יוסי חלפון. צילום עומר שפירא
יוסי חלפון. צילום עומר שפירא

"הוכחתי שאני יכול לשיר מעבר לקריוקי"

האחיות, טופז וליפז מפרגנות, את הניסיון מאחורי הקלעים הוא צבר בשנים האחרונות ביחצ"נות ועכשיו יוסי חלפון רוצה גם לעמוד בקדמת הבמה. ביום ראשון יצא השיר הראשון שלו מלווה בקליפ מושקע ליוטיוב, אז זו הזדמנות מצוינת לשאול אותו על החלומות לעתיד (לככב על שלט ענק באיילון) ועל הגעגועים לאמא ("אני בטוח שזה מה שהיא הייתה רוצה עבורי")

פורסם בתאריך: 11.10.17 13:33

יוסי חלפון החליט להגשים את עצמו. ביום ראשון ה-15 באוקטובר ייצא הסינגל הראשון של תושב העיר, בן 28, ששימש במשך שנים כיחצ"ן של אמנים שונים בניהם האחיות שלו טופז וליפז המכונות "התאומות חלפון". ההחלטה לעזוב את מאחורי הקלעים ולעבור לקדמת הבמה הייתה טבעית, אף שלא קלה. את הסינגל הראשון שלו "כמה טוב שבאתי" כתב והלחין המפיק המוסיקלי שרון לוי, שיר "פופי ומגניב" כהגדרת חלפון, שיעשה כיף באוזניים של כל מי שישמע אותו.

"כל החיים שלי רציתי לעשות משהו, לשיר ולהגשים את עצמי, לעשות משהו משלי", הוא מסביר השבוע. "אני שחקן וזמר ותמיד נגעתי בזה דרך אחרים, תמיד הייתי מאחורי הקלעים, הפקתי, ביימתי ושימשתי כמנהל. עכשיו החלטתי לעזוב את הכל למען עצמי ולהגשים את החלום שלי. על הסינגל הראשון שלי אני עובד בחצי שנה האחרונה אני עובד והוא מאוד כיפי. משהו שכיף לשמוע אותו ברכב או במסיבה וקל להתחבר אליו".

בנוסף לשיר, חלפון יצר גם קליפ. "השיר יצא מושלם וגם הקליפ, שבו רואים כמה חבר'ה שנהנים ומצד שני יש קבוצה של חבר'ה שמקנאים בהם ורוצים להיות חלק מהם. אני מחזיק אצבעות שהקליפ יתפוס ויחזיר ויגיע לאוזניים של כולם. השיר מספר על אהבה, על זוג שנפרד ועדיין מתגורר באותו בית עם חברים נוספים. הזוג רוצה לחזור ולא יודע האם כדאי לו ונמצא בדילמה. בקליפ יש מסיבה גדולה עם הרבה חברים והצופים רוצים להיות חלק מהחבורה".

יש לך אהבה?

"כרגע לא, אני רווק. השיר מדבר אלי, אבל לא על החיים הפרטיים שלי. אני מאוד אוהב אותו ומתחבר אליו".

משפחת חלפון

משפחת חלפון

המשפחה מפרגנת

משפחת חלפון היא שם מוכר בפתח תקווה. לפני שיוסי החליט לפרוץ קדימה, היו אלה התאומות חלפון ליפז וטופז, שהצליחו להגיע לתודעה עם 27 אלף עוקבים בפייסבוק, 20 אלף באינסטגרם ולמעלה מ-2 מיליון צפיות ביוטיוב. האחיות התחילו את הקריירה שלהן בסרטוני ליפסינג שהעלו ליוטיוב. יוסי היה מצלם אותן ודואג לחבר בינן לבין אמנים מפורסמים. ככל שעבר הזמן התופעה צברה תאוצה.

אבל עוד קודם לכן, בשנת 2010, השתתפה כל משפחת חלפון בתוכנית הטלוויזיה "עונת החתונות וצרות אחרות" של ערוץ 10. ההפקה חיפשה משפחה לא שגרתית שתצולם בעת חופשה באילת. המשפחה הצבעונית המאוד "ישראלית", הצליחה לעורר את הצופים ולהביא לתגובות מכאן ומכאן. לאחרונה אף הצטלמה המשפחה לתוכנית "הטוב מכולם" בהנחיית אברי גלעד בערוץ 2.

אם תוסיפו לזה את העובדה שבדצמבר אשתקד נבחרו האחיות ל-100 האנשים שהכי שווה לעקוב אחריהם באינסטגרם, קבלו גרסה מקומית ומצומצמת של משפחת קרדשיאן.

"צילמו אותנו 24 שעות וזו הייתה סוג של חוויה", נזכר חלפון. "אבל זה היה לפני הרבה הרבה זמן כשעוד הייתי ילד. עכשיו אני בעניין של לעשות דברים יותר איכותיים. כל הזמן הזה שהעליתי סרטוני קאוורים של האחריות שלי, שהיו מאוד וויראליים, ראיתי את אהבת הקהל. חברים ואנשים בפייסבוק כל הזמן פרגנו ושאלו מתי אני אעשה משהו לעצמי. בזכותם אמרתי לעצמי שאני לא רוצה להגיע לגיל 40 ולשאול את עצמי מה פספסתי. זו הסיבה שהחלטתי לנסות".

למה חיכית עד עכשיו?

"בהתחלה אף אחד לא האמין לי, לא לקחו אותי ברצינות בתור זמר. במשפחה אמרו שאני שר, אבל לא זמר – אלא יותר זמר של קריוקי ובאיזה שהוא מקום זה גרם לי לרצות ולהוכיח להם שאני כן מסוגל ולהגשים את עצמי".

והעובדה שהאחיות שלך הן כוכבות רשת, לא מאיימת?

"להפך, בסופו של דבר אנחנו נהיה משפחת בנאי הבאה. האחיות שלי אמורות להתגייס, אז הן קצת הורידו הילוך וזה באיזשהו אופן מפנה לי מקום. גם אם הן לא היו מפסיקות, אנחנו תמיד מפרגנים ועוזרים אחד לשני. בגלל זה הייתי המנהל שלהם והן תמיד האמינו בי, הן יודעות למה אני מסוגל וראו בעיניים מה עשיתי מאחורי הקלעים. לדוגמא בקליפ שלי, עשיתי המון דברים, לא וויתרתי על כלום, גם הפקתי את הקליפ וגם ביימתי אותו ועכשיו כשהמשפחה ראתה את התוצאה הסופית – הם יודעים שגם אני יכול להצליח".

הן משתתפות בקליפ?

"כן, יש קטע שרואים הרבה אנשים שבאים לעשות מסיבה והן חלק מהאנשים שבאים לרקוד שם וזה סוגר מעגל, הן מופיעות במשהו שהוא שלי ותומכות מאחור".

יש מחשבה למשהו משותף?

"כרגע זה לא עלה על הפרק, אבל אי אפשר לדעת. זה לא משהו שאנחנו שוללים".

האחיות חלפון, יוסי והאבא

האחיות חלפון, יוסי והאבא

אני מאמין בעצמי

מלבד יוסי והתאומות במשפחה עוד שלושה אחים: ספיר בת 25, קורל בת 23, דדי בן 21 וישנו גם האב עמוס. אם המשפחה מרילה נפטרה לפני כשנה ממחלת הסרטן. "אמא נפטרה בדיוק באוקטובר שעבר", אומר חלפון. "היא הייתה המלכה של הבית וזו הייתה שנה מאוד קשה עבורנו, היא הייתה עושה עבורנו הכל באהבה גדולה. עכשיו אנחנו מסתדרים לבד יחד עם אבא ואחד בשביל השני. זה קשה, אבל חייבים להמשיך הלאה. אמא שלי תמיד רצתה את ההצלחה של כולנו ואני בטוח שאיפה שהיא נמצאת עכשיו למעלה, היא עוזרת ותומכת בי וזה נותן לי פוש, חלק מזה שלקחתי את עצמי בידיים זה בשבילה, כי אני בטוח שזה מה שהיא הייתה רוצה עבורי".

חלפון, נולד ברמת גן והגיע לפתח תקווה לפני שבע שנים. "הגעתי לפתח תקווה ישר אחרי הצבא, לשכונת נווה גן. בהתחלה מאוד חששנו לעבור לפתח תקווה, כי אין לעיר קונוטציה חיובית כל כך – אבל שאתה נכנס ומכיר אותה מבפנים אתה מבין שזה מקום שטוב לגור בו. אנחנו מאוד אוהבים את העיר ולא נראה לי שנעזוב".

במה אתה עוסק בחיי היום?

"עד היום ניהלתי את האחיות שלי והייתי מנהל במעבדת מחשבים והיום אני עובד במוסיקה. התקווה שלי היא להצליח ולהתפרנס מזה. אני לא רוצה לעסוק בדברים אחרים. במשך תקופה ארוכה עבדתי וחסכתי על מנת שאוכל להתמקד רק בזה, ברגע שהשיר יתפוס והקהל יחבק את זה ויאהב את זה, אז השמים הם הגבול".

ישנה אפשרות שזה גם לא יתפוס. אתה לוקח את זה בחשבון?

"אני מאמין שמחשבה יוצרת מציאות. ברגע שאני אחשוב שזה יצליח זה יקרה. אם אני אהסס ואפקפק בעצמי אז גם הקהל יפקפק. אני מאמין בעצמי וכל מי שראה את השיר ושמע, אמר 'וואו'. כולם המומים מההשקעה ומהקול שלי. הוכחתי שאני יכול לשיר מעבר לקריוקי".

כמו ג'סטין ביבר

העובדה שהשוק מוצף בזמרים צעירים ששוטפים את תוכניות הריאליטי והרשתות החברתיות לא מפחידה את חלפון. "יש היום זמרים חדשים בכל הגילאים, גם בני 30 ו-40. אבל מי שמיוחד ויש לו את זה, יצליח. זה כמו שהקניון מוצף בחנויות בגדים ומי שטוב מצליח ונשאר ואני חושב שאני טוב ויעלה למעלה".

חשבת על ללכת לתוכנית ראליטי?

"מאחר ואני מעלה קאוורים ליוטיוב ולפייסבוק, מידי פעם מתקשרים אלי מלהקים של תוכניות מוסיקה. הקיץ היו כמה פניות וסירבתי. לא בא לי להיכנס לנישה הזו. אני אוהב ומעריך את האנשים שיצאו משם, לדוגמת הראל סקאת, אבל אני חושב שמה שיש היום זה לא מה שהיה פעם. באיזשהו מקום זה אפילו שם לך מקל בגלגלים אם אתה לא זוכה להגיע לגמר. לא באמת זוכרים את הזמרים שהשתתפו בתוכנית. זה לא כמו בחו"ל ששם צופים בתוכניות מעל ל-20 מיליון צופים. פה מדובר בקהל קטן ואתה יכול להישרף בקלות. אני מאמין שאתה צריך לעשות את זה בצעדים קטנים. ברגע שהתחלתי לעבוד על הקליפ שלי, קבלתי גם את החיזוק לכך. זו חוויה שאסור לפספס אותה, זו הבוסריות הראשונית שמאוד מיוחדת".

חלפון אוהב ומושפע משון מנדס וג'סטין ביבר. בישראל הוא מאוד אוהב את נתן גושן, אליעד ואלירן דנינו. "אני מאוד מתחבר לשירים שלהם, למילים ולאווירה", הוא מסביר. "למשהו שהם מביאים לשיר. אני אישית כותב אבל זה עדיין למגירה. אני עדיין מפחד להוציא דברים שלי כרגע. זה עדין ומרגיש לי חשוף מידי. אולי בעתיד".

אתה עושה פופ ישראלי, פעם אמרו שאין ז'אנר כזה.

"היום זה סגנון שאנשים מתחברים ואוהבים אותו ולכן אני חושב שגם לי יש מקום בו. בשנים האחרונות, החשיפה לפופ היא יותר גדולה מפעם. הרבה אנשים שאלו אותי למה רק בגיל 28 התחלתי ולא לפני שמונה או תשע שנים ואני אומר שתמיד רציתי ולא ידעתי איך עושים את זה נכון. בנוסף, בעבר שלטה יותר המוסיקה המזרחית והיום זה השתנה. עכשיו אני מרגיש שהכל מתחבר לי".

מה החלום שלך?

"החלום שלי עד עכשיו היה לעשות את השיר, ועכשיו אני רוצה להתחיל להופיע. החלום הבאמת גדול שלי הוא להימרח על איילון באחד מהשלטים. אני חולם בגדול. ברגע שאתה חולם בגדול, תגיע לגדולות ואם תחלום קטן תישאר קטן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר