הילדים מטפסים על הגדרות | מדוע מגרשי הספורט בעיר סגורים? תלוי את מי שואלים

תושבים רבים מתלוננים על סגירת מגרשי הספורט, מציינים שבערים רבות המגרשים פתוחים ומסבירים שהילדים משחקים כדורגל בגינות. אז מה אומרות ההנחיות? בדקנו במשרד התרבות והספורט, במשרד הבריאות ובעירייה

פורסם בתאריך: 27.10.20 12:46

תושבים רבים בעיר מתלוננים על סגירת מגרשי הספורט ברחבי העיר. מדובר במגרשים בבתי ספר, במתנ"סים ועוד. לטענתם, בעוד בפתח תקווה המגרשים סגורים, יש לא מעט עיריות אשר החליטו כן לפתוח את המגרשים.

צריך לציין כי המצב מבחינת הנחיות מבלבל מעט. בעירייה מציינים כי המגרשים סגורים בעקבות הנחיית משרד התרבות והספורט שאכן אוסרת על קיום פעילות כוללת מגע ושלא ניתן לשמור בה על ריחוק של שני מטרים בין אחד לשני. לעומת זאת, בתגובה לשאלה שהפנינו למשרד הבריאות נאמר שאם מדובר בשטח ציבורי, כמו בפארק, בתי ספר ומתנ"סים, אין איסור על פתיחת המגרשים והדבר נתון לשיקול הרשותהמקומית.

"אני לא מצליחה להבין מדוע בפתח תקווה הכל סגור בעוד בערים אחרות כמו בתל אביב, כפר סבא, רמת השרון, גבעתיים, ראש העין, קרית אונו ועוד, הכל פתוח", אומרת תושבת העיר. "הטענה של העירייה היא, שהם סגרו את כל המגרשים בשביל להגן על העיר מפני הדבקות, אבל בפועל נוצר מצב שהמגרשים מלאים בילדים שמטפסים על הגדרות ובכך מסכנים את עצמם ומשחקים בחושך וזה הרבה יותר מסוכן מהקורונה. מעבר לכך", היא מוסיפה, "שיעשו סיבוב קצר בגינות שעשועים, שם בכלל הכל מפוצץ. הילדים משחקים אחד עם השני, משחקים כדורגל ואין שום מרחק חברתי ולכן עדיף שהמגרשים יהיו פתוחים, שהילדים יהיו באוויר הפתוח, יעשו קצת ספורט ויזיזו את עצמם, הרי כל היום הם יושבים מול המחשבים והגוף שלהם מתנוון".


ב-20 בחודש זה, הוציא משרד התרבות והספורט מסמך הנחיות לגבי קיום פעילות ספורט. בנושא פעילות ספורט עממית נכתב: "ניתן לקיים פעילות ספורט עממית בכלל מתקני הספורט במרחב הציבורי, בכפוף למגבלות ההתקהלות הכלליות (עד 10 במבנה, עד 20 בשטח פתוח) ולשמירה על ריחוק של 2 מטר בין המשתתפים בפעילות (אין לקיים פעילות ספורט הכוללת מגע ולכן אסור לשחק כדורגל וכדורסל)".
למשרד הבריאות הפנינו את השאלה הבא: "האם מותר לפתוח מגרשי ספורט בתי ספר, פארקים בספורטק, מתנ"סים וכדומה, על מנת שיךדים יוכלו לשחק בהם כדורסל / כדורגל? בפתח תקוה המגרשים סגורים על פי הנחיית משרד התרבות והספורט ותושבים מתלוננים על כך שכאן המגרשים סגורים בעוד ברשויות רבות הם פתוחים".

בתגובה לשאלה ענו במרד הבריאות: "אם מדובר בשטח ציבורי, כמו בפארק, ספורטק, בית ספר, מתנ"ס וכדומה, התקנות לא אוסרות. זה לשיקול דעת הרשות המקומית. מקום אימון שאינו שטח ציבורי (קאנטרי וכיוצא בזה) – חל איסור על הפעלתו".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "על פי הנחיות משרד התרבות והספורט, אין לקיים פעילות ספורט הכוללת מגע. מדובר בהוראה הגיונית ומתבקשת, בפרט לאור העובדה כי במהלך המשחקים הקבוצתיים והפעילות שכרוכה בכך, לא ניתן להקפיד על מסכות וההדבקה מזיעה או רוק היא כמעט בלתי נמנעת במעורבות של חולה במשחק. בשבוע האחרון פתח תקוה נמצאת עמוק בטווח הירוק (על פי מודל הרמזור) וזאת לאחר שבתחילת אוקטובר היא הוגדרה אדומה. פ"ת הינה עיר מחוז שבה מבקרים מידי יום עשרות אלפים מתושבי חוץ וכן מדובר בעיר הטרוגנית מאוד שבה גרים מגוון אוכלוסיות. על אף המורכבות, פ"ת הפכה מאדומה לירוקה בפרק זמן קצר יחסית וזאת בזכות המשמעת שגילו תושבי העיר בזמן הסגר וכן בעקבות פעילות הרשות לקטיעת שרשראות ההדבקה ומניעת התחלואה. כמו כולם, גם אנחנו היינו רוצים לחזור לחיות ללא מגבלות והמצוקה בהחלט מובנת. לצערנו, נכון לעכשיו הדבר לא מתאפשר מהסיבות המובנות וכדי לשמר את ההישג עליו השקענו עמל רב מוטב בשלב זה לוותר על המשחקים הקבוצתיים במגרשים. אנחנו קוראים לציבור להמשיך ולהקפיד על ההנחיות שנועדו לשמור על בריאותם ויחד נוכל לשמור על פתח תקוה ירוקה עם מינימום מגבלות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. עלי

    תושבי חוץ אלה חרדים מב"ב. שבאים בהמוניהם לערים סמוכות כגון ר"ג ת"א. כי העיריה שם לא משקיע גרוש בגנים ומתקני כושר. לכן יש לחוקק שכל עיר תהיה חייבת לבנות לתושבים שלהם גנים לפי מספר הילדים בעיר. ובנתיים שהעיר תפצה את השכנות שלהם על "האירוח" שלהם בגנים.

  2. ראובן מש ה

    תפתחו כבר את המתנסים שהילדים שלנו יוכלו לשחק כדורגל כמו כל הערים מסביב.
    או מה עדיף שהסתובבו ברחוב באפס מעשה או שילכו למגרשים כמו קריית אונו ויחזרו בלילות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר