רמי גרינברג, צילום דוברות העירייה
רמי גרינברג, צילום דוברות העירייה

האחדות מתחילה בפתח תקווה: גרינברג הקים קואליציה עם כל 29 חברי מועצת העיר

מהלך יוצא דופן בפתח תקווה, כאשר ראש העירייה הצליח לאחד את כל הסיעות לקואליציה אחת גדולה מקיר לקיר. "הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית", אמר גרינברג

פורסם בתאריך: 20.3.24 07:59

הישג חסר תקדים לראש העירייה רמי גרינברג, שהצליח להקים קואליציה בה חברים כל 29 חברי מועצת העיר. גורמים פוליטיים בעיר מייחסים זאת להישג הגדול של רשימת התחדשות בראשותו של גרינברג, שקיבלה 13 מנדטים בבחירות מתוך 29. גרינברג אמר: "ההישג בבחירות של סיעת התחדשות אפשר לאחד את כל הסיעות תחת המדיניות שלנו, כסיעה היחידה שאינה מזוהה מפלגתית ומייצגת את כולם בשוויוניות. הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית".

לקראת ישיבת כינון מועצת העיר שתתקיים ביום שישי הקרוב, יציג ראש העירייה רמי גרינברג קואליציה מקיר לקיר – אליה הצטרפו כלל חברי וחברות מועצת העיר, 29 חברים בסך הכל. נתוני התמיכה בראש העירייה ובסיעתו "התחדשות" מהווים תקדים בקנה מידה ארצי ומקומי, והם אלו שאפשרו לראש העירייה ולסיעתו להקים קואליציה בה שותפים כלל חברי המועצה מכל הסיעות הנבחרות: התחדשות, מחויבים, יחדיו, יש עתיד, שס, העבודה – מרצ, יהדות התורה, ישראל ביתנו.

כזכור, עם פרסום התוצאות הסופיות בבחירות המוניציפליות שהתקיימו ב-27.2, עלה כי גרינברג זכה לכ-90% תמיכה בבחירות לראשות העירייה, ול-13 מושבים לסיעת "התחדשות" בראשותו, הסיעה הגדולה במועצת העיר. אלו היו תוצאות הבחירות למועצת העיר: אחוז החסימה בבחירות למועצת העיר וסך הקולות אשר נדרשו למנדט הראשון היה 75% מסך הקולות עבור מנדט – כלומר 2,742 קולות. החל מהמנדט השני והלאה נדרשו 3,656 קולות למנדט. רשימתו של גרינברג, התחדשות בראשות רמי גרינברג, הייתה גם כידוע המנצחת הגדולה בבחירות למועצת העיר וקיבלה 42,000 קולות ששווים 13 מנדטים. אחריה בסדר יורד: ש"ס עם 16,600 קולות – 5 מנדטים; מחויבים חוזה חדש הכוח הליברלי בראשות אורי אהד ואיתי שונשיין – 10,756 קולות – 3 מנדטים; יחדיו הציונות הדתית בראשות צבי וישינגרד עם 8,724, גם הם עם 3 מנדטים; יש עתיד המחנה הליברלי – 4,911 עם 2 מנדטים; פתח תקווה ביתנו עם 4,515 קולות – מנדט אחד; יהדות התורה והשבת אגודת ישראל דגל התורה עם 4,831 קולות – מנדט אחד; אמת המחנה הדמוקרטי עם 3,227 קולות – מנדט אחד

14 רשימות התמודדו בפתח תקווה בבחירות למועצת העיר, שמונה מתוכן נכנסו למועצה, שש רשימות נותרו בחוץ: הרשימה לה חסרו הכי מעט קולות הייתה הליכוד שקיבלה 2,589 קולות. רשימות נוספות שלא נכנסו: עוצמה לפתח תקווה שקיבלה 2,183 קולות, מצטיינים עם גנאדי בורשבסקי שקיבלה 1,884 קולות; פתח לתקווה בראשות אורנה דוידאי שקיבלה 1,569 קולות, אחדות בראשות משה משה שקיבלה 1,202 קולות; תקווה אחת בראשות ענת זנזורי שקיבלה 1,035 קולות.

גרינברג אמר על הקואליציה המיוחדת שהקים: "פעלתי להקמת קואליציה מקיר לקיר שכוללת את כל חברי המועצה, כאשר המטרה היחידה היא לשרת את כלל התושבים תחת המדיניות שאני מתווה – לפעול בשוויוניות ובכבוד הדדי בין כלל האוכלוסיות. ההישג בבחירות לסיעת התחדשות אפשר לאחד את כל הסיעות תחת המדיניות שלנו, כסיעה היחידה שאינה מזוהה מפלגתית ומייצגת את כולם בשוויוניות. למרות האתגרים הרבים, אשר רובם אינם קשורים באופן פרטני לפתח תקווה אלא למחלוקות השונות ברמה הלאומית, הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית. לאור העובדה כי הסיעה בראשותי זכתה ל-13 מנדטים, הצלחנו להקים קואליציה מקיר לקיר, בה מיוצגות כלל האוכלוסיות בפ"ת – ללא לחצים פוליטיים שהיו עשויים לערער את האיזון בין המגזרים השונים. אני מודה שוב לתושבי פתח תקווה על היקף התמיכה העצום ובעיקר על הזכות לשרת אתכם, את כלל התושבים, קדנציה שניה ברציפות. אני מבטיח שהעשייה תמשך בכל העוצמה ובכל התחומים גם בחמש השנים הבאות, ונמשיך למנף את פתח תקווה לעיר המובילה בישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר