גבאי בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון, ר' מוישה בלונדר ז"ל

אבל כבד: הלך לעולמו ר' מוישה בלונדר, גבאי בית הכנסת הגדול

הפעם האחרונה בה היה בבית הכנסת לפני מותו הייתה כשהדליק נר ראשון של חנוכה. "לאורך כל השנים הוא היה איש של חסד ועזר לנזקקים וכמובן התנדב בבית הכנסת הגדול והיה חלק מההנהלה ומהגבאים", מספר הבן יוסי

פורסם בתאריך: 20.12.20 14:43

אחד מגבאי בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון, ר' מוישה בלונדר, הלך לעולמו בגיל 79. בלונדר ז"ל, שימש כאחד הגבאים בביתה כנסת במשך שנים רבות ורק בשבוע שעבר הגיע לבית הכנסת להדליק נר ראשון של חנוכה. "אבי היה ניצול שואה, הוא הגיע לישראל מהונגריה, עבר שלושה מחנות בדרך וכשהגיע לארץ הוא גדל בבית יתומים", מספר הבן יוסי. "הוא התגייס לצנחנים, השתתף בכל מלחמות ישראל וזה כאב גדול לכולם". הוא מספר שבחצי השנה האחרונה אביו חלה ואומר: "לאורך כל השנים הוא היה איש של חסד ועזר לנזקקים וכמובן התנדב בבית הכנסת הגדול והיה חלק מההנהלה ומהגבאים. כששאלו אותו כל הזמן למה הוא אלרגי, הוא אמר לבית החולים. הוא נפטר בבית, כי כך הוא רצה ואנחנו קיימנו את בקשתו".

גבאי בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון, ר' מוישה בלונדר ז"ל

מודעת אבל לגבאי בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון, ר' מוישה בלונדר ז"ל

"אין לי מילים לתאר את גודל האבידה ואת גודל המסירות שלו", מספר משה בלומנטל, גם הוא אחד מגבאי בית הכנסת הגדול. "אפשר להגיד שבית הכנסת הגדול היה הבית הראשון של מוישה. הוא היה חלק מבית הכנסת ובית הכנסת היה חלק ממנו ומעכשיו בית הכנסת לא יהיה אותו דבר. כל ההווי של בית הכנסת, כל האווירה תשתנה. הוא היה אחראי לדפוק ולהודיע לחזן מתי להתפלל וכולם חיכו לדפיקה שלו. הוא היה פותח את בית הכנסת שעה לפני הדלקת נרות. הוא היה בנאדם מאוד מיוחד במינו, מאיר פנים ושמח לכולם".

על תקופת הקורונה מספר בלומנטל: "הוא התקשר אלי כמה פעמים לשאול מתי חוזרים, מבחינתו לא היה משהו אחר והיה צריך להתפלל בתוך בית הכנסת ולא בחוץ. במשך תקופה ארוכה הוא היה חולה. הזמנו אותו להדליק נר ראשון של חנוכה ולצערי, זו הייתה הפעם האחרונה שהוא הגיע לבית הכנסת".
בלונדר ז"ל השאיר אחריו אישה, צילה, שתי בנות, בן ונכדים. הלווייתו התקיימה במוצאי שבת. המשפחה יושבת שבעה בבית המנוח ברחוב ביאליק 23.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלי תל אביב

    יהי זכרו ברוך! אכן כן! אדם משכמו ומעלה עם נתינה והתנדבות.

  2. אביעד יהלום

    ברוך דיין האמת כל כך אהבנו לראות אותו בבית הכנסת תמיד יהיה שמח ומסביר פנים לכולם
    אכן יחסר לנו …

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר