עיריית פתח תקוה צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה צילום: זאב שטרן

תקציב עיריית פתח תקוה ל-2021: כשני מיליארד שקלים. מהם הסעיפים הכי גבוהים?

התקציב אמור להיות מאושר בישיבת המועצה, העירייה צופה ירידה של כ-15 מיליון שקלים בהכנסות. עוד מדווחים בעירייה על ירידה בעלויות השכר באגפים רבים

פורסם בתאריך: 27.12.20 10:00

תקציב עיריית פתח תקווה לשנת 2021 יעמוד על 1,992,089,000 שקלים. (כ-2 מיליארד שקלים ועוד כ-350 מיליון שקל מתקציב הפיתוח). בתוך כך, צופה העירייה ירידה של כ-15 מיליון שקלים מסך ההכנסות הרשות בין היתר בשל מתן הטבות בתשלום הארנונה למשקי הבית ולעסקים. בנוסף, הירידה בהכנסות כרוכה בהתחשבות בגביית האגרות השונות לעסקים וכן ירידה משמעותית בהכנסות מתקציבים שמתקבלים ממשרדי הממשלה השונים, הנובעת ממשבר תקציבי ברמה הלאומית. התקציב אמור להיות מאושר במועצת העיר ביום ראשון.
עוד על פי ספר התקציב, בשנת 2021 תחול ירידה גם בעלויות השכר ברוב אגפי העירייה, וביניהם ירידה של 211,000 שקלים בשכר הנהלה, 100,000 בלשכת המבקרת, הפחתה של למעלה מחצי מיליון שקלים מהשכר הכולל של עובדי הלשכה המשפטית, כחצי מיליון שקלים בשכר העובדים באגף הגזברות, 714 אלף שקלים פחות בשכר העובדים באגף משאבי אנוש בעירייה ועוד.
תקציב החינוך יעמוד בשנת 2021 על 790 מיליון שקלים: תקציב הגנים יהיה 203 מיליון שקלים, 190 מיליון שקלים יהיה תקציב בתי הספר היסודיים, 29 מיליון שקלים חטיבות הביניים ו- 175 מיליון  תקציב התיכונים. תקציב של 1.52 מיליון שקלים יהיה ללימודים גבוהים. המתנס"ים יתוקצבו ב-13.5 מיליון שקלים. .
תקציב מינהל שיפור פני העיר יעמוד על 215 מיליון שקלים. סך תקציב שרותי הניקיון יעמוד על 174 מיליון שקלים. אגף השכונות יתוקצב ב- 3.5 מיליון שקלים.
השירות הפסיכולוגי העירוני המפעיל כ-100 פסיכולוגים במערכת החינוך בעיר יתוקצב השנה בכ-19 מיליון שקלים. כמו כן, תקציב 2021 כולל תקצוב תקדימי על סך 18.5 מיליון שקלים עבור השקעה בנוער ו- 3.5 מיליון שקלים עבור קב"סים – קציני ביקור סדיר המבטיחים את הגעת התלמידים למוסדות החינוך.
תקציב הרווחה יעמוד על 243 מיליון שקלים ותקציב זה כולל בין היתר 32.5 מיליון שקלים עבור שרותי שיקום.
התקציב עבור צרכים מיוחדים בקהילה הכולל בין היתר טיפול בדרי רחוב, התמכרויות, נשים מוכות ומשפחות במצוקה, עומד על כ-4 מיליון שקלים. תקציב רווחת הפרט והמשפחה הכולל תחנות לטיפול במשפחה עומד על כ-5 מיליון שקלים. תקציב פעילויות קהילתיות לטובת ילדים יעמוד על 3 מיליון, תקציב אחזקת ילדים בפנימיות – 29 מיליון שקלים.

תקציב השרותים לגיל השלישי הכולל ארוחות חמות, אחזקת מעונות, סיוע לניצולי שואה, מסגרות יומיות ועוד, עומד על כ-15 מיליון שקלים.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "עיריית פתח תקוה מציגה תקציב שקול ואחראי בתוך תקופה של חוסר וודאות, תוך צפי ממשי לירידה בהכנסות הרשות גם בשנה הקרובה. את שנת 2020 סגרנו באופן מאוזן תוך משיכת פרומיל תקציב מקרן הנכסים של העירייה שבה נמצאים כספים עירוניים. כך, בעוד רשויות אחרות נאלצו לאזן את שנת 2020 ע"י לקיחת הלוואות אסטרונומיות מהבנקים, אנחנו פעלנו באופן שקול ואחראי והעברנו כספים מבלי לגעת בהלוואות שאושרו בישיבות המועצה בעבר. תקציב 2021 מראה שהגדלנו את השירותים והמשאבים בנושאים הנוגעים ישירות לתושב כמו, חינוך, רווחה וניקיון, ולחילופין המשכנו בתהליך ההתייעלות, מה שאפשר לנו לנהל את המשבר בצורה מצויינת מבחינה כלכלית ולחילופין להרחיב את סל השירותים לתושב ולהמשיך לפתח את העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר