השטח עליו יוקם המקווה מרחפן. צילום: אילן שתיוי
השטח עליו יוקם המקווה מרחפן. צילום: אילן שתיוי

המועצה אישרה: יוקם מקווה הנשים בפסגות אפק

תושבים זעמו על חברי המועצה התומכים ובעיקר על אלכס קפלנוביץ ועל עומר רצון. קפלנוביץ: "הדבר האחרון שמעניין אותי היא משמעת קואליציונית. טובת התושבים תמשיך לעמוד נגד עיניי"

פורסם בתאריך: 8.3.18 15:49

מועצת העיר, אישרה ביום שלישי בערב את הקצאת השטח בפסגות אפק, לטובת הקמת מקווה לנשים בלבד שינוהל על ידי עמותה חרדית. הקמתו אושרה, על פי הצעת ראש העיר, ברוב של שמונה חברי מועצה (שלום בן משה, מיכאל מלמד, הרב יעקב אדמוני, בצלאל אבתליון, עדי אביני, אלכס קפלונביץ, עומר רצון, עוזיאל אשואל וחנוך עוז) חמישה התנגדו (משה סיני, איתן תם, בני בנגה בית אור, סיגל שיינמן ועומר שכטר) ואחד נעדר מהדיון (רזי אחרק). מחוץ לחדר הישיבות הפגינו תושבי פסגות אפק שדרשו מחברי המועצה שלא להיכנע ללחצים.

חברי המועצה המתנגדים, ביקשו להחזיר את התוכנית לוועדת ההקצאות על מנת שתדון מחדש בהצעה חלופית אך ההצעה שלהם נדחתה ולכן הצביעו כנגד אישור החוזה וההקצאה של העמותה. לטענת תושבים הצעתם נדחתה מחשש של חברי המועצה שהמקווה לא יקום אם לא ייבחרו שוב למועצה לאחר הבחירות המוניציפאליות הקרובות באוקטובר.

לאחר הישיבה, תקפו תושבים בדף הפייסבוק של פסגות אפק את חברי המועצה שהצביעו בעד ובעיקר את אלכס קפלנוביץ ואת עומר רצון. נגד השניים נטען, לכאורה, כי הם יכולים היו לשנות את ההחלטה אולם חששו להפר את המשמעת הקואליציונית.

נזכיר כי בתביעה שהגישו נגד הקמת המקווה, טענו התושבים כי ההחלטה נעשתה תוך התעלמות מכללי מינהל תקין וכן כי העירייה לא בחנה את הצרכים של השכונה, לא עשתה מיפוי ולא נערך נוהל הקצאות תקין. בדיון שהתקיים בספטמבר הוחלט להחזיר את הנושא לדיון במועצה לאחר שימסרו הנתונים החסרים. לטענת התושבים הדיון בנושא הועלה בהתראה קצרה מידי.

נציין כי בניגוד לנכתב במהדורה המודפסת של מלאבס ראש העין, קפלנוביץ טוען כי התנגד בתחילה דווקא להקמת "מגה מקווה" ולא מקווה רגיל לנשים בלבד כפי שאושר השבוע במועצה. "אני הייתי נגד 'מגה מקווה' בגודל 900 מטר, יחד אם זאת, חלק מהמתנגדים הסכימו על מקווה בגודל של 250 מטר ולצערי לא הצלחתי להגיע לפשרה של הגדול הרצוי, עקב כך ש-100 מטר הנוספים, מיועדים לנשים עם מוגבלויות פיזיות", הוא אומר. "בסופו של דבר אושר גודל מקווה של 350 מטר ברוטו ו-220 מטר נטו, שמתוכו כ-70 מטר עבור הנשים עם המוגבליות. במקביל זכויות הבנייה הוחזרו לעיירת ראש העין והמקווה הפך להיות לנשים בלבד. עיריית ראש העין תבחן את סוג המבנה הציבורי הרצוי לבנייה מעל המקווה ואנחנו ממליצים על מעון יום".

לטענת קפלונביץ, חברי האופוזיציה לא התנגדו להקצאה, אלא ביקשו רק לאשר את השינויים בוועדת ההקצאות. "היה מצב נתון בו האופוזיציה לא מתנגדת, כלומר תומכת בהקמת מקווה של 350 מטר לנשים עם זכויות בנייה ליד ראש העין. מה שכן, הם ביקשו לאשר את השינויים בוועדת ההקצאות בלבד. לשאלתי האם יש צורך בהחזרת הקצאה לועדה ואישורם של שינויים בוועדת ההקצאות, קיבלתי תשובה ברורה מהיועצת המשפטית של העירייה, פרומה פורת, שאין צורך בכך. אני מבין שהמקווה לא בא בסדר עדיפויות הרצוי של התושבים, אבל אני בטוח שאם היה במקום מגרש ספורט משולב עם ספרייה או בריכה המקום כבר לא היה פיל לבן כמו שתושבים טוענים – וכאן אני מפנה אצבע מאשימה למנהלת שלא נתנה את המענה לתושבים בנושאים הנדרשים".

באשר לטענה לכאורה כאילו הצביע בעד המקווה בשל משמעת קואליציונית אמר: "אני גדלתי בראש העין ומאחורי 25 שנה של עשייה למען התושבים. הדבר האחרון שמעניין אותי היא משמעת קואליציונית. טובת התושבים תמשיך לעמוד נגד עיניי כמו שעשיתי מאז ומתמיד באופוזיציה או בקואליציה".

זוהר אהרוני ממובילי המאבק: "אנחנו מודים לכל מי שהראה שהנושא חשוב לו והגיע להפגין כנגד התנהלות והחלטות העירייה".

מעיריית ראש העין נמסר: "בישיבת מועצת העיר שנערכה השבוע, אישרו חברי המועצה הקצאת קרקע בשטח של כ-560 מ"ר לבניית מקווה לנשים, בשטח כולל של כ-390 מ"ר במגרש 904 לעמותת 'אוהל שרה ובאר מרים'. הצעת ראש העיר שעל גג המקווה ייבנה מבנה ציבור לטובת התושבים, שהמקווה יהיה לנשים ושעלות הגבייה תהיה על פי התקנות, התקבלה ברוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר