אייל עטר
אייל עטר

"אני שואל את עצמי לפעמים איך זה נפל דווקא עלי ולמה, אבל כנראה שהכל משמיים"

לפני כשנה קרסו כליותיו של אייל עטר מראש העין ומאז הוא עובר דיאליזה 3 פעמים בשבוע. מאחר ורשימת ההמתנה בארץ ארוכה, אביו מארגן עבורו ערב התרמה בשיתוף עמותת "עסקים מצליחים" בעיר, לטובת השתלה בחו"ל. כולם מוזמנים ליהנות מהופעות של גיא יהוד, ציון גולן ואמנים נוספים ובעיקר לסייע בהצלת חיים

פורסם בתאריך: 4.5.18 14:21

בעוד כשבועיים יתקיים ערב התרמה עבור אייל עטר מראש העין, במטרה לגייס כספים שיאפשרו לו לעבור השתלת כליה בחו"ל.

כליותיו של עטר (32) אינן מתפקדות מזה למעלה משנה. בעקבות זאת חייו השתנו חייו מהקצה אל הקצה. במקום לעבוד או לנסוע לטייל בחו"ל בקיץ הקרוב, הוא נאלץ להגיע שלוש פעמים בשבוע לבית החולים בילינסון כדי להתחבר למכשיר הדיאליזה, שמחליף את פעולת הכליות בניקיון הגוף. כמו רבים במצבו, עטר נאלץ להמתין לתרומת כליה מאדם חי או מת שתאפשר לו לחזור לחיים רגילים. הבעיה היא שאין די תורמים בארץ, התורים מתמשכים ולא הייתה ברירה אלא לפנות לקבלת תרומה במדינה אחרת.

"אני עובר דיאליזה בשעות הערב, ועד לאחרונה עוד עבדתי במהלך היום אבל זה פשוט הפך להיות קשה יותר ויותר", הוא מספר. "פעם הייתי עושה ספורט והיום אני כבר לא בגלל כל הטיפולים. זה לא פשוט בכלל. אין לי יותר חיים רגילים. גם לחו"ל אני לא יכול לטוס בכלל כי אני צריך לבוא לטיפולים שלוש פעמים בשבוע למשך ארבע שעות בכל פעם ולהיות מחובר למכונה".

ערב ההתרמה, שמארגנת עמותת "עסקים מצליחים" בראש העין, יתקיים בתאריך ב-26 במאי באולמי אופיר בעיר. על הבמה יופיעו גיא יהוד, ציון גולן, נתי לוי, ליאור פרחי, עידו ונה ועוד. את הערב ינחה קובי כרמל ועלות כרטיס הינה 100 שקלים, קודש כאמור עבור ההשתלה.

"כל הערב התרמה נועד כדי להטיס אותי לחו"ל להשתלה", מסביר עטר "מדובר בעלות של כ-195 אלף דולר לטיסה, האשפוז ותרומת הכליה".

איך התחילה הבעיה?
"זה התחיל לפני קצת יותר משנה, בפברואר 2017. סבלתי מכאבי בטן והקאות מתמשכות ובהתחלה הרופא אמר לי שזה יעבור, אבל זה לא עבר. עוד באותו השבוע, במוצאי שבת, לאחר שההקאות והכאבים נמשכו נאלצתי לנסוע לחדר המיון בבילינסון ושם עשו לי בדיקות דם. תחילה אמרו שאני צריך להתאשפז, ולא ידעתי עדיין שזה קשור לכליה. רק ביום שלמחרת הגיעו תוצאות בדיקות הדם שבישרו שהמצב לא טוב".

למרות הבשורה הקשה, עטר הבין שכל שנותר לו הוא פשוט לקבל את המצב ולהילחם על בריאותו. "בהתחלה קיבלתי את זה כמובן מאוד קשה, אבל אמרתי שעצמי אין מה לעשות וזה מה שיש כרגע", הוא מסביר. "הבנתי שאני צריך להתחיל טיפולי דיאליזה. הכניסו אותי לניתוח שבו החדירו לי את הצינור של הדיאליזה שמתחבר למכונה, ומאז אני מחובר למכשיר הזה".

אין לכם מישהו במשפחה שמתאים לתרום כליה?
"מצד המשפחה לא כולם מתאימים מבחינת סוגי הדם ומעבר לכך, לא כולם יכולים לעמוד בכזה ניתוח. לא מדובר שבר ביד או בהחלפת תחבושת. לוקחים איבר מבן אדם בריא ומעבירים אותו לבן אדם חולה, וזה לא הליך שכולם יכולים לעבור".

זה נשמע מאוד לא פשוט גם פיזית וגם נפשית.
"אני שואל את עצמי לפעמים איך זה נפל דווקא עלי ולמה, אבל כנראה שהכל משמיים. אני אומר גם לרופאים בדיאליזה ששואלים לגבי השתלה שעוד תהיה תרומה. כמובן שאני נמצא במאגר של הממתינים לתרומה, אבל כרגע האופוזיציה הרצינית היא לא בארץ".

אביו של אייל, עמוס, שארגן את ערב ההתרמה, מספר על הליך התרומה מרגע שהוא ישיג את הכסף. "כרגע אייל נמצא בשתי רשימות של תרומה, רשימה של תרומה מאדם מת ורשימה של תרומה מאדם החי", הוא מסביר. "כל אחד מהמאגרים הללו הם של גופים שונים. נוסף על כך, מאחר והתורים בשניהם הם ארוכים מאוד, אז פניתי לחברה חיצונית ובין לאומית ברמת גן וסיפרתי להם על אייל. הם אמרו לי שהם עובדים בתחום ההשתלות עם שמונה מדינות בחו"ל, וברגע שאני משיג את הכסף ומשלם להם בכמה מועדים, אז הם דואגים לכל התהליך – לתרומה, לבתי המלון, לבתי החולים, לבדיקות ועוד. אנחנו עדיין לא בשלב הזה, צריך קודם להשיג את הכסף".

כמה אתם מצפים לגייס בערב?
"אם אני מוכר את כל הכרטיסים בערב ההתרמה אני מגיע לסכום של 100 אלף שקלים", הוא אומר. "אולי תהיה עוד קופה לאנשים שירצו לתרום מעבר לכך. פרסמנו את הערב ואת המקרה בפייסבוק וזה הגיע לכמה אנשים בכירים. אני מאמין שברגע שנגייס את הכסף, תוך כמה ימים הוא יהיה על המטוס. לצערי פסלו חלק מבני המשפחה לתרומה עבורו, ולכן אנו מנסים לגייס את הכסף בדרכים האלו".

יו"ר עמותת עסקים מצליחים בראש העין, איתי ונה, מספר על שיתוף הפעולה לטובת ערב ההתרמה, וגם על החשיבות של המודעות לערב: "הערב התגבש לאחר שהמשפחה פנתה אלי ונעניתי ביחד עם העמותה לבקשתם. לכן התגייסנו ונרתמנו להצלת חייו של אייל. גיסנו מיד את האולם ובעלי עסקים נוספים, כמו גם את האמנים שבאים בהתנדבות מלאה. כל הכסף שייכנס יגיע ישירות לאייל. חשוב להבין שכל הרעיון זה גם לגייס תרומות כתוצאה מפרסום האירוע, ללא קשר לאירוע עצמו. יש אנשים שתורמים כסף לאחר שהם שמעו על המקרה, מבלי שהם מגיעים. עצם העבודה שהרמנו את המודעות, זה גרם לאנשים לבוא לתרום. עד כה יש הענות גם מבחינת כמות הכרטיסים. אני מאמין שהכל יימכר".

לתרומות ניתן לתרום לבנק מזרחי טפחות ראש העין, סניף 543, מספר חשבון (עמוס עטר): 129066

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר