ג'וגינג. צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נועה בת ה-22 יצאה לריצה באם המושבות. מה שעשו לה שני נערים השאיר אותה בהלם

"הם רכבו על אופניים חשמליים, עקבו אחרי, נתנו גז ונתנו לי מכה בטוסיק", מתארת נועה את מה שקרה לה באזור צומת העיפרון. "בכיתי כמו ילדה קטנה", היא אומרת ופונה אל ההורים: "למדו את הילדים על משמעות מעשים כאלה"

פורסם בתאריך: 9.11.20 16:01

תושבת אם המושבות, צעירה בת 22, מספרת שהוטרדה במהלך אימון ריצה שעשתה אתמול בערב (ראשון). התושבת ששמה נועה מספרת כי אתמול בערב יצאה לריצה בסמוך לצומת העיפרון והבחינה בכך ששני בני נוער שרכבו על אופניים חשמליים עקבו אחריה. בהמשך, היא מספרת, התקרבו אליה, נתנו למה מכה בישבן וברחו, סיטואציה אשר השאירה אותה בהלם. היא העלתה פוסט בדף הפייסבוק של השכונה 'אם המושבות החדשה', וסיפרה את אשר אירע. הפוסט קיבל תגובות רבות מתושבים.

היום היא סיפרה למלאבס: "המטרה של הפוסט היא שההורים ידברו עם הילדים שלהם, שיבינו שזה לא מצחיק ושזה פוגע ומעליב. אני מבינה שמדובר בתקופה לא פשוטה, אבל מדובר בחוסר כבוד בסיסי ואם היום הם מרגישים בנוח לעשות את זה, אז לכי תדעי מה יהיה מחר. אני לא אומרת שזה ישר מוביל לאונס ופעולות קיצוניות, אבל זה מתחיל בקטן ובפגיעה במרחב הפרטי של בן אדם ויכול להתפתח. זה קו אדום שאסור לעבור אותו וצריך לעצור את זה לפני שזה מתדרדר".
בפוסט היא כתבה: "היום כשיצאתי לריצה שני ילדים, ניראה לי סביב גילאי החטיבה, רכבו על אופניים חשמליים, הם עקבו אחרי כמה דקות ונסעו מאחורי בזמן שרצתי. לא חשדתי בכלום, כולה שני ילדים שרוכבים על אופניים אבל לבסוף נתנו גז ונתנו לי מכה בטוסיק. אחרי ששני הילדים האלה עשו את זה הם צחקו ונתנו פול גז. הם ידעו בדיוק מה הם הולכים לעשות ובגלל זה הם גם ברחו.
"בכנות אני בת 22 ובאמת לא חשבתי שזה יכול לפגוע ככה. אני נשארתי שם ופשוט בכיתי כמו ילדה קטנה, פשוט לא הצלחתי לנשום מההלם שמה שקרה שם, הרגשתי כמו חפץ שאין שום חשיבות למרחב הפרטי שלו. אחרי זה כל מה שחשבתי לעצמי זה איך ילדים יכולים לחשוב שמעשה כזה הוא בסדר? איך הם חושבים לעצמם שזה בסדר לגעת באדם שהם לא מכירים ולחדור לו למרחב הפרטי? איך הם חושבים שזה בסדר לעשות את זה לאישה או נערה בפרט?. את הילדים האלה אני כנראה לא אמצא, אבל מה אני מבקשת מכם? רוב החברים בקבוצה פה הורים לילדים באם המושבות. אני מבקשת מכל הלב תסבירו לילדים שלכם, גם בנים וגם בנות, על מרחב אישי, על זה שצריך לכבד אותו, על זה שזה לא מצחיק להפר מרחב אישי של בן אדם אחר וזה אפילו יכול מאד לפגוע בו, ולבסוף וזה ממש לא הדבר החשוב, זה פלילי כי אם הייתי מזהה את הילדים האלה הייתי הולכת למשטרה. אני רוצה, ובטוחה שעוד נשים ונערות רוצות להרגיש בטוחות כשהן רצות, הולכות או עושות כל דבר אחר פה בעיר".

נועה, תמשיכי לצאת לרוץ בשכונה?
"כן. למרות שהסיטואציה מרגישה לי כבר הרבה פחות בטוחה, כי אני יודעת שלאנשים אין גבולות. זה גורם לי לדאוג, אני יודעת שעכשיו אני אצא לרוץ ואני אסתכל יותר לצדדים ופעם הבאה כשיתקרבו אלי ילדים עם אופניים, אני אגיד להם לקחת ממני מרחק ואסתכל אליהם, על מנת לנסות לזהות אותם. בהתחלה חשבתי שזה סתם, שני ילדים שנוסעים מאחורי ומשחקים, מה יש לי לפחד מילדים בגיל הזה, הרי לפני כחמש שנים הדרכתי ילדים בגיל שלהם כשהייתי בצופים, אבל לצערי, במידה והם מסוגלים לעשות דבר כזה, הם בקלות יכולים לעשות את זה גם לילדה בכיתה שלהם שהם מכירים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יונית

    טוב שהיא לא שותקת ומעוררת אנשים למודעות, וגם אפרופו מודעות, אפשר בבקשה שבנות לא ירגישו חופשי לגמרי, ורצות כמו בחזיה, אפשר ללבוש גופית כושר ומעל זה חולצה , אין מה לעשות בחוץ זה עדין מקום ציבורי ויש אנשים ששומרים על העיניים וזה מפריע, וגם ראיתי איך אבא אחד הסתכל על מישהי רצה וסגר את הדלת של הרכב על הראש של הילדה כי הסתכל על הבחורה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר