תקוה:

"פתח תקוה זה הבית, המשפחה והחברים שלי. פתח תקוה היא חלק בלתי נפרד ממני, זה השורשים, כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדי וכאן בניתי את ביתי בשתי ידיי. אני גרה ברחוב אחד העם. בתחילת דרכי המקצועית בשנות ה-70, היו לי הרהורים אולי לעבור לגור בתל אביב, להיות במרכז העשייה, אבל מהר מאוד זה חלף והחלטתי להמשיך לגור בפתח תקווה למרות הנסיעות בתחבורה ציבורית, ההופעות בלילות והקושי. בתחילת דרכי המקצועית ואפשר להגיד שבמרבית הדרך שלי, פחות הופעתי בעיר, לא כי לא רציתי, אלא כי פחות פרגנו לי ואמרו 'אין נביא בעירו' ואם פעם אחת הופעתי בעיר, מבחינתם הייתי "שרופה" ולא הוזמנתי להופעות נוספות. בשנים האחרונות פתח תקוה התפתחה מאוד ולשמחתי גם יותר מפרגנת לעשייה שלי. חגגו לי 60 ו-70 שנה באירוע בהיכל התרבות, אני מוזמנת להופיע יותר באירועים ואני מקווה שזה ימשיך להיות כך. פתח תקוה היא בת 142, אבל נראית טוב לגילה, היא מטופחת, יש השקעה בגינון ובנראות, הבנייה מאוד מתפתחת ואנחנו נהנים להתגורר בעיר".

עמית משש

עמית משש, בן 17.5, תלמיד כיתה י"ב בתיכון יצחק שמיר:

"פתח תקוה עבורי היא קודם כל בית וכמו שאני מכיר ואוהב את הבית שלי ככה אני גם מכיר ואוהב את העיר שלי. אני חי בפתח תקווה וגר בעין גנים מאז שאני זוכר את עצמי, עם כל החברים שיש לי כאן. בעיר הזאת יש המון אטרקציות בשבילנו כמו הפארק הגדול, גינות שעשועים ענקיות, המון מגרשי ספורט, איי ג'אמפ, באולינג עוד. בנוסף לכל זה במהלך השנה יש המון אירועים כמו הר השלג שעושים ליד העירייה, העדלאידע בפורים, יום העצמאות בפארק הגדול, הופעות של זמרים, הופעות סטנדאפ ועוד המון דברים שבכל שנה עושים בשבילנו. ואלו הסיבות שאני אוהב את העיר, כי אכפת להם מאתנו וחשוב להם שנהנה בעיר זאת".

טל והדס נאמן

טל נאמן, בן 31, הגיע לפתח ב-2017 ממודיעין:

"אני עברתי ממודיעין לפתח תקוה, לאם המושבות הוותיקה, לפני שלוש שנים, לאחר נישואי לאשתי הדס. הדס היא בת פתח תקווה והחלטתי לעבור לגור איתה פה, במקום בו היכרנו, וגם לגור ליד ההורים שלה. אני עבדתי באזור התעשייה והיא עבדה בקפה נעמן וכך הכרנו. יש דמיון בין פתח תקווה למודיעין והשכונה בה אנחנו מתגוררים די דומה לשכונה בה גרתי במודיעין. כמובן גם בפתח תקווה וגם במודיעין יש שכונות חדשות, אבל אנחנו החלטנו לגור בוותיקה, בגלל אופי השכונה, הבניינים הנמוכים ובגלל שהיא פחות צפופה. אני מאוד אוהב את השקט בשכונה, זה קרוב לי לעבודה בקריית אריה וקרוב לבית החולים בילינסון, שם אשתי עובדת כאחות, וזה מאוד נוח לנו. יש בעיר הכל. קניון, שוק וכמובן מקומות הבילוי שמאוד התפתחו בשנים האחרונות. כרגע בשלב הזה של החיים, פתח תקוה מאוד נוחה לנו, יש לנו את כל התנאים להיות מאושרים פה. אולי בעתיד כשנתבגר, נעבור למודיעין, כי היא קצת יותר נוחה למבוגרים, אבל יש עוד זמן לחשוב על כך".

עמליה קידר צילום ניר קידר

עמליה קידר, בת 13, תלמידת כיתה ח' בחטיבת פיינשטיין:

"פתח תקווה בשבילי זה הבית שלי, המקום שאני גרה בו. אני מאוד מחוברת לפתח תקוה ולכל מה שיש בה. אני משחקת כדורעף בנבחרת ומאוד אוהבת את המשחק ואת החברות שלי לנבחרת. בשנה שעברה הייתי בצופים וזו עוד פעילות שנעשית עבור הנוער, השנה בגללה קורונה, עדיין לא הצטרפתי. בנוסף בעיר יש לנו הרבה מקומות בילוי שאפשר לצאת לבלות עם חברים ולא צריך לצאת מהעיר, יש לנו קניונים ופארקים ובכלל פתח תקוה היא עיר שמאוד קל להתנייד בה ואי אפשר להתבלבל וללכת לאיבוד. זו עיר שמאוד נעימה לבני נוער לגור בה גם מבחינה חברתית וגם מבחינת בילויים. מבחינתי יש בה את כל מה שאני צריכה, המשפחה שלי והחברים שלי גרים בעיר וכולם נמצאים בקרבתי".

אמילי בר ניב

אמילי בר ניב, תושבת פתח תקווה, בת 72:

"פתח תקוה בשבילי היא קודם כל הבית, למרות שלאורך השנים התגוררתי בערים נוספות. לפתח תקוה עברתי מהרצליה לפני 50 שנה כשהייתי בת 22 והיא הייתה עיר מאוד תוססת, היה לה חיבור לתל אביב ומהרגע הראשון התאהבתי בעיר. בשנות השבעים התגוררתי בשכונת מינץ, עברתי לגור שלוש שנים בחולון וחזרתי לכפר גנים שם גרתי במשך 30 שנה, עברתי לרמת גן לחמש שנים ובשנים האחרונות אני מתגוררת ברחוב בילו. לפני 30 שנה כשאמרתי שאני גרה בפתח תקווה, אנשים הרימו גבה, כשאמרתי שאני גרה בשכונת כפר גנים, הם שינו את דעתם. בשנים האחרונות פתח תקווה שינתה את פניה, יש בה אוכלוסייה צעירה ואיכותית וגם השם שלה, הפך להיות הרבה יותר מבוקש בקרב זוגות צעירים. יש לנו את הקניון הגדול, את השוק שיש בו מבחר של ירקות ופירות, את מרכז הבילויים בסיבים והשחם. העיר מאוד נגישה ואפשר להגיע בתחבורה ציבורית לכל מקום בארץ. מה שחסר לי זה שהילדים שלי שנולדו בעיר, עזבו אותה ואני שהגעתי מבחוץ ממשיכה לגור בה כי נוח ונעים לי פה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק תזכרו שמי שהקים את פתח תקוה הם חרדים, אנשי היישוב הישן בירושלים.
    במגילת היסוד של פתח תקוה רשום כי מי שאינו שומר שבת לא יכול לגור במושבה.
    הרחובות הראשונים בעיר, אלו שיוצאים מרוטשילד, לא נעשו אחד מול השני כדי לא ליצור צלב (בלפור-חיים כהן, הרצל-סלומון, המקוריים, חובבי ציון-בילו, פיקא-נורדאו) ועוד.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר