צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לידיעת הורי הגנים: בפורים צפויה בעיה לא פשוטה

בגנים רבים המסיבה תתקיים ביום שלישי, הגן יסתיים מוקדם, והורים רבים יצטרכו למצוא סידור לילדים. חבר המועצה רועי פן שלח מכתב לשר החינוך

פורסם בתאריך: 8.2.18 12:53

לפני כחודש, התלוננו הורים משכונת אם המושבות על כך שמסיבת פורים שלהם תתקיים בגן ביום שלישי, באמצע השבוע. המשמעות היא שבאותו יום הגן יסתיים בשעה 12:00 והצהרון יתחיל בשעה 14:00, שעתיים לאחר מכן, ובשעתיים האלה, צריכים ההורים למצוא לילדים סידור. השבוע מסתבר שהבעיה היא לא רק בשכונת אם המושבות והורים בשכונות אחרות נחשפו לבעיה דומה. בעקבות כך שלח חבר מועצת העיר והנהלת העיר, רועי פן, מכתב לשר החינוך נפתלי בנט.

רועי פן

רועי פן

במכתב ציין פן שפנו אליו הורים רבים וציינו בפניו שעל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, ביום בו ילדי הגנים מתחפשים הלימודים מסתיימים בשעה  12:00 והשנה לא מעט גננות החליטו לחגוג את פורים ביום שלישי, מה שמביא לכך שההורים נדרשים לאסוף את הילדים באמצע יום עבודה. "אפילו ההורים שילדיהם רשומים לצהרון – צריכים לקחת את הילדים בשעה 12:00, ובאפשרותם להחזיר את הילדים בשעה 14:00 לצהרון (מאמין שמעטים יעשו זאת, והרוב כבר ישארו עם הילדים בבית)", כותב פן לשר ומוסיף שמבדיקה מול צהרון הפועל בשכונת מגוריו נווה גן, עלה כי בשל אילוצים לוגיסטיים אין באפשרות הצהרון להקדים את שעות הפעילות שלו ל-12:00. "יודגש שבמספר ערים שנבדקו – תל אביב, הרצליה, שוהם, ראשון לציון וחולון – הצהרון כן מתחיל את פעילותו מוקדם יותר ביום הנ"ל", כותב פן.

 

 

פן מוסיף שקשה לו להשלים עם מצב בו במערכת חינוך ציבורית אין שיווין בין הורים חלק צריכים להפסיד חצי יום עבודה, וחלק לא. הוא מציין שכפי שהוא רואה זאת, יש מספר דרכים שיכולות להביא לפתרון הבעיה. בקשה של המפקחות מהגננות להתחשב בהורים – ולחגוג ביום שישי – גם אם זה כרוך בכך שהגננת המחליפה תהיה אחראית על החגיגה, או אם זה כרוך בהחלפת ימי עבודה של הגננת הקבועה עם הגננת המחליפה, שינוי מכרז הצהרוניות כך שהמפעילים יהיו מחויבים לתת מענה בפורים החל משעה 12:00 (ועד 16:30 לפחות, כמו בימי קייטנה). "חשוב להזכיר שפתרון שכזה ייתן מענה רק לילדים הרשומים בצהרון ובכל מקרה לא ניתן ליישום בהתראה כה קצרה", הוא אומר ומבקש ממנכ"ל משרד החינוך לבטל את ההנחיה המוזרה.

תגובת משרד החינוך: "על פי הנחיות משרד החינוך, גננות הגנים רשאיות להחליט בעצמן על היום שבו יערכו את מסיבת הפורים. המפקחות על הגנים בפתח תקוה המליצו לגננות לערוך את המסיבה ביום שישי שלפני חג הפורים ובכך להקל על ההורים. באשר לשעת ההפעלה של הצהרונים ביום מסיבת הפורים, הרי שהדבר נתון לשינוי ההסכם שנערך שבין ההורים (רשות מקומית) ומפעילי הצהרון. משרד החינוך אינו צד בדבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר