נפצים. צילום טס שפלן
נפצים. צילום טס שפלן

תופעת נפצים ברחבי העיר: "אני לא ישן כבר שבועיים", אומר תושב הלום קרב

תושבים בשכונות רבות ברחבי העיר מתלוננים על קולות נפץ חזקים באמצע הלילה, על ילדים שמתעוררים בבהלה, על חרדות, ועל בני נוער שנמלטים מהמקום. העירייה: "נתגבר את פעולות האכיפה בשעות הערב והלילה"

פורסם בתאריך: 27.12.20 13:45

תושבים בשכונות שונות ברחבי העיר מתלוננים שבימים האחרונים יש פיצוצים חזקים של נפצים. חלק מהם הבחינו בבני נוער שעושים זאת. התלונות מגיעות מאם המושבות, מנווה גן, מהדר גנים, מכפר גנים ועוד. תושבים רבים מתלוננים על חרדות אצל ילדיהם בעקבות הפיצוצים, וגם אצל בעלי חיים.
הרב משה הר נוי אשר מתגורר בשכונת אם המושבות פרסם פוסט בדף 'אם המושבות הבית שלי' ובו סיפר על אחד המיקרים: "…. אני רוצה לשתף אתכם בתמונה מזעזעת שראיתי היום מחלון ביתי. בימים האחרונים יש פיצוצים מחרידים ברחבי השכונה. לאחר אחד הפיצוצים הערב ראיתי מחלון ביתי, ילדה רועדת בכל גופה בבכי תמרורים ואמא שלה מחבקת אותה ומנסה להרגיע אותה אך ללא הועיל. הילדה פשוט לא זזה מהמקום … הלב כואב והעיניים דומעות לראות תמונה כזו שמזכירה תמונות שאנו מעדיפים לשכוח. אני מאוד מקווה שמשטרת ישראל תשים ידה בקרוב על הנערים הפושעים שעושים את הדברים הללו בלי להתחשב בזולת. מי שלא מתחשב כנער אין סיבה שיגדל למבוגר מתחשב". הבוקר ציין הר נוי כי הפיצוצים נמשכים ואמר: "אתמול היו ארבעה פיצוצים בעוצמה חזקה מאוד".

הפוסט שלו הוביל לתגובות רבות של תושבים שסיפרו גם הם על פיצוצים מהם מתעוררים ילדיהם בבהלה. "זה נשמע ממש כמו ירי", כתב אחד התושבים, "מתקשרים למוקד וכשמגיעים למקום שוטרים ופקחים הנערים בורחים ברגל או עם האופניים. הפתרון הוא לעשות סיורים סמויים, כי כך לא ניתן להמשיך". תושב נוסף כתב: "אני הלום קרב, כבר כמעט שבועיים שאני לא ישן. שלא לדבר על ילדים שהזיקוקים גורמים להם לחיות בפחד. יש תושבים בשכונה שזה מחזיר אותם שנים אחורה ולמראות שהם לא רוצים לראות שוב".
תלונות נוספות על נפצים הגיעו גם מתושבים בהדר גנים, בשעריה ובעמישב, גם שם התלונות היו על בני נוער שמפוצצים את הנפצים בשעות לילה מאוחרות.

מדוברות העירייה נמסר: "בשנתיים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה, וונדליזם וכו'. ביוזמת ראש העיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. בהמשך לכך ניתן לראות כי בתקציב 2021 סעיף הביטחון יעלה משמעותית ויעמוד על 23 מיליון ש"ח. יודגש כי ראש העיר עומד בקשר הדוק עם מפקד משטרת פתח תקוה וביחד מקודמים שיתופי פעולה רבים בין הגופים לטובת ביטחון התושבים. במסגרת פעולות ההסברה מול בני הנוער מפעילה העירייה מיזמים כמו "עיר ללא אלימות" הפועל גם בבתי הספר וכן סיירות הורים. בנוסף, בקרוב העירייה תצא עם קמפיין הסברה נגד השימוש בנפצים אשר יופנה להורים, לבני הנוער וכן בתוך בתי הספר.

תופעת השימוש בנפצים קיימת לצערנו בכל הארץ ונפוצה בעיקר לקראת חג הפורים. בהתאם לכך, השיטור העירוני והמשטרה מתגברים את הסיורים באזורי ההתכנסות של בני הנוער וכן מתבצעות פעולות אכיפה כנגד המפיצים. כך, במהלך סוף השבוע האחרון בוצעו מספר תפיסות בנושא. יודגש כי הרשות תתגבר את פעילות האכיפה בשעות הערב והלילה ותנקוט באפס סובלנות אל מול התופעה. העבריינים יקנסו ויועמדו לדין בהתאם. מדובר בצעצועים מסוכנים אשר השימוש בהם גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורי בני הנוער, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים. כאמור, העירייה תאכוף נושא זה ביתר שאת – הן כנגד המשווקים והן כנגד המשתמשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב

    תגובת העיריה היא זלזול באינטליגנציה של התושבים, אם כל כך טוב מדוע מתרחשים הארועים, ?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר