בית הספר במתחם A. צילום באדיבות ההורים
בית הספר במתחם A. צילום באדיבות ההורים

זמן העתקת מסדרון החשמל יתקצר לשלוש שנים

הסיבה: מנהלת מנהל התכנון במשרד האנרגיה הודיעה ליו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל, כי התוכנית תקודם בות"ל - כך שההליכים ימשכו בחצי מהמועד המקורי

פורסם בתאריך: 11.7.18 15:21

בעקבות דרישתו של יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, תושב ראש העין ח"כ איתן כבל, לזירוז הליך העתקת מסדרון החשמל בעיר – הודיעה מנהלת מנהל התכנון, דלית זילבר, כי משרד האנרגיה קיבל את הדרישה והתוכנית תקודם בות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות). בכך למעשה זמן העתקת מסדרון החשמל עתיד להתקצר כבמחצית מהזמן המקורי ויימשך כשלוש שנים בלבד.

איתן כבל. צילום אמיל סלמן - גיליון מיוחד

איתן כבל. צילום אמיל סלמן

"מסדרון החשמל לא יכול להמשיך להיות במקום שהוא היום, נקודה", פוסק כבל. "אני שמח שהגורמים המקצועיים הבינו זאת ולוח הזמנים התקצר בצורה משמעותית אודות ללחץ שהפעלתי. אמשיך לוודא ולפקח כי אכן העתקה שלו תצא לפועל בהקדם האפשרי. לא ניתן שימרחו אותנו".

 

 

 

מסדרון החשמל עובר מעל בית הספר הצומח במתחם A ובסמיכות לשכונת אפק. הוא הוקם בשנת 1995 עוד בטרם חשבו בעיר על בנייה במקום. כשהעיר גדלה טענו התושבים שיש להעתיק את קווי המתח המסוכנים לבריאות התושבים. בתחילה הוצגו שתי חלופות, אחת מזרחה מעבר לקו הירוק והשנייה מערבה לכיוון כביש שש. בחודש יוני השנה על פי מכתב שנשלח לוועדת הכלכלה של הכנסת על ידי חברת החשמל, הערכה הייתה כי העתקת המסדרון תמשך שש – שבע שנים. כבל התערב ודרש לדעת מהם הצעדים שנקטה חברת החשמל לקבלת האישורים הנדרשים. קצין מטה אנרגיה ביהודה ושומרון השיב שהתקבלו האישורים להעביר את הקווים אל מעבר לקו הירוק וכן שהתקבל מכתב מרשות התעופה האזרחית לגבי מגבלת גובה העמודים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליעזר קצנשטיין

    כל הכבוד לח"כ איתן כבל ולראש עיריית ראש העין מר שלום בן משה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר