ראש העין. צילום זאב שטרן
ראש העין. צילום זאב שטרן

"המצב טוב, אבל לא מעולה". הפרלמנט מדבר על מצב הניקיון של ראש העין

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם העיר מספיק נקייה?

פורסם בתאריך: 31.3.18 21:04

דקלה כהן
"העיר מתחדשת והמציאות עצובה. תחום הניקיון ואיכות הסביבה הן בעיות אמתיות שקיימות שנים בראש העין ועצוב שהאוחזת בתיק איכות הסביבה וראש העירייה לא לקחו את המשימה של חזות העיר לטיפולם האישי. באזור הוותיק של העיר שם במיוחד המציאות משמימה ומוזנחת אפילו יותר – לא נעים ללכת ברגל, אין חוויה והמרחבים הציבוריים מוזנחים. התופעה של גינות ציבוריות עם מפגעי לכלוך וצואת כלבים על המדשאות במרחבים הירוקים ועל המדרכות, היא שכיחה. גם צמחיית הבר צומחת לצדי הכבישים המרכזיים באין מפריע. למען ההגינות, בעניין זה שיתוף הפעולה של התושבים הוא חיוני ולכן הבעיה נעוצה גם בתושבים שלא מקפידים תמיד לשמור על ניקיון חצרות בתיהם, ואינם דואגים תמיד להוציא את הפסולת בימיי הפינוי. הנראות העירונית, חלון הראווה של העיר, יכול היה להיות מרנין לב אם הייתה מתקיימת הסברה והיו מגבירים את הפיקוח והאכיפה על עבריינות פסולת, ואם העירייה הייתה רואה בניקיון הסביבתי חשיבות עליונה". (כהן היא אשת חינוך)

דקלה כהן

דקלה כהן

דני אבידור
"בתחום הזה המצב טוב, אבל לא מעולה. עירנו נקייה באופן כללי, אבל יכולה וצריכה הייתה להיות הרבה יותר נקייה. ישנן לא מעט נקודות תורפה, שבהן יש להגביר את המאמץ: סביבות 'צפרדעי' העיתונים שבכל רחבי העיר מועדים לפורענות ויש להקפיד לנקות בסיבתם. בבתי הספר (שבאחד מהם, יצא לי להיות אורח השבוע), אין מספיק עובדי תחזוקה, כך שבין פעילות אחר הצהריים ללימודים בבוקר המתחם לא נקי. גם אזור התעשייה הישן ואזור השוק זקוקים לתשומת לב. אבל, ובכדי לסיים באווירה אופטימית, חזותה של העיר בסך הכל נקייה, כולל הגנים ויער ראש העין ולנו התושבים חלק גדול בשמירתה ככזאת". (אבידור הוא יו”ר ועד ההורים לשעבר ומנכ”ל חברת רדמצ)

עו"ד דני אבידור

עו"ד דני אבידור

אנט תם מליחי
"ראש העין היא עיר ירוקה שצריך לטפח. במשך ארבע שנים הייתה הזנחה. עכשיו בשנת הבחירות אנחנו רואים פרחים לצדי הדרכים, משאית ניקיון וכו'. מה שהכי מטריד אותי זה בוואדי לכיוון בתי הספר. במשך ארבע שנים מילאו את הוואדי בפסולת בניין ופגעו בנוף הפסטורלי שלו, מה שממש ציער אותי. בסך הכל אנחנו יכולים ליהנות מאיכות חיים בסביבה מטופחת אם רק ילמדו להשכיל ולהשקיע בכל הזדמנות ולא רק כי זו שנת בחירות". (מליחי היא פעילה חברתית)

אנט תם מליחי

אנט תם מליחי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר