רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

על רקע בקשה להלוואה נוספת: אהד דורש מגרינברג פרטים על מצב העירייה

אהד אמר למלאבס: "גרינברג הוא כישלון ניהולי ואת החשבון משלמים התושבים". העירייה: "למרות שההכנסות קטנו בשל הקורונה עיריית פתח תקוה הציגה במאזן החצי שנתי עודף תקציב של כ-800 אלף ש"ח"

פורסם בתאריך: 29.11.20 08:27

בישיבת המועצה שתתקיים היום (ראשון) מבקש ראש העירייה רמי גרינברג לאשר לקיחת הלוואה מקרן המקרקעין בסך 14 מיליון שקלים. זאת  בחלוקה ל-7 מיליון שקלים לאיזון התקציב השוטף לשנת 2020 ועוד 7 מיליון שקלים לצורך פיתוח, למשך 15 שנה. יו"ר סיעת הביצועיסטים, אורי אהד, טוען שמדובר בהלוואה נוספת אשר תעמיס על תושבי העיר וביקש לקבל פירוט מסודר המגובה במספרים בנוגע למצבה הכספי של העירייה, עוד לפני הישיבה.
במכתב ששלח לראש העירייה הוא ביקש לדעת מה היה אובדן ההכנסות של העירייה בחודשים מרץ-נובמבר 2020 (צפי הכנסות מתוכנן למול מצב בפועל) ומהי חלוקת אובדן ההכנסות (כמה ממשקי בית וכמה מעסקים ותעשייה). עוד הוא ביקש לדעת האם התקבל שיפוי כלשהו ממשרד הפנים, וכן מהו צפי אובדן ההכנסות עד לסוף שנת 2020. אהד מבקש גם להבין מהם צעדי ההתייעלות בהם נקטה העירייה, על פי חלוקה לתחומי פעילות ומהו החיסכון אשר הושג בכל תחום. עוד הוא דורש לדעת כמה עובדים חדשים נקלטו מאז כניסתו של גרינברג לתפקיד ומה עלות השכר שלהם.
בנוסף, מבקש אהד להבין בכמה גדלו הוצאות הפרסום והיח"צ של העירייה בחודשים מרץ-נובמבר 2020 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. הוא מציין שהשנה כבר אישרה המועצה נטילת הלוואה של 220 מיליון שקלים לטובת פיתוח וזאת בנוסף להלוואה בסך 110 מיליון שנלקחה לפני שנה. הוא מבקש לדעת מדוע יש צורך בהלוואה נוספת.
אהד אמר למלאבס: "הבקשה להלוואות נוספות לא רק שמרסקת סופית את אמינותו של גרינברג שהתפאר ב"צעדי התייעלות וניהול כלכלי" והתגלה ככלי ריק מתוכן, אלא גם חושפת את העובדה שבראש עיריית פתח תקווה עומד אדם שהתגלה ככישלון ניהולי קטסטרופלי ומגיש את החשבון על כישלונותיו לתושבי העיר אשר נאלצים לשלם מכיסם על מחדליו. כך היה בהעלאות הארנונה, כך בהלוואות של כחצי מיליארד ששקלים שנטל בשנתיים האחרונות וכך כעת בהלוואות הנוספות".
מלשכת ראש העיר נמסר "בפתח הדברים נדגיש כי לא מדובר בהלוואה של 14 מיליון ש"ח מבנקים, אלא בפירעון מקרן הנכסים של העירייה. מדובר בקרן שבה נמצאים כספים עירוניים אשר ניתנים למשיכה לטובת מטרות ספציפיות ובכפוף לאישורו של משרד הפנים. תקציב זה יופנה לטובת המשך הפיתוח ושיגשוגה של העיר בכל פרמטר. ראש העיר רמי גרינברג הוביל במהלך השנתיים האחרונות, תהליך התייעלות משמעותי שטרם נראה כמותו ברשות אחרת. מדובר בחיסכון על הוצאות בכוח אדם, צימצום משרות בכירות, איחוד אגפים וכו'. זאת מתוך ידיעה כי העירייה יכולה להתנהל באופן מקצועי ומיטבי לטובת התושבים מבלי להידרש להוצאות מיותרות. כמו כן, העירייה חסכה כספים רבים אשר הופנו בעבר למטרות סקטוריאליות. תהליך זה הביא לשיפור ניכר בניקיון העיר, פיתוחה ושדרוגה וכן לטובת הקמת מבני ציבור וחינוך ועוד. זאת מבלי להעלות את תעריף הארנונה לתושב. בנוגע להלוואות, מאז ומעולם העירייה הייתה לוקחת הלוואות. לצד זאת, בשל תהליך ההתייעלות, ההלוואה שאושרה לפני מס' חודשים במועצה – לא מומשה – כי לא היה בה צורך. על כן, מצד אחד העירייה לא נדרשה לקחת את ההלוואה ומן הצד השני העשייה התעצמה בשטח. זאת על אף שבתקופת הקורונה הכנסות העירייה פחתו באופן משמעותי וכן העירייה הוציאה מתקציבה השוטף כ-200 מיליון ש"ח לטובת העסקים ומשקי הבית. מדובר בתקציב שלא נלקח בחשבון בתחילת שנת 2020. יצויין כי בשנת הקורונה רוב הרשויות הגיעו למצב כלכלי רע וחלקן אף לקחו הלוואות איזון משמעותיות, בעוד עיריית פתח תקוה הציגה במאזן החצי שנתי עודף תקציב של כ-800 אלף ש"ח. כאמור, הישג זה הגיע על אף שהכנסות העירייה קטנו באופן לא צפוי. יודגש כי השיפוי שניתן בגין הפחת בהכנסות היה חלקי בלבד. בנוגע לנק' הזמן הזו, העירייה יכלה לסיים את שנת 2020 בעודף גדול עוד יותר מאשר זה שנרשם לאחר חצי שנה. ובשל מדיניות ראש העיר לפעול למען העמותות והאגודות ולמען רווחת תושבי העיר, העירייה השתמשה בעודף שנותר להגדלת התמיכות ב-30% (סה"כ תמיכות כ-80%) כאשר במקביל נלקח פרעון, כאמור, מקרן הנכסים. יודגש כי ישנן רשויות שלקחו בשנים האחרונות מקרן הנכסים סכומים משמעותיים בהרבה מאשר ה-14 מיליון שלוקחת עיריית פ"ת. גם בתקציב 2021 יהיה ניתן לראות כי העירייה עשתה עבודת התייעלות משמעותית, וצימצמה עוד בתקנים ובפרט בתקנים מוניציפאליים. זאת בניגוד לבעבר שבכל שנה היקף התקנים עלה באופן משמעותי. כפי שניתן להבין מדובר בהתנהלות כספית הראויה למופת ובמקביל התוצאות נראות בשטח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר