פעילות בחירות מחוץ לקלפי בבית ספר עין גנים, צילום מזל טלבי לוי
פעילות בחירות מחוץ לקלפי בבית ספר עין גנים, צילום מזל טלבי לוי

"הלכנו בדרך של עבודה קשה". גרינברג, הרב גינת, אהד, גולצמן, בורשבסקי ודוידאי מגיבים לתוצאות

המנצחים והמפסידים מדברים על תוצאות הבחירות ועל העתיד של פתח תקוה. ענת זנזורי העדיפה לשמור על שתיקה

פורסם בתאריך: 29.2.24 08:33

24 שעות חלפו מפרסום תוצאות הבחירות בעיר פתח תקווה ומבחינת מרבית התושבים, אין הבדל בין היום שלפני הבחירות ליום שאחרי. ראש העירייה, רמי גרינברג, נבחר לקדנציה נוספת ברוב גדול ובפעם עצום משני המתמודדים האחרים, רשימתו למועצה, התחדשות, השיגה 13 מנדטים, נתון מרשים למדי. מבחינת גרינברג, העבודה ממשיכה במלוא המרץ והמשימות הן אין סופיות. "התחושות ביום שאחרי, הן תחושות של אחריות", משתף גרינברג. "הציבור נתן בנו אמון להמשך העשייה והעבודה הקשה עבורם, בצורה שוויונית בכל שכונות העיר, בכל הנושאים וזה מרגש כי הלכנו בדרך הנכונה של עבודה קשה, למען התושבים, גם בקידום העיר בכלל וגם בלתת מענה פרטני לכל אחד ואחד".

אנה נבות, רמי גרינברג וצדוק בן משה, צילום יוסף בכר

אנה נבות, רמי גרינברג וצדוק בן משה, צילום יוסף בכר

גרינברג מוסיף ומתייחס להישג של רשימתו בבחירות למועצה: "הנבחרת המצוינת שלנו, הסיעה, שהגיעה להישג מרשים מאוד, תמשיך לפעול למען תושבי העיר וקידום העיר. יש לנו הרבה תכניות שהתחלנו אותן ואנחנו צריכים להמשיך לעבוד וליישם אותן, כמו תחבורת המונים, רכבות קלות, תחתיות, תחנה מרכזית חדשה, מסופי אוטובוסים, עיבוי של כבישים, מחלפים, להמשיך לממש את פארק הירקון, הפארק הגדול במרכז הארץ, לבנות את השכונה החדשה 'נוף ירקון', על כביש סירקין שהיא סוג של עיר קטנה, את השכונות הוותיקות ולקדם את כל תחומי החיים: חינוך, ביטחון אישי, תרבות, ספורט, נוער, גמלאים, סטודנטים. על הפרק המשך הקמה של מוסד להשכלה גבוהה בעיר ויש תכניות בתחומים נוספים, רבים וחשובים. נמשיך לעבוד קשה כדי לתת לתושבים את המענה שהם צריכים לקבל ולהמשיך למנף את פתח תקווה כעיר מובילה".

אתה כבר יודע מי יהיה איתך בקואליציה?
"אנחנו עדיין לא עוסקים בזה מאחר ואנחנו מחכים לתוצאות הסופיות ונראה את תמונת המנדטים. אבל בגדול, כל מי שירצה לשתף פעולה לטובת העיר בצורה אמיתית ובלי פוליטיקה קטנה ולפי מדיניות שאנחנו מתווים, יוכל להצטרף".

הרב אליהו גינת באירוע עירוני, צילום פרטי

הרב אליהו גינת באירוע עירוני, צילום פרטי

"פעלנו באחדות, לא הגבנו להשמצות"

במקום השני בבחירות למועצה, לאחר סיעתו של גרינברג, ניצבת סיעת ש"ס בראשות הרב אליהו גינת, שאמר: "זכינו לקדש שם שמים. ניהלנו מערכת בחירות נקיה, לא הגבנו להשמצות ופעלנו באחדות מופלאה של כל רבני העיר ופעילי השכונות, והכל בנועם ודרך ארץ. על כך אני רוצה להודות לבורא עולם ולפעילים המדהימים שעשו ימים ולילות, במקצועיות ובמסירות והתושבים החזירו לנו באהבה רבה. ברכה מיוחדת לראש העיר שהביא תוצאה מרשימה בכל קנה מידה, שימשיך לעשות כמו שרק הוא יודע".

איתי שונשיין, בני גנץ ואורי אהד בפתיחת הקמפיין של סיעת מחויבים, צילום רותם קיש

איתי שונשיין, בני גנץ ואורי אהד בפתיחת הקמפיין של סיעת מחויבים, צילום רותם קיש

"נהיה לקול עבור כלל התושבים"

אורי אהד אמר: "מחויבים זכתה לאמונם של למעלה מ-10,000 תושבות ותושבים שהפכו אותה לסיעה הליברלית העצמאית הגדולה. אנחנו נייצג ונהיה לקול עבור כלל התושבים ונפעל לקידום בתחומים ששמנו לעצמנו כמטרה ובראשם החינוך, הליברליות העירונית שקיפות העירונית ושיתוף התושבים. אין ספק כי הציבור ידע לבטא את הערכתו לרמי בהצבעה לראשות העיר וברור כי, ככל ונגיע להסכמות על קידום הערכים עליהם התחייבנו לבוחרים ושעמדו בבסיס תכנית העבודה שהצגנו לציבור, נשמח לשתף עימו פעולה ולהיות חלק מן הקואליציה".

סרחיו חביאר גולצמן, צילום פרטי

סרחיו חביאר גולצמן, צילום פרטי

"עשינו את הבלתי יאומן"

תודות, אפשר לשמוע גם מסרחיו חביאר גולצמן, שהתמודד במועצה תחת מפלגת העבודה – אמת, והשיג לפני ספירת המעטפות הכפולות מנדט אחד. סרחיו ביקש להודות לתומכים שלו, לאנשי המטה, לציבור שליווה אותו לאורך כל הדרך, למשפחתו, לחבריו ולמפלגת העבודה. "נכנסנו למועצת העיר כסיעה חילונית חדשה במנדט אחד", אומר, "ובהתחשב בנתוני ההצבעה במפה הפוליטית של תושבי פתח תקווה, עשינו את הבלתי יאומן. מתוך עשר מפלגות חילוניות שרצו למועצת העיר, נכנסו רק ארבע מפלגות ואמת המחנה הדמוקרטי שבראשותי, היא אחת מהן. זכיתי להקים מפלגה עצמאית שאינה תלויה באף גורם פוליטי בעיר ואני עומד בראשותה. זכיתי בחברים חדשים לדרך שהפכו להיות חלק מהמשפחה שלי. זכיתי בהכרה ציבורית רחבה שבזכותה כולם יודעים מי אני באמת, מי אני ומה ארגז הכלים שיש לי להציע לתושבי העיר. אני גאה לעמוד בראש רשימת אמת המחנה הדמוקרטי".

בנוסף לכך ביקש גולצמן לברך את גרינברג על ההישג שלו בפנייה אליו: "את כמות ההערכה של תושבי פתח תקווה אליך לא ניתן לאמוד ולספור בכלל לנוכח תוצאות אלה ואני בכלל לא מתפלא על הנתונים הללו. רמי, אתה מסור באופן טוטאלי ובמאת האחוזים לעיר שלנו ולתושביה. אתה הובלת אותנו בחמש שנים האחרונות למהפכה בעיר פתח תקווה בכל מדד אפשרי. שביעות הרצון של התושבים מהניהול שלך בעיר הוכיחה את עצמה בקלפיות. אין מאושר ושמח ממני על ההישג המדהים מתוך אמונה שבחמש השנים הבאות נגדל ונצמח עוד יותר כעיר ונהפוך להיות המטרופולין החשוב והחזק ביותר במדינת ישראל".

אורנה דוידאי ואור ברק, צילום חן צברי

אורנה דוידאי ואור ברק, צילום חן צברי

"עמדתי כאישה מול מנגנונים ענקיים"

מי שנשאר בחוץ הוא גנאדי בורשבסקי שהתמודד למועצה ולראשות העירייה. בורשבסקי אמר לאחר היוודע התוצאות הסופיות: "התוצאות מאכזבות וכואבות. אמשיך לשרת את הציבור גם בלי להיות חלק ממועצת העיר".

חברת מועצה וותיקה נוספת שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, היא אורנה דוידאי, שפרסמה אתמול בבוקר הודעה לבוחרים שלה וביקשה להודות להם על התמיכה והפרגון. "יש לזכור שהתמודדתי לבד בראש סיעה חדשה שבניתי אותה מאפס בלי פוליטיקאים מפורסמים ובלי חברי מועצה קיימים. עמדתי כאישה מול מנגנונים ענקיים של מפלגות המכהנות בממשלה שיש להן מנגנון של פעילים מתוגמלים היטב. את הכל מימנתי מכספי האישי. הקולות שלי באו רק מעשייה אמיתית למען התושבים שנעשתה בלית ברירה גם על חשבוני האישי כולל טיולים בירקון וכולל אירועים לנשים אצלי בבית, אבל את הכל עשיתי באהבה. אין הרבה נשים וגם אין הרבה גברים שהיו יכולים לעמוד במשימה ובמעמסה הכבדה הזו. אין ספק שהמפלגות הגדולות (מלבד ש"ס) נכשלו כישלון חרוץ וההישג שלי לעומת המנגנון המטורף הזה נראה הישג קטן אבל זה הישג ענק. על השלטים המעטים שהיו לי לא הופיע אף שר או חבר כנסת. מי שהופיע בשלטים הם תושבים שאוהבים את פתח תקווה".

ענת זנזורי, צילום עזרא וסלי לוי

ענת זנזורי, צילום עזרא וסלי לוי

השתיקה של זנזורי

מי שהחליטה בשלב זה לא להתייחס לתוצאות, היא חברת המועצה היוצאת ענת זנזורי, שאף התמודדה על ראשות העיר ונשארה גם מחוץ למועצה, לאחר שלא עברה את אחוז החסימה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר