תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.
תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.

בגלל תשלום תוספת עבור שישי ושבת למורים: בוטל המסע הישראלי של אחד העם

העירייה מוכנה לשלם חלק מהתוספת אותה דורש ארגון המורים ופנתה למשרד החינוך כדי שיפתור את הבעיה

פורסם בתאריך: 22.1.18 15:12

הורים לתלמידי כיתה י"א בתיכון אחד העם מתלוננים על כך שקיבלו הודעה שהמסע ישראלי' אליו היו אמורים לצאת התלמידים יבוטל, מאחר וארגון המורים דורש שהמורים יקבלו תוספת שכר של 150 אחוז, עבור עבודה בשישי שבת ואין מי שישלם את התשלום. לדברי ההורים, לטיול אמורים להצטרף כעשרה מורים ומדובר בסכום של כ־15 עד 20 אלף שקלים. עוד מציינים ההורים כי מבדיקה שעשו מול ערים אחרות, נאמר להם שהעיריות משלמות למורים את הסכום הנדרש. על סמך מידע זה הם דורשים שהעירייה תשלם את הסכום החסר.

במקביל לכך, שלח ראש העירייה איציק ברוורמן מכתב בנושא לשר החינוך נפתלי בנט ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. במכתב ציין ברוורמן שמפתח תקוה יוצאים מידי שנה בתי ספר למסע החשוב ובשנת הלימודים הנוכחית תוכננו לצאת תלמידי תיכון אחד העם, אך הנחיות ארגון המורים מקשות על היכולת לסייע לבתי הספר. "לפנים משורות הדין, אנחנו מוכנים בעיריית פתח תקוה לממן שמונה שעות של עבודה בשבת בהיקף של 150 אחוז וזאת על פי הסכם עוז לתמורה", הוא כותב ומוסיף שהם אינם יכולים כרשות לממן מעבר לכך. "ארגון המורים מבקש לשלם על ליווי בשבת 25 שעות בהיקף של 150 אחוז לכל מורה ויש לכך השפעה רחבה על כלל הפעילות של בתי הספר בעיר", כותב ברוורמן במכתבו ומסביר שבשיחה מול מנהל פרויקט מסע ישראלי, רן יסוד, נאמר שאין הסכמה לקצר את המסע ולא לכלול את השבת.

ברוורמן מוסיף במכתבו שהסוגיה לגבי שבתות נוגעת גם לשבתות סמינריון של החינוך הממלכתי דתי ולמסעות לפולין. במכתבו מבקש ראש העירייה, את התערבות משרד החינוך בפתרון הסוגיה שמסעירה את הורי, תלמידי והנהלת התיכון, ומוסיף שאין לעירייה את היכולת לספוג הוצאות נוספות. "אני פונה למשרד בדרישה להסיר את דרישות ארגון המורים או לממן את עלותן".

את ההורים המכתב הזה לא מספק בינתיים. "מסע ישראלי הוא ספינת הדגל של משרד החינוך, מדובר במסע שמתחיל ביום שני ומסתיים ביום שבת", אומרת אחת האמהות. "הורים לילדים שיצאו למסע מספרים על כך שהילדים השתנו מקצה לקצה וחבל לנו שהילדים שלנו יפספסו זאת".

 

 

לטענת ההורים הם פנו להנהלת הפרויקט על מנת לבדוק את האפשרות לוותר על שישי שבת, אך לטענתם נאמר להם שזה לא ניתן מאחר וזה אחד מרגעי השיא במסע. "שוחחתי עם עיריות אחרות כמו הוד השרון, שוהם ורמת השרון ונאמר לי שהפתרון שלהם הוא שהעירייה החליטה לממן את עלות המורים ולכן לא מובן לי מדוע העירייה שלנו לא מוכנה לממן את כל העלויות", אומרת האם. "עיריית פתח תקוה היא אחת העיריות הגדולות וזה נראה לנו לא בסדר שבגלל ויכוח על כסף הילדים שלנו יסבלו מכך".

ההורים מציינים כי ניסו לבדוק את האפשרות שכל הורה ישלם עוד סכום של 100 שקלים בממוצע, אך נאמר להם שזה לא אפשרי, מאחר ולא ניתן לגבות סכום נוסף, לאחר שהכסף כבר נגבה. "זה מכעיס שנותנים לזה לחמוק מהידיים, אנחנו ההורים מתכוונים להילחם על מנת שהילדים שלנו, ישתתפו במסע הכל כך חשוב".

תגובת דובר העירייה חזי חקאק: "ראש העיר איציק ברוורמן פנה לשר החינוך ולמנכ"ל משרד החינוך בנושא. לבקשת ארגון המורים ולפנים משורת הדין, ראש העיר נאות לשלם 8 שעות שבועיות בערך של 150 אחוז".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמפקח במשרד החינוך בעבר וכמי שעסק במסע ישראלי זו אחת מהחוויות הערכיות ביותר שבמסגרתם סופגים בני הנןער ערכים חשובים ביותר באין על עיריית פ"ת לממן את החסר במידה ולא להוציא את התלמידים לעבודת כפיים למימון הפעילות.רן ידידי אל תוותרו על יציאת התלמידים בגלל כסף

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שההורים יחליפו את המורים כמלווים בסוף שבוע. זה גם יגבש את המשפחה וגם יחסוך עלויות. והכי חשוב זה בטח לא יגרום לאנשים לעבוד בשבת קודש…

  3. ניסים

    המסע משמעותי לאין ערוך זו הזהות היהודית בתפארת
    חייבים להמשיך !

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך יוצא שמורים הופכים להיות כוח עבודה זול ותמיד מנגנים להם על הערכים והנתינה לעומת המשכורת שלהם. מתי נתעורר ונבין שהחינוך צריך להיות בראש סדר העדיפות ובשביל זה צריך לשלם ולא לצפות שמורה יעבוד בחינם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר