טרמיטים בבית ספר מורשה, צילום פרטי
טרמיטים בבית ספר מורשה, צילום פרטי

מעופי טרמיטים בשני בתי ספר בפתח תקווה: צפו

הקיץ מגיע והדיווחים על מעופי טרמיטים מתרבים. דיווחים גם משכונות נוספות ומשני בתי ספר בפתח תקווה. העירייה: "מדובר בתופעה ארצית, נעשות פעולות רבות בנושא כל השנה"

פורסם בתאריך: 23.5.24 10:09

זהו זמן מעופי הכלולות של הטרמיט הפורמוסי: ביממה האחרונה הצטברו לא מעט דיווחים על טרמיטים בפתח תקווה, חלקם גם בשכונות אחרות, כמו רמת ורבר ושיפר, ולא רק בעמישב הדר גנים.

דיווחים חלקם מגובים בסרטונים ובתמונות הגיעו למשל מהרחובות פינצ'י, נחלת צבי, ברנדיס וגולומב ומרחובות נוספים. כך למשל כתבה תושבת: "לא ברור לי איך הם נכנסים. סגרנו את דלת המרפסת שמש עם מסקנטייפ ועדיין נכנסים כבר שעה ומשהו טרמיטים. תחילת ברנדיס. פתחתי קריאה ב-106".

תושב נוסף כתב: "גם בבניין של פינצי 3 כמויות של טרמיטים על כל הרשתות מנסים לחדור חלונות סגורים". טרמיטים רבים ניצפו אתמול מתעופפים במגרש הכדורסל של בית הספר שיפר, וסביב בית ספר מורשה. תושבת אחת שצילמה את מה שנראה סביב בית ספר מורשה אמרה ש"אולי שי קן באזור בית הספר".

אתמול כזכור פרסמנו הודעה של ראש העירייה רמי גרינברג בנושא. גרינברג עדכן כי מדובר בתקופת מעופי הכלולות של הטרמיטים אך הנושא בטיפול וידוע על התמעטות של הטרמיטים בפתח תקווה. בכל מקרה הוא הדגיש כי בימים אלו ייראו בעיר ובמקומות נוספים בארץ מעופי טרמיטים רבים ופירט את ההנחיות לתושבים בנושא.

פעיל הציבור בהדר גנים, ירון קדושים, טען: "גם שכונת שיפר נכנסה השנה לשכונות הנגועות. יתכן וגם שכונת ורבר. עוגמת נפש רבה. איתרתי עד כה 25 קינים וקיני משנה מאז שהתופעה החלה בפתח תקווה לפני מספר שנים. העיריה חייבת להקים צוות ייעודי מקצועי לאיתור הקינים".

מדוברות העירייה נמסר: "הפעילות של העירייה בנושא נעשית לאורך כל השנה ובכפוף לפרמטרים מקצועיים שמבוססים על נתונים רוחביים ונתוני מוקד ובעיקר עבודה בשטח. כידוע, מדובר בתופעה שקיימת שנים רבות בישראל ובערים נוספות, כאשר בפתח תקווה גורמי המקצוע עברו הכשרות בנושא ולומדים אותו כל העת בהכוונת גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה ובתיאום איתם. חשוב להבין כי מדובר בתופעה שאינה מסוכנת לבריאות בשום צורה ועל פי ניסיון העבר ניתן לראות שהפגיעה היא במוצרי עץ ולא באופן נרחב. בשנים האחרונות העירייה התקינה מאות מלכודות הדברה ברחבי העיר ולשמחתנו, על פי הנתונים, ניתן לראות שהתופעה התמעטה במהלך השנים האחרונות".

עוד נמסר מהעירייה: "במקביל, גורמי הרשות עובדים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה ובשנה האחרונה הותקנו גלאים מיוחדים לאיתור קנים ובוצעו פעולות מנע רבות, לרבות עריכת סקר עצים שבחלקו מיועד לאיתור עצים נגועים, נעשה מיפוי אזורים, נלקחו דגימות לזיהוי במעבדה, ניתנו הדרכות פרטניות לתושבים וחולקו עלוני הסברה ברחבי העיר ובערוצים השונים וכן פורסמו הנחיות מעודכנות לקבלנים ולגננים פרטיים. בהתאם לפניות שמתקבלות העירייה ממשיכה את הטיפול בשטח הציבורי. הפעילות בנושא נעשית כל העת ויש לפעול על פי הנחיות הרשות והמשרד להגנת הסביבה בלבד".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר