המתמודדים בבחירות ליו"ר מועצת הנוער מימין: ניראל שחר, שלי פליס, אליאן ימיני, תומר יצחק, ראובן טגניה. צילום: זאב שטרן
המתמודדים בבחירות ליו"ר מועצת הנוער מימין: ניראל שחר, שלי פליס, אליאן ימיני, תומר יצחק, ראובן טגניה. צילום: זאב שטרן

ההסעות, הבילויים והמבחנים בימי רביעי: הנוער הולך לבחירות

חמישה תלמידים ותלמידות רוצים להיות יו"ר מועצת הנוער העירונית הבא/ה, ומתמודדים על קולותיהם של 14,000 בעלי זכות בחירה. מה מבטיחים המועמדים, איך זה קשור לתיירות ואיך תתנהל ההצבעה

פורסם בתאריך: 26.12.18 08:34

היום, יום רביעי, יתקיימו זו השנה השלישית בחירות כלליות לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית בפתח תקוה. השנה מתמודדים לתפקיד היו"ר חמישה בני נוער: אליאן ימיני, שלי פליס, תומר יצחק, ראובן טגניה וניראל שחר. בבחירות יצביעו כלל תלמידי העל יסודי בעיר והן יתקיימו בהצבעה אינטרנטית, בשעות הבוקר בחדרי המחשבים ב-30 קלפיות ממוחשבות הפזורות בבתי הספר ובשעות אחר הצהריים והערב באגף חברה, נוער וצעירים. מספר בעלי זכות הבחירה הוא 14,031.
רפי דהן, המשנה לראש העיר וראש אגף חברה ונוער: ״מועצת הנוער והתלמידים היא גוף נבחר שמייצג את כלל בני הנוער בעיר בכל הסוגיות שנוגעות לבני הנוער בעיר. אנחנו גאים בהליך הדמוקרטי המתקיים במערכת הבחירות של הנוער בעיר, הם אלה שמקיימים את הדמוקרטיה הלכה למעשה. אנו בהנהלת העיר רואים במועצת הנוער שותפים מלאים בקידום הצרכים של בני הנוער. הנציגים שנבחרו מייצגים ציבור גדול שמונה כ־25,000 תלמידים. לנציגי המועצה השפעה משמעותית על תהליכים רבים. אנו נדאג לשתף אותם בכל הועדות הרלוונטיות וניתן להם את הכלים להיות מועצה אקטיבית שמובילה פעילויות איכותיות גם בפן התרבותי וגם בפן הערכי. כראש אגף חברה ונוער אפעל לחזק את מועצות בנוער וכלל תוכניות המנהיגות בעיר, אני רואה בטיפוח מנהיגות העתיד משימה לאומית".
גיא אליהו, מנהל אגף חברה, נוער וצעירים: ״מועצת הנוער העירונית של פתח תקוה הפכה לגוף מרכזי ומשפיע, זה בא לידי ביטוי ברצון של התלמידים להיבחר ולהיות פעילים במועצה. זאת הפעם הראשונה שמתמודדים לתפקיד היו״ר חמישה מתמודדים, יש בשנים האחרונות עשיה גדולה של מועצת הנוער והתפקיד הפך למשמעותי. בין המתמודדים לתפקיד היו"ר יש חילוני, דתי לאומי, חרדי, נשים, גברים, יוצא הקהילה האתיופית ויוצאת ברית המועצות. המגוון הזה משקף את הייחודיות והאחדות שיש למועצת הנוער. המועצה משלבת את כלל מסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות לרבות החינוך המיוחד ומביאה בכך לידי ביטוי את הפסיפס החברתי המיוחד של העיר״.

מסר לרמי גרינברג: כנסו כאן לקרוא את טור הפרידה מהתפקיד של צור הנדל

 

אליאן ימיני, בת ,17 תלמידת כיתה י"ב בתיכון בן גוריון: "אני רוצה לשנות לא רק את מה שמפריע לי, אלא גם את מה מפריע לכל נער בעיר"

אליאן ימיני. צילום זאב שטרן

אליאן ימיני. צילום זאב שטרן

ימיני היא נציגת המש"צים הראשונה במועצה, מנהלת אשכול מש"צים זו השנה הרביעית ומדריכה תלמידים בכיתות ח'-י'. בנוסף היא כתבת במדור "מתנערים" במלאבס, לוקחת חלק במשלחות חילופי תלמידים מחו"ל ומשתתפת בפרויקט מודל האו"ם לבתי ספר.
סלוגן בחירות: "אני כאן כדי להקשיב, לעשות ולשנות – הכוח שלי בידיים שלכם".
שני דברים טובים בעיר: "קיימים מקומות בילוי המותאמים לנוער וישנן הרבה אפשרויות עבודה עבורנו. בנוסף, לנוער יש מקום להוביל: בתנועות וארגוני נוער, במרכזי נוער ובמועצות השונות בעיר".
שני דברים שהייתי רוצה לשנות ולהוביל: "הדבר הראשון שאעשה הוא להנגיש את המועצה לנוער. מטרתי היא להגיע אל כל אחד מבני הנוער בעיר ולשמוע מה מפריע להם. אפתח קובץ בדרייב שבו כל אחד יוכל לכתוב לנו מה מפריע לו, מה היה רוצה לשנות או אפילו להציע רעיון משלו. אני אתן לכל אחד מבני הנוער את המקום להשפיע. דבר נוסף שאקדם הוא חקיקת חוקים הקשורים לבית הספר במטרה להקל עלינו, התלמידים. דוגמא לחוק שאקדם היא איסור על עריכת מבחנים בימי רביעי, זאת בשל יום תנועות הנוער החל בשלישי".
למה אני: "גם בשל הניסיון הרב שצברתי בהדרכה ובניהול, אך בעיקר בשל הרצון שלי לשנות, לא רק את מה שמפריע לי, אלא גם את מה מפריע לכל נער בעיר. אכפת לי מהנוער בעיר ואני אדאג שלכל אחד תהיה היכולת לשנות".

שלי פליס, בת 16, תלמידת תיכון יצחק שמיר: "אני רוצה להיות הקול של בני הנוער ולשקף את הבעיות שלנו"

שלי פליס. צילום זאב שטרן

שלי פליס. צילום זאב שטרן

פליס מספרת על עצמה שהיא אוהבת להיפגש עם חברים, לעשות ספורט, ולטייל בארץ ובעולם. היא משתתפת בפרויקט "תיכונים תאומים" שמטרתו הסברה ישראלית וניפוץ סטיגמות שיש על ישראל בקרב בני נוער ברחבי העולם. היא חברה במועצות הנוער מעל לארבע שנים וזו השנה השנייה שלה כחברה במועצת הנוער העירונית. בשנה שעברה היא ייצגה את חטיבת אחד העם רמת ורבר ובשנה האחרונה מכהנת כסגנית יו"ר המועצה וכנציגה במועצת התלמידים והנוער המחוזית – מחוז תל אביב.
סלוגן בחירות: "לכן הבחירה שלי פשוטה".
שני דברים טובים בעיר: "אני אוהבת את העיר שלי. אני אוהבת בה את האווירה הצעירה וההתפתחות המהירה שלה אבל לעומת זאת את ההרגשה המאוד משפחתית של העיר".
שני דברים שהייתי רוצה לשנות: "לצערי חסרים לנו קווי אוטובוס למקומות מרכזיים שבני הנוער הולכים אליהם כמו יכין סנטר וחסרות לנו מסיבות בתוך העיר. אנחנו נוער של גם וגם, רוצים להתפתח מבחינה אישית ולהיות מוכנים לחיים הבוגרים שלנו במאה העשרים ואחת. בימים אלו אני עובדת על קידום והוצאה לפועל של רעיון שונה ומהפכני ,שטרם נראה כמותו בפתח תקווה".
למה אני: "אני רוצה להיות הקול של בני הנוער ולשקף את הבעיות שלנו ולעבוד למען הנוער. אני טובה בעשייה ובהשגת המטרות ואני מכירה את תפקיד היו"ר מקרוב. יש לנו ביחד עוד הרבה מה לעשות למעננו, הנוער, אני לא מפחדת מעבודה קשה".

תומר יצחק, בן 15, תלמיד כיתה י' בתיכון אחד העם: "אני מתמודד לתפקיד כי אני אחראי, מסודר ומאורגן, עומד בלחצים ואכפתי"

תומר יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק מתחיל את השנה הרביעית שלו במועצות הנוער. בעבר היה יו"ר בית הספר והשנה הוא סגן בתיכון אחד העם. הוא בעל ידע וניסיון אותו צבר בפרויקטים שונים אותם עשה לאורך השנים גם ברמה הבית ספרית וגם ברמה העירונית, כגון "פתח תקוה שווה", "נוער יוצר", "פורים PT" ועוד. בשנה האחרונה משמש דובר המועצה העירונית.
סלוגן: "אז הצביעו תומר – כי הגיע הזמן שישמעו אותנו".
שני דברים טובים בעיר: "אני מאוד אוהב את העיר שלנו. פתח תקוה היא עיר מצליחה, שוקקת חיים ומלאת הישגים. לנוער בעיר יש יכולות נרחבות, ואנחנו נוער איכותי וטוב. כזה שעוזר, תורם, לומד, ועושה, כזה שמבלה, ונהנה, ומצליח".
שני דברים שהייתי רוצה לשנות: "לצערי, פתח תקוה נחשבת עיר מנומנמת שבקושי קיימת ואני רוצה להשמיע את הקול שלנו – הנוער בעיר – לא רק בפתח תקוה, אלא בכל רחבי הארץ, כדי שכולם ידעו מי אנחנו ומה אנחנו שווים. אתחיל בסביבה הקרובה – בבתי הספר – ואדבר עם המנהלים, המורים והרכזות החברתיות. אמשיך ברמה עירונית ואצור שיתופי פעולה עם דוברות העירייה, כדי שנגיע להכרה כלל עירונית. ולבסוף, כדי שהקול שלנו יגיע לכמה שיותר מקומות ולכמה שיותר אנשים ברחבי הארץ, אעשה פרויקטים ואירועים חוצי ערים עם מועצות נוספות בארץ. בנוסף, אדאג לתוכניות העשרה בבתי הספר ואקדם את המועצות הבית ספריות דרך פרויקט שכבר התחלתי לאחרונה בתור דובר. בנוסף אדאג לפעילויות למען הנוער אחרי שעות הלימודים – אטפל בנושא המגרשים הציבוריים, אארגן מסיבות ואדאג למקומות בילוי".
למה אני: "אני מתמודד לתפקיד כי אני אחראי, מסודר ומאורגן, עומד בלחצים, אכפתי, עוזר, קשוב ויצירתי".

ראובן טגניה, בן 18, תלמיד כיתה י"ב באמי"ת אלירז: כיו"ר בבית הספר אני מבין את הבעיות שיש

ראובן טגניה. צילום זאב שטרן

ראובן טגניה. צילום זאב שטרן

טגניה הוא יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר, חבר במועצת הנוער וחבר במועצת התלמידים והנוער הארצית, הגוף הרשמי והמייצג של 700 אלף בני הנוער בישראל. זוהי השנה השישית והאחרונה שלו במועצות והשנה השנייה שהוא מתמודד לתפקיד יו"ר המועצה.
סלוגן בחירות: "אנחנו לא דור שמפחד לדבר".
שני דברים טובים בעיר: "בפתח תקוה יש יותר מקומות תעסוקה לבני נוער במהלך השנה וכן יש פעילות פנאי והתנדבות אחר הצהריים כגון מרכזי נוער, מתנ"סים, תנועות נוער וכדומה. כמו כן, בשנים האחרונות אני עד לקשב והתעניינות של מקבלי ההחלטות בנוער ובדעותיו. אני מאמין בשיתוף פעולה וחיזוק הקשר לטובתנו הנוער".
דברים שהייתי רוצה לשנות: "בבחירות שמתי מול עיני את המסיבות והבילויים והזכויות שלנו בסדר העדיפויות. לכך הוספתי את חיזוק המועצות בבתי הספר. כיו"ר בבית הספר אני מבין את הבעיות שיש וברצוני לטפל בהן כמה שיותר מהר".
למה אני: "בשנה האחרונה פעלתי רבות למען הנוער. המועצה בבית הספר שלי ניהלה תקציב של 100,000 שקלים לשיפוץ מרחב הפנאי שלנו, התלמידים. במועצה העירונית הקמתי את ועדת "מה בוער?" שמטרתה לעלות נושאים בוערים של הנוער בפני מקבלי ההחלטות כדי לתת מענה לאותם נושאים. כמו כן גם לקחתי חלק בצוות המוביל לפגישת הבכירים ממשרד החינוך כדי לפתור את בעיית עיצומי המורים. בין היתר אני חבר במועצה הארצית בה הייתי ממובילי קמפיין "דרום שחור" שזכה להצלחה רבה גם בקרב הנוער שהזדהה עם הדרום. אני מייצג אותנו גם בוועדות בכנסת כגון הוועדה לזכויות הילד ו-וועדת החינוך. השנה אני מתחיל את שנתי השישית בעולם המועצות מה שמביא אותי לומר שכיום אני תוצר של ניסיון וידע רב בעולם המועצות".

ניראל שחר, בן 15, תלמיד כיתה י' בתיכון מעיין: "אני יכול לקחת את המועצה למקומות שהיא בחיים לא הייתה בהם"

ניראל שחר. צילום זאב שטרן

ניראל שחר. צילום זאב שטרן

שחר הוא נציג מרכז הנוער "גלים" ומדריך בתנועת הנוער בני עקיבא. בנוסף הוא מצייר, שר ומנגן וחולם להיות זמר.
סלוגן: "בא לשכונה בחור חדש".
מה אוהב בעיר: "אני אוהב בפתח תקוה את האחדות. אני אוהב את זה שלמרות שזו עיר גדולה אני עדיין מרגיש שאני מכיר את האנשים מסביבי. בקיצור, אני אוהב אתכם, הנוער, אתם גורמים לי להרגיש רצוי ושייך לעיר שהיא כולה שלנו אם נהפוך אותה לכזו".
שני דברים שאני רוצה לשנות בעיר: "הזכויות שלנו, בני הנוער, בין אם זה בעבודות השונות ובין אם זה במערכת החינוך. בנוסף לכך את נושא ההסעות, זו הדרך שלנו להגיע לבתי הספר שלנו ועם כמה שאנחנו לא רוצים ללכת לבית ספר אנחנו רוצים עוד פחות להיות זקוקים לשני אוטובוסים בכל כיוון ועוד לאחר לבתי הספר. לכן צריך לשנות את מצב ההסעות. אני חדש במועצה וישר באתי לשנות ולהשפיע, חוץ מזה שחדש זאת יכולה להיות מילת המפתח שלי, במידה ואבחר, כי אני רוצה לעשות בהרבה דברים "חדש". כמו למשל באווירה של העיר שהייתי רוצה לשפר, עד כדי כך שאפילו תיירים ירצו לבקר בה".
למה אני: "אם הייתם שואלים אותי לפני שלושה חודשים האם אני חושב שאני ארוץ ליו"ר מועצת הנוער העירונית, הייתי עונה לכם "שו מועצת נוער?". אבל עכשיו, אחרי שלושת החודשים האלו, אני מרגיש שאני לא רק יודע מה זה מועצת הנוער ויכול להסביר לכם מהי, אלא יכול לקחת אותה למקומות חדשים ושונים, מקומות שהיא בחיים לא הייתה בהם בעבר כי ככה זה כשבא לשכונה בחור חדש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר