חנוכת כיכר ברוך אורן, צילום דוברות העירייה
חנוכת כיכר ברוך אורן, צילום דוברות העירייה

"יצר מודל ייחודי להנצחת הנופלים": נחנכה כיכר על שם ברוך אורן ז"ל

אורן ז"ל, אח שכול, היה מנהלו הראשון של בית יד לבנים בפתח תקוה. גרינברג: "בימים אלה בהם טובי בנינו נופלים, כבוד עבורנו לחנוך כיכר על שמו של מי שעשה כה רבות להנצחתם של הגיבורים"

פורסם בתאריך: 4.1.24 07:54

העירייה חנכה ביום ראשון כיכר ע"ש ברוך אורן, מנהלו הראשון של בית יד לבנים פתח תקוה, מפעל ההנצחה הראשון בארץ לזכרם של הנופלים. הכיכר נחנכה במפגש הרחובות ארלוזורוב וגייסות השריון, בסמוך לפארק יד לבנים ובית יד לבנים.

ברוך אורן נולד להוריו יעקב וגולדה סוסנוביק בשנת 1915 בפולין. הוא בוגר ישיבה ובית מדרש למורים בפולין. לארץ עלה ב-1941, ובשנת 1944 עבר לפתח תקוה ובנה בה את ביתו. אורן היה מורה ומחנך אשר לימד בבית החינוך לילדי עובדים. הוא היה פעיל בארגון ההגנה ונשלח לאחר מלחמת העולם השנייה על ידי הסוכנות והג'וינט למחנות שארית הפליטה בגרמניה, שם ריכז את מפעל החינוך במשך שנתיים. בשנת 1953 עם השלמת העבודות להקמת בית יד לבנים, נבחר ברוך אורן, איש תרבות וחינוך, אח שכול בעצמו, לנהל את הבית. הוא נולד ב-1915 ונפטר בשנת 2004.

 

בית יד לבנים בפתח תקווה היה לבניין הנצחה חדש ומיוחד במינו, ובעקבותיו קמו כמעט בכל ערי ישראל מוסדות הנצחה באופן דומה. על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה בתחום ההנצחה הוענק לברוך אורן "פרס ישראל" בשנת 1980. בשנת 1982 קיבל ברוך אורן את אות יקיר העיר פתח תקוה.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר בטקס: "בית יד לבנים השוכן בפארק יד לבנים, משלב בין פרטי לציבורי, בין אבל לשמחה, אבן שואבת לכל אוכלוסיות העיר ובה בעת מקום התייחדות פרטי למשפחות השכולות. ברוך אורן יצר יש מאין והמציא מודל ייחודי, לעת ההיא, להנצחת הנופלים. בימים אלה של לחימה, בהם טובי בנינו ובנותינו נופלים במלחמה על הבית, זהו כבוד עבורנו לחנוך כיכר בסמוך לבית יד לבנים, על שמו של מי שעשה כה רבות להנצחתם של הגיבורים!".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר