יחיאל ווהב צילום זאב שטרן
יחיאל ווהב צילום זאב שטרן

ההסתדרות ביטלה את סכסוך העבודה: הנהלת העירייה והעובדים מקיימים שיחות

בהודעה שהוציאו יחד העובדים וההנהלה נכתב: "הצדדים התחייבו לא לנקוט בצעדים חד צדדיים וכל הנושאים שבמחלוקת ידנו בפני המגשרת". יו"ר ועד העובדים, יחיאל והב: "אנחנו דורשים שיתוף פעולה, כמו שהיה בשנים עברו"

פורסם בתאריך: 28.5.18 19:22

מנכ"ל עיריית ראש העין, שלמה שילה ויו"ר וועד העובדים, ויחיאל והב, הוציאו היום הודעה משותפת לעובדים ותושבים בו הם מודיעים כי בישיבת גישור שהתקיימה בפני השופט בדימוס דינה אפרתי, הוחלט כי הסתדרות מבטלת את סכסוך העבודה שהוכרז ב-16 במאי והעירייה מבטלת את הבקשה לצו מניעה שהוציאה.

"העירייה וועד העובדים יישבו לשולחן הגישור ויקיימו ישיבות גישור סדירות במהלך השבועות הקרובים על מנת ללבן את הנושאים שבמחלוקת", נכתב. "הצדדים התחייבו לא לנקוט בצעדים חד צדדיים וכל הנושאים שבמחלוקת ידנו בפני המגשרת".

יו"ר וועד ההורים העירוני, יאיר דואק, שקיבל פניות רבות מהורים שביקשו לבטל את השביתה שהיתה מתוכננת ליום רביעי ה-30 במאי אמר עם הישמע הבשורה: "אני מאוד מקווה שהעירייה וועד העובדים יגיעו אחד ולתמיד להסכמים ולא ישתמשו יותר בילדים כקלף מיקוח".

הפרשה החלה בתחילת החודש, אז הודיע יו"ר וועד העובדים על אסיפת הסברה של עובדי העירייה כולל סייעות הגנים לאור סכסוך עבודה שהוכרז בין ההסתדרות לבין העירייה בעקבות ניסיון העירייה לפטר שלוש עובדות.

הסייעות קיבלו הוראה לא לפתוח את הגנים בשעה 8:00 בבוקר וההורים שלא הלכו לעבודה בשך כך זעמו. העירייה פנתה לבית הדין לעבודה והוציאה צו מניעה ארעי. בית הדין דרש משני הצדדים לשבת ולדבר.

והב טען שאף אחד לא נפגש איתם ושלא ייתכן שהפגישה תתקיים יום לפני שצו המניעה מסתיים ואיים בהשבתה כללית. "כרגע המצב הוא שבשלב הראשון אף אחד לא יעשה אף צעד, כלומר לא תהיה השבתה של המשק והעירייה מבטלת את הדיון בבית הדין לעבודה", מסביר והב. "בשלב השני מתחילים הדברות על כל הנושאים ואם יעלו סוגיות או חילוקי דעות כל שהן נפנה למגשרת".

מה אתם רוצים להשיג?
"המטרה שלנו היא לעצור את נקיטת הצעדים שלהם ולשבת למו"מ. אנחנו סבורים שכל עניין הקושר לעובדים צריך לעבור דרך הוועד ובהסכמה שלו. אנחנו דורשים שיתוף פעולה, כמו שהיה בשנים עברו".

הפגישה הבאה אמורה להתקיים באמצע חודש יוני.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר