במבוק ג'יני, הילה בן טובים, צאלה וייס ושקד אבידר צילום עומר שפירא
במבוק ג'יני, הילה בן טובים, צאלה וייס ושקד אבידר צילום עומר שפירא

מתנות קטנות-גדולות: למי הסלבס של העיר רוצים לתת שי לחג?

מי רוצה להעניק כתר לאמה, מי טיול לילדיה, מי רוצה לשמח את ניצולי השואה ומי הייתה שמחה לרכוש לחברתה טיפול מרגיע במים? 10 ידוענים מראש העין מספרים איזה מתנות היו קונים השנה, למי ולמה. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 29.3.18 16:06

מטבח מפואר

הזמרת שקד אבידר, הייתה משמחת את אמה במטבח כדי שתוכל להגשים את כישוריה

"לכבוד חג החירות, חג הפסח, הייתי נותנת לאמא שלי היקרה, חפציבה, את המתנה שהכי מגיעה לה – לצאת ולהגשים את עצמה באמצעות הכישורים המדהימים שלה שאחד מהם הוא תחום הבישול והאפייה. הייתי מעניקה לה מטבח גדול ומרווח מחוץ לבית כדי שתוכל לאפות את המטעמים המופלאים שלה ולשתף את כולם בטעם המושלם. לאמא שלי מגיע לצאת מהמרתון האינטנסיבי של הקריירה שלה ולהגשים את עצמה. בנוסף לזה, ולמרות שהיא מאוד מחוברת ואוהבת את העבודה הנוכחית שלה, הייתי מאחלת לה לצאת מ'עבדות' לחירות אמתית ולשמח את הסובבים בידיים המבורכות שהקב״ה העניק לה, בטעמים המיוחדים בעוגות, בעוגיות, במאפים התימניים, בבישולים עם מגוון התבלינים האינסופיים".

שקד אבידר

שקד אבידר

כתר למלכה

יו"ר מועדון נשים אביב, מירב חתוקה, הייתה רוכשת לאמא שלה כתר על היותה היא

"הייתי קונה לאמא היקרה שלי כתר. אמא שלי, יש לה הכל. לפעמים איני יודעת מה לקנות לה. הכל היא יכולה לקנות בעצמה. אבל אני הייתי קונה לה כתר כי מגיע לה על קבלה וההכלה האינסופיות, על העידוד בחיים בכלל וברגעי החלטות מורכבות בפרט, על ייעוץ מדויק וטיפים חכמים בענייני קריירה, עסקים ועוד. בנושאים שלא מוכרים לך – את יודעת לומר את המילה הנכונה. מדייקת במילים את מה שאני צריכה לשמוע. ערב חג הפסח ואני לא פה אתך בארוחת חג – אבל את איתי בלב. וגם שאר בני המשפחה הנהדרת שלי. שיהיה חג שמח לך ולמשפחתי היקרה. אוהבת אתכם. אתם העוגן שלי".

מירב חתוקה שני נשי מסיבת חנוכה. צילום יח"צ

מירב חתוקה. צילום יח"צ

טיול ביוון

צאלה וייס, כותבת אומנותית, הייתה מעניקה לילדיה טיול כדי להביע את אהבתה אליהם

"הייתי נותנת מתנה לילדים שלי, דולב ורותם. הם שותפים שלי בכל תחום בחיי, קשובים, בוגרים, טובי לב וטהורים. בפן העסקי, הם לומדים ממני איך לנהל עסק ולהגשים חלומות וכמה הקרבה צריך בשביל זה. הם לומדים את הדברים הכי חשובים שהם נתינה וערכו של כסף. אני נהנית לשתף אותם והם משתפים אותי. אני שמחה להיות אמא מאושרת בעבורי ובעבורם, אמא שחיה את החלומות שלה ומלמדת אותם שחלומות נועדו להתגשם. אנחנו עוברים תהליכים ביחד כמשפחה אחת מלוכדת ואוהבת ואין ספק, שהם הדמויות הכי קרובות אליי, לליבי ופירות אהבתי. הייתי רוצה לתת להם מתנה ולקחת אותם לטיול ביוון, כדי שנוכל להיות בטיול משפחתי ולבלות זמן איכות יחד רק שלושתנו בלבד. זו תהיה מתנה ממני אליהם כאות ההערכה שלי אליהם ואהבה אינסופית".

צאלה וייס

צאלה וייס

חיבוק אינסופי

הילה בן טובים, כנרית וזמרת, רק רוצה לעטוף את אמא שלה באהבה גדולה

"הייתי מעניקה לאימי אהבה עטופה בחיבוק אין סופי. אהבה, בכמויות, כאילו משהו בי מבקש לחזור לרגע הינקות ולהתערסל בכנפי אימי, להרגיש מוגנת ובטוחה ולקבל את כל מה שיידרש לי כדי לשגשג ולהתפתח – דרך המבט המאיר שלה, החיוך, המנגינות והשירים המרפאים של אם לביתה. את הרגע המלא האהבה הזה הייתי רוצה לעטוף כמו אפיקומן לקשור בסרט ולהעניק לאימי בערב החג. קל לשכוח את הדברים החשובים באמת שמעצבים את אישיותנו במעגל החיים והשגרה, מילה מחזקת וצלילים מנצחים של הכרת תודה. העולם מלא בחומר וזה נפלא כל עוד נזכור להמתיק אותם ברוח וכוונה. אז תודה אמא שאת חלק מחיי. תיהני מהמתנה כי היא כולה שלך ועבורך".

הילה בן טובים

הילה בן טובים

תערוכה אישית

מנהלת אגף החינוך, נגיסט מנגשה, הייתה מרימה תערוכה לאמן מלך ברגר כדי להציג את יצירותיו

"את המתנה הייתי נותנת למלך ברגר, תושב ראש העין בן 92, שעלה לישראל בגיל 26 מדרום אמריקה. זכיתי להכיר אותו לאחרונה שהגיע לאגף החינוך והנוער על מנת להציג בפני את החזון החינוכי שלו לילדי ראש העין. נחשפתי לאדם צעיר ברוחו, נחוש וצלול, שופע רעיונות ויצירתיות, פועל למען חברה צודקת המכבדת את האדם ואת הטבע המעוניין להעניק לראש העין ולתושביה את רעיונותיו לקידום שיווין וצדק חברתיים, צמצום פערים ושוויון הזדמנויות. ברגר יוצר עבודות מחומרים של הטבע – ציורי ענק העוסקים בשלום, באחווה בין בני אדם, בשוויון חברתי, וגם מנציחים גיבורי תרבות כמו הקוסמונאוט יורי גגארין וקארל מרקס. מאות ואלפי שעות עבודה מושקעות בציורים האלה, בטכניקה של הדבקת חומרים ממוחזרים שהוא אוסף מהטבע: עלים יבשים, אבנים קטנות, גרעינים למיניהם – אלפים מהם בכל ציור – ויש לו מאות עבודות. לאחרונה הציג מעבודותיו במקום בלב בראש העין ויש לו המון חלומות דיור אקולוגי בר השגה, המתמזג עם הטבע; השבת משאבי הטבע לעם, הקמת מרכזי למידה של אמנות מהטבע ויישוב אקולוגי שיהווה דוגמא לחיים בעתיד בישראל. הוא רואה בדור הצעיר, דור העתיד סוכני שינוי ומאמין כי ביכולתם לעשות שינוי חברתי. החלום הכי גדול שלו הוא אחוות האדם: אחווה בין בני אדם, ללא הבדלים של דת, גזע ומין. הוא איש של מילים, הוא כותב שירים ומביע את דעתו בסוגיות חברתיות המעסיקות את החברה הישראלית והמתנה שהייתי נותנת לו היא תערוכה אישית, שבה יוכל להציג את כל העשייה האין סופית שלו".

נגיסט מנגסטה

נגיסט מנגסטה

מראה כדי שיראה את עצמו

אור מעודה טורקיה, עמותת מקום מלא אור

"הייתי מעניקה מתנה לבעלי היקר, שי. הוא בעצמו מתנה שקיבלתי לפני 5 שנים לחיי. אני רוצה להעניק לו במתנה – מראה שכל פעם שהוא יביט בה הוא יראה את עצמו כמו שאחרים רואים אותו. אני רוצה שהוא יפגוש בבן אדם עם נשמה ענקית, לב גדול וחיוך כובש.
אני בוחרת להעניק לו את המתנה כדי להודות לו על מי שהוא בחיי. על כך שהוא הבעל הכי מושלם והאבא הכי טוב בעולם. שהוא לצידי תמיד בכל זמן ומצב. על הלב הענק שלו, שהוא שותף פעיל בעמותה אותה אני מנהלת. שהוא מקבל בלב שלם ובאהבה את כל הבלאגן שהעמותה מביאה איתה. על האמונה שלו בי וביכולות שלי. שהוא מדרבן ודוחף אותי להגשים את החלומות שלי. על הדאגה האינסופית שלו שלא יחסר לי ולילדנו שום דבר.
אין הרבה גברים כמוהו ואני ללא ספק זכיתי במובחר שביניהם!".

אור מעודה טורקיה צילום:אילן חתוכה

אור מעודה טורקיה צילום:אילן חתוכה

שק ברכות

הזמר מאור "במבוק" זכריה, היה מקבל את פני תושבי העיר החדשים בידידות רבה

"לכבוד חג הפסח אני רוצה לתת מתנה בשם כלל תושבי ראש העין הוותיקים לתושבי ראש העין החדשים שהתאכלסו בתקופה האחרונה והצטרפו למשפחה ענפה שגדלה ברבות השנים והפכה לאילן אנושי המתהדר בפירות עסיסיים שגדלים בשלל צבעים ריחות וטעמים, ובשורשים איתנים שחזקים מכל רוח המתרגשת לבוא. לבאי העיר, קבלו מאתנו שק ברכה עשיר בידידות ואהבת חינם. אני מאחל לכולנו לחיות בהרמוניה משפחתית מופלאה ושנדע לבער את החמץ בתוכנו כל יום מחדש".

מאור זכריה במבוק

מאור זכריה במבוק

מאמינה בכם

יו"ר פורום הנשים, טליה סמולש רוצה להעניק לכל אחד מכם מקור אנרגיה חיוני לחיים

"בשמחה אתן מתנה לכל אדם. מתנה של אמונה באחר והקרת תודה. ברוח דבריו של הרב שלמה קרליבך ז"ל: 'כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו'. אמונה של אדם אחר בנו היא מקור אנרגיה חיוני לחיים. כל אדם צריך אדם אחר שיאמין בו, כל מבוגר צריך ילד אחד שיאמין בו וכן הלאה. הקרת תודה ופרגון הם מסוג הדלקים הנפלאים למנוע החיים. זו מתנה, שכל אחד ואחת יכולים להעניק לאחר. ממליצה באהבה, להעניק מתנות אלה, כדרך חיים, ביום יום ובחגים להגדיל את המינון שלהן ולהפיג מתחים. ישנו משפט עתיק יומין שמדבר אל ליבי 'להסתכל על חצי הכוס המלאה'. אני בוחרת להסתכל על כך שיש לי כוס. יש לי כלי ועליי האחריות, למלאה טיפה אחר טיפה. אני מזמינה את כולנו לעשות טיפה, לעשות טיפה לאחר. כי טיפה ועוד טיפה, זו ימה גדולה, גדולה מאוד והמים הם מקור החיים".

טליה סמולש

טליה סמולש

הנחה בארנונה

נתי מדני, כוכבת ילדים, הייתה נותנת יותר תשומת לב לניצולי השואה שהולכים ומתמעטים

"אילו היה באפשרותי להעניק כל מתנה לכל מי שהייתי רוצה אז ראשית הייתי נותנת לכל ילדי ישראל את מגילת העצמאות. כמו כן, הייתי מעניקה מתנה נוספת לקבוצה הכי נשכחת בישראל ואלו הם לדעתי ניצולי השואה החיים בינינו. לצערי מספרם הולך ומתמעט מידי שנה, אך בל נשכח שתמיכת העולם בהקמת מדינת ישראל הייתה בעקבות תלאות השואה והמון בזכות ניצולי השואה שהם לדעתי היו ועודם חלק חשוב ב-70 שנות עצמאות בישראל. לדעתי ניתן לתת כמתנה הנחה משמעותית בארנונה, בשכר דירה מוגן והגיוני, כמו כן אפשר לעודד סטודנטים לשהות בחברתם מספר שעות שבועיות תמורת הנחה בשכר לימוד. כך נקרב אותם אלינו ונגביר את הלכידות החברתית".

נתי מדני. צילום שרון עמרם

נתי מדני. צילום שרון עמרם

טיפול וואטסו

מנהלת תיאטרון הספסל, שלומית הגואל, הייתה מעניקה לחברתה רויטל חוויה מענגת ומרגיעה

"חג האביב – הפסח, מסמל את היציאה מעבדות לחרות. מאחר ואנו עובדים כל השנה כל כך קשה גם מחשבתית וגם פיזית, היציאה לחירות היא קודם כל רוחנית ונפשית – להתיר לעצמינו את החופש והשחרור לשנות ולהגשים. אני קיבלתי במתנה טיפול וואטסו מדהים והייתי מעניקה את אותו הטיפול לחברה טובה שלי, רויטל אשואל. זהו טיפול במים של שיאצו שאותי באופן אישי החזיר לרחם וגרם לי חוויה רוחנית בלתי רגילה. הטיפול מוענק בבית זית במקום בשם 'עץ מים' והוא נעשה בבריכה מחוממת שיש בה שני מטופלים בלבד. לבריכה יש קיר זכוכית הפונה לנוף מדהים ושלו. זוהי מתנה חווייתית מענגת ומרגיעה".

שלומית הגואל

שלומית הגואל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר