קו התפר באיזור השרון, צילום פרטי
קו התפר באיזור השרון, צילום פרטי

"כאילו שכחו את ה-7.10": צה"ל מצמצם כוחות ביישובי קו התפר והתושבים חוששים

תושבים רבים ביישובי גוש חורשים חתמו על עצומה הקוראת למועצה האזורית לקחת אחריות על המצב. מהמועצה נמסר: "פועלים מול משרדי הממשלה להשיג ולמצות תקציבים". דובר צה"ל: "בוצעה הערכת מצב"

פורסם בתאריך: 2.5.24 08:56

צה"ל מצמצם כוחות והתושבים חוששים: תושבי היישוב מתן ויישובי גוש חורשים הסמוכים לו, כמו גם יישובים נוספים לאורך קו התפר, חוששים מהחלטה של צה"ל לצמצם משמעותית את הכוחות ביישובים. "זה כאילו שכחו את ה-7.10", אומרים תושבים רבים. גם הדברים של דובר צה"ל על הערכת מצב חדשה אינם מרגיעים, מן הסתם, את התושבים.

בעצומה שעלתה לרשת על ידי ועד הפעולה למען ביטחון תושבי מתן ותושבי גוש חורשים ומוענה לראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן, נכתב: "כידוע לך, החל מ-1.5 מצמצם הצבא את כוחותיו ביישוב מתן וביישובי גוש חורשים בצורה משמעותית, כולל סגירת חמ"ל התצפיות. בשיחה עם הצבא הועלתה בצורה ברורה הטענה שאבטחת היישוב צריכה להיות מתוקצבת ומנוהלת על ידי הרשות המקומית, וכי קיימים תקציבים ממשלתיים למטרה זו. עד כה, רוב המשאבים המושקעים בביטחון היישוב התקבלו מתרומות, מיעוטם מהמועצה. החל מה-1.5 אבטחת היישובים תצומצם למינימום שאינו נותן מענה. במקרה של חלילה אירוע בטחוני, אנו שמים מבטחנו בגורל ובמזל".

קיראו גם באותו נושא: "אנו עדים כל העת להתגברות פעילות הטרור בקלקיליה"

התושבים טוענים כי ביטחונם הופקר ומצפים מהמועצה לקחת אחריות על ביטחונם: "אנו חשים כי ביטחוננו ובטחון ילדנו מופקר. ניכר שלא למדנו כלום מאירועי ה-7.10, ובפרט מחוסר ההיערכות שקדמה להם. על המועצה לקחת באופן מיידי אחריות על ביטחוננו ולמצוא את הדרכים לספק מענה בטחוני ראוי לנו ולילדינו החל מה-1 במאי. מאחר והחל מהשבת השחורה כוח משמעותי של תושבי מתן ויישובי הגוש, במילואים או בהתנדבות, הם שהיו אמונים על אבטחת היישוב, מהקמת התפיסה ועד הביצוע, אנו מבקשים לקיים פגישה דחופה לדיון באפשרויות ובפתרונות להבטחת ביטחון התושבים".

על העצומה חתמו 768 תושבים, הרבה מעל המספר 500 שהוגדר כיעד.

 

מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר בתגובה: "המועצה פועלת כל העת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי להשיג ולמצות תקציבים עבור מרכיבי ביטחון לישובים. רק בתקופה האחרונה ניווטה המועצה סכום של כ-2 מיליון שקלים ממשרד הביטחון לטובת פרויקטים משמעותיים של מרכיבי ביטחון בישוב מתן וביישובי גוש חורשים הסמוכים, בהם: רכישת מערכות טכנולוגיות לישובים מתן ונירית, שיקום גדר הביטחון ביישובים ירחיב, נירית וחורשים, שיקום שערי ביטחון במתן, שיקום דרך חירום ביטחונית בירחיב ומתן ועוד. בנוסף, פרויקט ׳שעון החול׳ להקמת מכשול קו התפר באזורנו נבנה לאחר לחצים מתמשכים והשלמתו תסתיים בחודשים הקרובים. במדינת ישראל ממשלת ישראל וכוחות הביטחון הם האמונים על ביטחון האזרחים ושולטים בתקציבי הביטחון. ראש המועצה, קב"ט המועצה וגורמי הביטחון במועצה מקיימים קשר שוטף עם בכירי כוחות הביטחון בגזרתנו, שמבצעים בחודשים האחרונים פעילויות יזומות רבות אל מול האיומים. כמו כן, ראש המועצה יחד עם ראשי רשויות קו התפר הנוספים נאבקים מול היועצת המשפטית לממשלה כדי לשחרר את תקציב הביטחון בסכום של 100 מיליון ש"ח שאושר בישיבת ממשלה עבור מרכיבי ביטחון ליישובי קו התפר וטרם הועבר״

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עם פרוץ המלחמה ובמסגרת ההערכות לתרחישי קיצון, צה"ל גייס אלפי חיילי הגנה מרחבית במילואים על מנת לחזק את מעטפת ההגנה ביישובים בגזרת פיקוד מרכז. בהתאם להערכת המצב המבצעית, ולאחר חג הפסח והרמאדן, הוחלט לרדד את מספר חיילי ההגנה המרחבית. התאמה זו מבוססת על הערכת המצב הביטחונית ושיח משותף עם הישובים וגורמי הביטחון, והכרחית לשימור כשירות הכוחות ואורך הנשימה להמשך. הליך זה יחל מתחילת חודש מאי. נדגיש כי ההגנה המרחבית בגזרת פיקוד מרכז השתפרה מאוד מפרוץ המלחמה, וכיום בכל רגע נתון ישנם יותר מאלף חיילי מילואים בנוסף לכוחות הסדירים. צה״ל גיבש תכנית חדשה להגנה לטווח הרחוק בשיתוף עם המועצות והיישובים. התוכנית כוללת מספר קבוע של חיילי הגמ״ר בכל יישוב, סיורים, עמדות קבועות, הגדלת מספר אוחזי הנשק וכיתות הכוננות. במקביל, יימשך תהליך רחב לשיפור מרכיבי הביטחון בישובים כגון: עמדות תצפית, מכשולים ועמדות ממוגנות. באירוע מבצעי מתפרץ תשמר היכולת להקפיץ כוחות נוספים בזמן קצר ולספק להם נשק ואמצעי לחימה, תגבור הכוחות ימשיך להיבחן כל העת בהתאם להערכת המצב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר