קרן שלייפשטיין פתח תקווה

קרן שלייפשטיין, מנהלת הספורטן, תרמה עוגת יום הולדת ונפלה קורבן לשיימינג מכוער

המשרה של שלייפשטיין, אם יחידנית לשלושה ילדים, קוצצה ל-50 אחוז בעקבות משבר הקורונה, אז היא החליטה להשלים הכנסה כקונדיטורית, מקצוע אותו למדה. היא לא חשבה שכך זה יסתיים

פורסם בתאריך: 1.12.20 12:03

קרן שלייפשטיין, תושבת העיר שמתגוררת בשכונת אם המושבות, אם חד הורית לשלושה ילדים, רק רצתה לעשות מעשה טוב ומצאה את עצמה בתוך שיימינג מטורף. שלייפשטיין מנהלת את הספורטן בפתח תקווה כבר 13 שנה. מאחר והמקום סגור קוצצה משרתה ל-50 אחוז משרה ולכן היא החליטה להשלים הכנסה כקונדיטורית.
בשבת לפני כשבועיים, העלתה פוסט בדף הפייסבוק שלה, ובו סיפרה שבעקבות טעות בתאריך הזמנה, עוגה שהיא עשתה נמסרת ללא עלות. היא ציינה גם שהיא יכולה לשנות את השם והגיל על העוגה. הכוונה שלה הייתה פשוטה וברורה: לעשות מעשה טוב ולשמח ילד או ילדה שיקבלו עוגה טעימה ויפה ללא תמורה. "טעויות יכולות לקרות", אומרת קרן, "אנחנו בני אדם וזה קורה וההזמנה של העוגה עברה לשבוע לאחר מכן. לכן החלטתי לתרום את העוגה. העליתי פוסט ואחרי כמה דקות דיברה איתי מישהי שסיפרה לי שהבן שלה חוגג יום הולדת שש והיא תשמח לקחת את העוגה, אמרתי לה שאשנה גם את השם של הילד על העוגה, היא שמחה ובאה לקחת את העוגה ובזה סיימתי את חלקי", היא מספרת.
אך למרות שמבחינת שלייפשטיין היא סיימה את חלקה, מסתבר שזה היה רחוק מכך. "בערב התחלתי לקבל התראות לטלפון, כל מיני פניות בפרטי עם צילומים חשוכים של מסך וחשבתי שזו הודעת ספאם ולא פתחתי", מספרת קרן. "בלילה מישהי שאלה אותי 'למה את לא פותחת את ההודעות', ומישהי העלתה צילומי מסך מקבוצת 'אוכלים את הראש'. אז הסתבר לי שמישהו העלה שם פוסט ובו הוא תיעד את העוגה מונחת ברחוב אחרי שהורידו ממנה פרוסה אחת ואת כל הקישוטים וכתב – 'איך אתם ממשיכים לקנות עוגות כאלה? תראו אפילו הנמלים מסרבות לאכול אותן'.
קרן ממשיכה ומספרת: "אנשים התחילו לשתף את הפוסט בכל מיני קבוצות וכתבו שבטח לקחתי מלא כסף ואיך אנשים קונים עוגות כאלה והם בכלל לא טעימות ואיזה מעצבת גרועה אני. בהמשך שיתפו את הפוסט הזה גם בקבוצה של מעצבי עוגות ואז חברות מהמקצוע עשו חיבור לפוסט שפרסמתי לגבי התרומה וכתבו שזה אני והתחלתי לקבל מלא תגובות".

"למזלי, אני לא בנאדם שנתקע ואני לא במקום של לתבוע על הוצאת דיבה וזה לא ישנה אותי. פשוט עצוב לי שיש אנשים שכותבים פוסטים מבלי לחשוב על ההשלכות"

שלייפשטיין ההמומה, החליטה לא לפנות לבחור שהעלה את הפוסט, אבל שלחה צילם מסך למי שלקחה ממנה את העוגה. "היא רצתה לקבור את עצמה מבושה", היא מספרת. "היא אמרה לי שמאחר ולא היו הרבה אנשים והיו הרבה ממתקים אז הם לא גמרו את העוגה. היא הוסיפה שהבן שלה מאוד שמח והצטלם עם העוגה. היא האשימה את הבחור שהעלה את הפוסט ואמרה לי שמכוון שלא היה לה מקום במקרר היא הניחה את העוגה על המעקה בחוץ ובגלל שהעוגה כבר הייתה חתוכה הם לא יכלו לתרום אותה. היא הוסיפה שהיא לא חשבה שמישהו יצלם את העוגה ויפרסם אותה".

העוגה של קרן שלייפשטיין

אותה אם העלתה פוסט התנצלות בפייסבוק ואף פנתה לבחור באופן אישי. בסופו של דבר הפוסט המקורי נמחק על ידי הבחור, שלא ממש הבין את משמעות המעשה המכוער שעשה. "עשו לי שיימיניג נוראי, למרות שהכוונה שלי הייתה טובה ונקייה", אומרת שלייפשטיין, "לא ביקשתי כסף על חומרים ובכל פעם שיש לי הזדמנות לתרום אני תורמת. למזלי, אני לא בנאדם שנתקע ואני לא במקום של לתבוע על הוצאת דיבה וזה לא ישנה אותי. פשוט עצוב לי שיש אנשים שכותבים פוסטים מבלי לחשוב על ההשלכות לכך".

קרן שלייפשטיין צילום פרטי

תמשיכי לתרום?
"ברור. אני מתנדבת במעגל נשים ועושה מלא ותורמת מלא ובעקבות הפוסט פנו אלי לתרום עוגת חתונה וברור שאמרתי כן, כי אני כזו. אבל המסר אותו אני מבקשת להעביר זה שלא צריך לקחת משהו אם לא באמת צריך. תמיד יהיו אנשים טובים שיתרמו ולכן צריך לחשוב פעמיים אם צריך. כמובן שבפעם הבאה אשאל את השאלות, אפשר לבחור למי תורמים".
כאמור, בימים אלה, קרן שמנהלת בשגרה את הספורטן במשרה מלאה, עובדת במקום בחצי משרה. "הספורטן סגור וצריך להתפרנס ולכן החלטתי לחזור לקונדיטוריה", היא מספרת. "למדתי קונדיטוריה במשך שמונה שני וזה תחום שאני אוהבת. בתקופה הזו של הקורונה חושבים איך שורדים ומחפשים דרך לייצר כסף הביתה. צריך להבין שגם אם לא הייתי עושה עוגות, לא הייתי רעבה ללחם, אבל כן חשוב לי להיות עסוקה ולהראות לילדים שלי שיש דרכים להתפרנס ושזו תקופה כזו וזה יעבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יפית

    שתתבייש האישה שלקחה את העוגה! התנהגות גועלית!!!!
    והמטומטמם שהוציא פוסט בכלל אדיוט מצוי.

  2. רבקה

    אל תיקחי ללב זה שעשה זאת אינו ראוי לתגובה הוא מסכן עלוב
    ושפל
    לך מגיע את כל הכבוד והערכה
    המשיכי לעסוק במעשים חיובים שישמחו אחרים

  3. רענני ותיק

    היד קלה על המקלדת, והמלים עפות לחלל ואינן ניתנות לחזרה. אולי כדאי שכל אדם ישים תווית אזהרה קטנה על המחשב או הסלולארי "חשוב פעמיים בטרם תשלח".

  4. סיון

    אנשים טיפשים ורעים. אחד אחד, כולל הנשמות הטובות ששלחו לה את התמונה. העוגה מהממת, פעם הבאה תגיע למישהו שבאמת ראוי לה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש כואב הלב כמה רוע יכול להיות לאנשים.
    זה שעשה את השיימינג הוא חלאת אדם.
    ומקווה שהבחורה שתרמה הקונדיטורית תמשיך בעשייה שלה כמו גדולה. גם שפגעו בה מאד.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר